Mesele batı cinsi tek kristal türbin bıçağı üretebilmek ise, GE, PW, Honeywel, RR, Safrane bu teknolojiye sahip firmalardı. TEİ 6. firma oldu. Buna rağmen M-53 motor ömrü, kendisinden çok daha uzun olan F-110'a göre çok daha kısa idi. Ne RR ne de Safrane ses üstü uçakta kullanılabilecek +10.000 kg yaş itiş güçlü seri üretimde bit motor yapmış değil. Bu yapamayacakları anlamına gelmiyor. Ama burada daha önce de yazdım, Mirage-2000'in F-110 motoruna yakın kabiliyette bir motoru olsa idi, açık ara en iyi tek motorlu uçak olurdu. Ama uçak o kadar süre envanterde kaldı, F-110 zannedersem 3-4 kez evrim geçirdi, ama M-53'de öyle pek dramatik bir değişiklik olmadı. Buna karşın gerek RR, gerek CFM yüksek by pass sivil motorlarda gayet iddialı, sektörde ön sıralarda geliyorlar.