Kore KFX programına başladığında masrafları paylaşabilmek için projeye ortak arıyordu Türkiye ye dahi geldiler teklif yüzde 20 ortaklıktı hatırladığım kadarıyla, fakat Türkiye ye Kore projeye kendi isterlerini ekleme veya projeyi isterlerine göre revize etme hakkı vermemişti... Bu nedenle Türkiye ortaklığa yanaşmadı fakat bu koşullara Endonezya evet dedi ve %20 proje ortağı oldu... Şu an yapılmakta olan Block 1 KFX başlangıçta yoktu... gövde içi silah istasyonu olan versiyonu vardı... Direkt Block 2’ydi belkide... Ama Endonezyanın Su-35 teklife çağrısı ve benzeri hareketleri nedeniyle ve o dönem Çin ve Rusya gövde içi silah istasyonu teknolojisini çalışıyorken... Amerika Bu teknolojinin kullanıldığı versiyonun Endonezya’ya verilmesini yasakladı/engelledi... Ortaklık ve benzeri nedenler nedeniyle Block 1 ortaya çıktı böylece; şu an montaj aşamasında olan bu...
Bir diğer taraftan sosyal medyada dönüp duruyor amerika F-35 in işletme maliyeti ve menzil sıkıntısı nedeniyle F-35 in yetekneklerine ihtiyaç duyulmayan operasyonlarda F-16 nın yerine ve zamanla değiştirilmek üzere (sanırım büyük faktör teknolojik eksiklikler ve menzil) 4.5’uncu nesil işletme maliyeti düşük ve menzili yüksek (kaynak sosyal medya; menzil faktörünün aranma nedeni hipersonik silahlardan uzak mesafe de korunabilmek veya önleyici müdahalelerde bulunabilmek..silahlar çok hızlı ve çok kısa sürede çok mezafe kat edebildikleri için özellikle pasifik filosunu uzaktan koruyabilmek istiyorlarmış mış...) F-16 v70 ve F-18 E’in mezilleri yeterli değilmiş güya... Bu nedenle işletme maliyeti düşük yeni 4.5’uncu nesil uçak programı başlatmış diyor sosyal medyada...
Bende bu nedenle, geliştirme maliyetine ve süresine girmeden Amerika ortak olsun geçsin gitsin dedim KFX için... Sonuçta F-18 ile aynı motorları kullanıyor...