Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1029408 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4540 : 31 Ekim 2023, 20:57:08 »
çizim di patent ti 1-2 milyon dolar demişsiniz.emeklisiniz ama demekki bu alanlardan birinden değil. öncelikle bu çizimi autocad -3d max - cobalt lumion yada catia solidwork gibi programlarla halledebilirsiniz. bu programlardan 1 ine karar verin forum sitelerinden kaçak indirin kurulumu yapın youtube dan derslerini izleyin emin olun o istediğiniz çizimi 6 ayda yapacak hale gelirsiniz. ve size maliyeti 2000 tl yi aşmaz.2. oalrakta patent başvurusu ve patent alma süreçleri max. 10.000 dolar civarında tutuyor. yoksa hiçbir işletme patent alamaz ar-ge ve yatırımcılık ölür. yani 2 milyon dolar aşırı abartı. mesela bende 3dtvs sistemi gelişltirdim autocadde çizdim 3d olarak şimdi malzemeleri topluyorum ve nasipse teknofeste kızımla birlikte katılacağım. servo yazılımlarınıda kızım yapacak. imalatını ben yapacağım.  ama patent falan işine hiç girmedim ve iş bitene kadarda girmeyi düşünmüyorum.

SOLİDWORKS var fakat anahtarı olmadığı için kuramıyorum dediğiniz gibi hatta kullanım kılavuzu kitabınıda aldım fakat olmadı bir türlü bulamadım onun anahtarı bile bayağı pahallı.
sizin dediğiniz  3dtvs holografik görüntü teknolojisi galiba öyleyse onun imalatı maliyet olark yapılabilir fakat bir motor konu olunca işler tamamen değişiyor...
3d tvc yerine tvs yazmışım. nozul yönlendirme sistemi benimkisi . çizimleri bitti.prototip ve yazılımla uğraşacağız

Onu zaten ruslar yaptı fakat sizinde yapmak için çaba göstermeniz takdire şayandır. Yanlız mahzuru yoksa amaç ne onu öğrenmek isterim....
otomobilde 1800 lerin sonlarında  geliştirilmişti o zaman hala o eski külüstürlere binmek icap ederdi. bir şey icat oldu diye daha iyisi yapılmamalı mı sizce. o zaman geliştirdiğinizi iddia ettiğiniz motorun amacı ne oda daha önce geliştirilmişti.
bende daha az mekanik ve daha kompakt bir tasarım yaptım. tasarımı imalata taşıyıp prototip halinde teknofestte sunmaya niyetlendim olay bu beğenilir beğenilmez tutar tutmaz önemli değil önemli olan gelişim çorbasına bir çimdik tuzda ben atmak istiyorum sadece

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4541 : 31 Ekim 2023, 21:06:06 »
ruslar herbiri birbirinden ayrı eksenlerde çalışan çok karmaşık bir mekaniğ sahip bir tvc ürettiler. abd liler bunun sadece 2 boyutlusunu yaptılar. japonlar fazla parçalı 3d denemesini yaptılar performansından memnun olduklarını sanmıyorum.
rusların  3dtvc yapmaktaki amaçları hava savaşında daha kıvrak daha çevik daha akrobatik uçaklar yapmaktı. ama ruz sistemi uçağın dönüş parametrelerinde tepe noktasında takat kesilmesi ile uçağın hız kaybetmesine sebep oluyor. tekrar hız kazanana kadar da çok fazla zaman kaybediyorlar. abd lilerde bunu kısıtlı kullanıyorlar. motor nozulları bellirli bir açıya kadar bükülüyorlar .f 22 videolarına bakarsanız nozullar 30-45 derece açıyla egzos gazını yönlendiriyor. f35 b egzos sistemi ise başlı başına ayrı bir alan
 ben daha çok motor ekseninden ayrılmayan agzos çıkışını belli bir oranda yönlendirirken takat kesilmesine sebep olmayacak bir tasarım geliştirdiğimi düşünüyorum. prototipi test ettiğmde belli bir veri alacağım ama oranları şu an hesaplama şansım yok

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4542 : 01 Kasım 2023, 16:46:28 »
evet TVC sistemlerinde 30 dereceyi geçtiğiniz her derecede hız kaybı mutlaka yaşarsınız...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2786
  • 265
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4543 : 01 Kasım 2023, 17:23:01 »
ben daha çok motor ekseninden ayrılmayan agzos çıkışını belli bir oranda yönlendirirken takat kesilmesine sebep olmayacak bir tasarım geliştirdiğimi düşünüyorum. prototipi test ettiğmde belli bir veri alacağım ama oranları şu an hesaplama şansım yok

Kötü haberi ben vereyim o zaman. Bu sistem işlemez. Takat kaybını engellemenin yegane yolu, TVC işlerken motorun itkisini artırmasıdır.

Örnek vereyim: Diyelim ki, 30 derece çevirdiniz TVC ile çıkıştaki gazı. Bu durumda, (İtki*Cos30=0,866...birşeyler...birşeyler...) itki kaybı %14.4 olur. Telafi için (çıkış debisi x çıkış hızı) ile hesaplanan itkiyi yaklaşık %16 artırmanız gerekiyor.

Turbofan motorlar turbojetler gibi değildir, gaza anında tepki vermezler. Özetle, turbofan motorlarda TVC kullanılırken takat kaybı yaşanması kaçınılmazdır! Hoş, anlık olarak itkiyi artırsanız bile bunun bambaşka mahsurları var. Atılan taş, ürkütülen kurbağaya değmez.
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2023, 17:30:27 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1534
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4544 : 01 Kasım 2023, 18:07:35 »
TVC çalışırken vektörel güç dolayısıyla güç kaybı zaten malum. Üzerine hücum açısı dolayısıyla artan sürtünme kaynaklı hız kaybını ekleyin. Burada esas olan TVC ile düşük hızda yüksek hücum açısı ile daha sağlam tutunma ve stall olmadan manevra yeteneğidir. Artısı TVC nin en büyük artısı zaten düşük hızda ortaya çıkmakta. Ben olsam sadece belli hızların altında TVC kullanan bir sisteme yönelirim. Yüksek G zaten yüksek enerji kaybı demek. Istisnaları olabilir ama TVC kullanan bir uçağı ilk manevrada savusturabilir ve siz enerji kaybetmemiş olursanız, ikinci hamleyi dikey manevra yapıp TVCli düşmanınızı çaresiz yakalayabilirsiniz anlamı çıkabilir TVC zaaflarından. Senaryo klasik dogfight için böyle ama, modern 180 derece kilit atabilen muhimmatlarla iş daha da karmaşık hale gelir

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4545 : 01 Kasım 2023, 18:44:46 »
TVC mükemmel bir yönlendirme sistemi olarak görünse de aslında bir yerde uçaklar için, gerekliliği soru işareti olan bir yönlendirme sistemidir. Füzelerde, füze boyunca yüzeysel yönlendirme kanatçıkları ve büyük kanatlar olmadığından en etkin yöntemdir. Ama uçaklarda aerodinamik yapıyı rahatsız etmeden uçağa kıvraklık verebilecek o kadar yüzey olduğundan, TVC ikincil ve kolay çözüm yoludur. İyice irdelenirse, esas olarak delta kanat bazında olan Typhoon, Rafale ve Gripen savaş uçaklarının manevra kabiliyetleri TVC li Rus uçaklarından çok da geri kalmaz. Hatta uygulamada daha etkin oldukları ortaya çıkar.
EF2000 pilotlarını dinlerseniz, Raptor F22’nin TVC özelliğinin gereksizliğini kabul edersiniz. Bunu, Raptor ile yaptıkları it dalaşında göstermişler ve Typhoondan kaçmak için TVC uygulayan Raptorun arkasına geçip kilit atabilmişlerdir. Çünkü kullandıkları EF2000, manevra için çok yüksek enerji potansiyeli ihtiva eden ve manevra sırasında ve sonrasında enerji kaybı çok düşük bir uçaktır.
Hintliler kullandıkları SU34’lerin Rafale karşısında nasıl acınacak duruma düştüğünü görünce düzinelerle Rafale siparişi vermişlerdir. (İngilizler, Hintliler’in TVC sevgisini bildiklerinden pahalı bir TVC’li Ej200 motoru geliştirme hatasını yapıp uçak satışında Rafale’ye pazarı kaptırmışlardır)
İsveç hava kuvvetleri, ellerindeki Gripenler’e o kadar güveniyorlarki Rus uçaklarına karşı başka uçak kullanma ihtiyacı duymuyorlar.
NASA, Langley’de yaptığı denemelerde Super Manoeuvrable F15 STOL/MTD uçağı ile TVC’nin gereksizliğini ve getireceği minimal avantajın maliyet etkinlikten çok uzak olduğunu ve modern savaş jetinin savaşma konseptinde yerinin olmadığını ispatlamışlardır.
« Son Düzenleme: 01 Kasım 2023, 18:47:02 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7859
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4546 : 01 Kasım 2023, 19:04:04 »




F18 Hornet |The NASA Dryden HARV Project ismiyle F-18 ve Japonların X-2 Shinshin deneysel uçaklarında da bu türden farklı Thrust Vectoring sistemleri de var...


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4547 : 01 Kasım 2023, 19:31:16 »
Evet. Çok denenmiş Batı’da. F22 dışında TVC’yi fiili kullanan uçak yok. F22’de ki de 2D TVC. 3D değil.

Maliyeti yüksek. Getirisi değmiyor diye uygulamaya alınmıyor. Hele şimdiki BVR konseptli savaş uçakları ile iyice gözden düşmüş durumda.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4548 : 01 Kasım 2023, 19:34:27 »
evet tüm bunların farkındayım . bende zaten bunu düşünerek bu hataları gidereceğini düşündüğüm bir sistem tasarladım. prototip bitip test süreci başlarsa yönlendirme ve kayıpları ölçebileceğim. ve motorla eş eksenli çalışması bana göre en büyük avantajı açığa çıkaracak. 

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7859
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4549 : 01 Kasım 2023, 19:53:56 »
Evet. Çok denenmiş Batı’da. F22 dışında TVC’yi fiili kullanan uçak yok. F22’de ki de 2D TVC. 3D değil.

Maliyeti yüksek. Getirisi değmiyor diye uygulamaya alınmıyor. Hele şimdiki BVR konseptli savaş uçakları ile iyice gözden düşmüş durumda.

Evet BVR füzeleri çıktı bizim Topgun , Demir Kartal filmlerindeki özlediğimiz dog fight sahneleri mazi oldu...