A-129 önceleri keşif maksadı için kullanılması düşünülüp üretilmişti küçük olması ondan , sonra plan yolda ihtiyaçtan dolayı değiştirilip tanksavar helikopteri olarak piyasaya çıktı.
Amaç İtallyan karakuvvetlerinin ihtiyaçlarının karşılanması idi. Sonra Belçikaya +20 şaibeli bir satış yapıldı , sonrası da malum bizler devreye girdik ve bugünkü T-129 doğuverdi.
İtalyan helikoptor endüstrisi temeli eskilere dayanmakta Leonardo da Vinci helikopterin babası.Daha sonraları Bell Augusta ortaya çıktı bizlere 1974harekatında kullanılan UH1 leri sattılar ,daha sonra AB212 serisinde başarılı olup onları da pazarladılar. Daha sonr Augusta Bell el değiştip bugünlere Leonardo olarak gelindi. Arkadaşların belirttiği gibi hiç bir zaman büyük ihraçlar yapmadılar yapamadılar İtalyan silah endüstrisi ağırlıklı olark ihraça dayalı değil . Bu iste varız teknoloji takibi daha fazla.
AW249 konusunada kişisel görüşüm bizlerin öğreneceği kadar İtalyanların da bizden öğrenecekleri olur kanısındayım , neticede nice yıllardan beri sıcak yüksek irtifalarda yapılan harekatları Atak kullanıcısı ve sınırlı olsa da A129 ile savaş tecrübemiz var e hali ile adamların da geliştirmek istedikleri AW2249 ki bizim Atak 2 bener tarafı çok bizlerden de geri besleme almaları gayet mantıklı olur. Bizler de ozellikle mekanik döner aksamlar konusunda onların bilgilerinden faydalanabiliriz. belki ilerde mevcut helikopter motoru satışına sorun çıkarır veya ihraç etmeyi planladığımız platformlarda benim motorumu kullanamazsınız derse ve halen bizim elimizde o ana dek hazır yerli motor olmaz ise alternatifimiz olabilir kanısındayım.