HÜRJET’in ancak sınırlı bir silah yüküyle havalanabilecek olması sadece Stobar sistemli uçak gemileri için mi geçerli ?
Yani alacağımız-yapacağımız uçak gemisinde Catobar sistemi kullanırsak HÜRJET tam yükle kalkabilir değil mi?
Ne kadar yükle kalkabileceğine karar verebilmek , uçağın kazanacağı hız ve daha önemlisi kanatlarının ne kadar kaldırma gücü vereceğine bağlı. Rüzgar karşıdan geliyorsa ve de gemi 30 knot yapıyorsa oldukça avantajlı durum oluşur. Ama bu şartları yakalamayı bekleyemezsiniz.
Bu uçağın kanat alanının belli bir miktar arttırılması gerekebilir. Yüksek itkili motor kullanmakta bir çözüm. Hatta ikisi birden gerekebilir. Bu durumda tam yükle dahi kalkabilir bu uçak. İspanyol McDonald Douglas Harrier’leri bu gemiden tam yük (10ton) kalkıyor. Üzerinde 23500lbf itkili RR Pegasus motor var. Hürjet’in kanat alanı 24m2 , Harrier’in 22.6m2. Demekki kısa kalkış için yeterli kanat alanı mevcut Hürjet’te.
Kablo/kanca sistemi uçağı 100m altında durduruyor. Catapult ile de daha kısa pistten uçağı istenilen hıza ulaştırmak mümkün.
Catobar uygulanırsa bu uçak tam yük ile kalkar. Tabii geminin de rüzgara karşı hız yapıyor olması lazım. İnişte zaten emniyet için hem yakıt hemde bazı yükünü bırakması lazım.