Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...
Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......
Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...
Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.
Tamam , herşey sizin dediğiniz gibi oldu diyelim ki ABD-GE motorunu üretim haklarının etrafından dolanıp benzerini ürettik... ABD bu ürettiğimiz motorun kendi T700 serisi motor olduğunu bilecek muhakkak...
Buna kesinlikle tepki gösterir ve başka alanlarda ambargo koyabilir (Zaten ambargo koyuyor demeyin Hürjet-KAAN şu anda ABD'nin verdiği motorlarla uçuyor bunların teslimatı durabilir)
Ama avantajımız şu , ABD tüm nakliye-taarruz helikopterleri için artık daha verimli daha güçlü T-901 serisi motorlira geçiyor bu yüzden T700'ü lisans altında bize sağlamaya izin verebilir çünkü elinde hem daha iyi bir motoru var hem de eski motorlardan para kazanmaya devam edecek. Ama kopyalamak ters tepki olabilir. ABD para ile ikna edilebilir T700 için...
Yalnızzzzz Atak-2 ve T-925'de T700 yerine Ukrayna motoru tercih ettiğimize göre ya ABD ikna edilememiş-edilecek gibi de görülmemiş ya da bizimkilerin yerli 2000hp-3000hp motor planı var