Yaşar , Merzifonlu ve okçular. Lütfen Vakıflı olarak kıymetli bilgilinizle müdahale edin.
Sn Tigerfish,
Depremde hasar gören evimin tamiratı için bir süredir Türkiye'deyim. Foruma yeterli katkıda bulunamıyorum. Bu bakımdan tüm arkadaşlardan anlayış bekliyorum.
Bu uçak gemisi işi için ise:
1. Uçak gemisi para yemesi açısından dipsiz bir kuyudur. 60bin tonluk bir gemi için 4milyar doları gözden çıkarmak gerekir. Her yılda en az 0.5 milyar dolar idame masrafı olacaktır. Savunma bütçesi kısıtlı, ekonomik sıkıntıdan bir türlü çıkamayan bizim gibi bir ülke için gereksiz bir harcamadır. GSMH'miz 2 trilyon doları bulsa bile böyle bir harcama ne derecede doğrudur, münakaşa götürür.
2. Yukarıda da belirttiğim üzere, yalnız uçak gemisi yapmak yeterli değil. Üzerinde konuşulanacak uçak ve helikopterlerin motorlarına varıncaya kadar her şeylerinin navalize edilmesi gerekir.
3. Uçak gemisini koruyacak diğer gemi ve denizaltilarini da unutmamak lazım. Şu anda Tcg Anadolu için bile yeterli korumamız yokken, 60bin tonluk bir gemiden bahsetmek komik oluyor.
4. Haydi uçak gemisi için tasarım işini başlatıyoruz diyelim; bu teknolojileri adapte edip sindirmemiz en az bir 10 yıl. Ondan sonra imalat ve test süreçleri var. Kısacası kolay iş değil bu.
5. Tcg Anadolu üzerine uçak indirmeye soyunuluyordu bir ara. Bu geminin F35 için hazırlanan pahalı güvertesini bozup kanca halat sistemi monte etmek çok yanlış olur. Sonra geminin arkasındaki asansör ve toplam net boyu ile, hele ski jump oluşundan dolayı emniyetli inişin neredeyse imkansizligindan ötürü tcg Anadolu LHD olarak kalmak zorundadır.
6. 285m pist ve ski jump, STOBAR operasyon icin yeterlidir. 60bin tonluk yeni uçak gemisi üzerinde uçak, 120 metreden kalkar, 80 metreye de iner.
Ama...
7. Ancak madem abd ile aramız iyiye gidiyor. Alalım 24-36 adet F35B, tcg Trakya ve Anadolu'yu koyalım uçakları çok daha hesaplı olur.