Sayın Serdar Gorguc, Otokar Genel Müdürü ile görüşme Bölüm 2
05:38 GMT, 29 Mart 2011 defpro.com
Türkiye'nin büyüklüğü ve jeopolitik konumu son yıllarda ülkenin önemli bir NATO ortağı yaptık. Siyasi ve ekonomik konumu önemli bir bölgesel oyuncu olarak Türkiye'nin stratejik potansiyeli ve hak artan ulusal algı sağlamıştır. Buna paralel olarak, Türkiye'nin savunma sanayi ve çok uluslu ulusal kalkınma, üretim ve modernizasyon programlarının önemli bir kısmı şu anda gerçekleştirilen veya planlanan ile artan önemi tanık oldu. Özellikle yatırım ve işbirliği hala gelişmekte olan ve modernizasyonu temel askeri yeteneklerini ülkeleri ile, kabul edilir artırılması.
259.000.000 € ciro ve muharebe aracı çözümleri geniş bir yelpazesi olan Otokar, Türkiye'nin önde gelen savunma sanayii firmaları arasında yer almaktadır. Bu ışığında, defpro.com Nicolas von Kospoth ulusal ve uluslararası programlarda şirketin mevcut faaliyetlerinin anahat Sayın Serdar Gorguc, Otokar Genel Müdürü istedi.
(Görüşmenin Part 1
http://goo.gl/2fB1p de görülebilir)
defpro.com: Bay Gorguc, Aralık ayında, sen Otokar'ın ARMA 6x6 taktik zırhlı araç için yurt dışından ilk sözleşme duyurdu. siz okuyucularımız için bu özel araç inceleme kısaca lütfen, Otokar'ın askeri ürün serisindeki en yeni ürünlerden biri ve aynı zamanda ağır taktik muharebe aracı olabilir olmak? Ne benzer araçlar üzerinde ARMA başlıca avantajları nelerdir?
Gorguc: ARMA kaldıraç Otokar'ın becerisi, mühendislik, üretim ve uzmanlık zırhlı taktik araçlar büyük bir portföyünde bir kanıtıdır.
ARMA araç üstün taktik ve teknik özelliklere sahip modüler bir platformdur ve rekabetçi ürünler arasında seçkin ve maliyet etkin bir üründür. balistik ve mayın koruma seviyesi yüksek, hem de silah istasyonları ve misyon ekipman çeşitli entegrasyon sağlayan üstün tasarım sayesinde, ARMA misyonu gelişen bir uyarlanabilir platform olacak modern bir savaş ihtiyacı var.
, Birçok parametreye bağlı Bilindiği gibi, bugünün çok tekerlekli platformlar modern kavramları ile bir 6x6 aracı var ile birlikte olmak üzere 8x8 yapılandırmaları geliştirilen zırhlı. bir 6x6 konfigürasyonunda ARMA platform görevi ekipman herhangi bir türü için cömert iç hacim sunarken, bir koruma düzeyi ve hareketlilik rekabetçi araçlar ile karşılaştırılabilecek sunarak bu boşluğu dolduruyor. ARMA koruma, performans ve maliyet için optimum çözüm gerektiren orduları için çok uygun maliyetli bir çözüm olacaktır.
6.4 m uzunluğunda, 2.7 m ve 2.2 m genişliğinde yüksek ARMA bir 18.500 kg mücadele ağırlık ve 4500 kg yük ve bir sürücü, komutan ve onun tam NBC korumalı gövde sekiz bitirişler taşır. Ayrıca, araç C-130 hava standart konfigürasyonda taşınabilmektedir.
ARMA ön iki aks o 7,8 m dönüş yarıçapı ve saygın off-road hareketlilik ve konfor sunan hidro dikmeler ile bağımsız süspansiyon üzerinde araç sürmek ele sağlayan yönetilebilir vardır. Lastik-run-flat özelliği ve merkezi bir enflasyon sistemi standart olarak sunulmaktadır. Bu oran eğimler başına 60 ve yüzde yan yamaçlarında başına 30 üzerine önde gelen 45 derecelik bir yaklaşım gibi kalkış açıları pazarlık yapabilir. O da 1.2 m genişliğinde siperler arası ve 60 cm engellerin üzerinden tırmanmaya.
A 450 hp su soğutmalı turbo dizel F-34 ya da F-54 yakıt çalıştırabilen o / ağırlık oranı 105 km / h ve güç bir hıza vererek, otomatik şanzıman ve tek-hızlı transfer kutusu aracılığıyla tekerlekleri sürücüler 24.3 hp / ton.
Bu aynı zamanda güçler onboard iki bakımsız 125 Ah pil içermektedir 24 V DC elektrik sistemi ve 3.3 kW dönüştürücü.
Motor, kıyaslanabilir bir yüksek iç hacim verimli ve ergonomik kullanılmasına izin, aracın sağ ön tarafında yer alır. Bu iç düzen, tüm personel, özellikle komutanı, sürekli birbirleriyle göz teması koruyabilirsiniz.
ARMA arazi koşullarına bağlı olarak, 6x6 veya 6x4 modunda çalıştırılabilir. Araç bir pivot dönüş kabiliyeti yüksek bir açık deniz performans sağlayan, amfibi ve iki hidrolik tahrikli pervane ile tahrik su bulunmaktadır. ARMA's ve balistik anti-mayın koruması ve yüksek sertlik monokok çelik gövdesi tarafından sağlanan tüm personele anti-mayın koltuklarda oturuyorlar.
defpro.com: Bir diğer önemli ve kanıtlanmış araç Otokar COBRA 4x4 de Aralık ayında verilen ek bir sözleşme gördüm taktik araç, zırhlı. Bu araç 1997 yılından beri Türk Silahlı Kuvvetleri ile hizmet vermektedir. Ne mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için özgün tasarımı geliştirmek mi uluslararası başarısı ve ne için belirleyici oldu?
Gorguc: Ben gelecek tehditleri ve taleplerini öngörerek, COBRA tasarımı sırasında, daha önce de belirttiğimiz gibi, amacımız olağanüstü bir balistik koruma, üstün hareketlilik, hem de modüler tasarımı, çeşitli görevlere uyarlanabilir sağlamaktı. Sanırım bu amaç ve bu yapılan COBRA bilinen zırhlı araç ve pek çok ülkede silahlı kuvvetlerin tercihi başardı inanıyorum.
yüksek riskli bölgelerde bile, etkin hızlı ve zamanında hizmet ile Yaşam zaman lojistik destek, COBRA belli bir ayrıcalık verdi. Otokar, kapsamlı dünya çapında Entegre Lojistik Destek (ELD) program yedekleme uzun vadeli verimli ve ekonomik bir çalışma sağlayarak, COBRA uluslararası piyasalarda başarıyla hizmet vermektedir. Onun ortak bir platform konsepti aynı zamanda eğitim, bakım ve lojistik destek planlamasında yardımcı olur.
biz COBRA başlatılan ilk günden bu yana tasarlanan ve üretilen birçok yapılandırmaları müşterilerin ihtiyaçlarına göre. tasarım ve çeşitli misyonlar için adaptasyon yönlülük COBRA ve önemli tasarım varlıkları arasındadır. Modüler gövde yapısı sayesinde, COBRA personel taşımacılığı, ambulans / tıbbi tahliye, keşif ve gözetleme, silah platformu, NBC keşif ve diğerleri gibi çeşitli askeri görevler için tasarlanmış çok amaçlı bir platformdur.
Ayrıca, mühendislik geliştirme faaliyet ve COBRA platformları doğal bir parçası tecrübe doğrultusunda son 10 yıl içinde birçok yenilik ile gelişmiştir olup konuşlanmış's 12'den fazla ülkede kazandı.
defpro.com: Otokar araçları farklı silahlı kuvvetleri ile çeşitli uluslararası askeri ve barışı koruma operasyonlarına yerleştirildiğini söyledi. bu işlemleri yapılan deneyimleri ürünlerinizin gelişimini desteklemek nasıl?
Gorguc: Bu deneyimler her zaman Otokar için önemli referanslar biri olmuştur. Bu veri ve Ar-Ge biz geliştirmek ve araçlar geliştirmek yetenekleri sayesinde izlerim.
defpro.com: 2007 Otokar olarak tasarım, geliştirme ve üretim yeni Altay ana muharebe tankı (MBT) prestijli Türk programı ile ödüllendirildi. Ne bu programın geçerli durumu nedir?
Gorguc: Otokar'ın Türkiye'nin ilk milli ana muharebe tankı 2007 yılında müzakereler başladı. Sözleşme ve Temmuz 2008'de imzalanan proje 2009 yılı başında başlamıştır. ALTAY Projesi tasarımı, geliştirilmesi, entegrasyonu, prototip üretimi, testi, kalifikasyonu ve ilk Türk Milli Ana Muharebe Tankı içerir. Otokar ve ana yüklenici olan Türkiye Cumhuriyeti'nin tüm tasarım ve Altay Tank üzerinde kazanılmış fikri mülkiyet haklarına sahip olacak.
ALTAY projesinin genel 78.5 ayda tamamlanması hedefleniyor. kavramsal tasarım, detay tasarım, prototipleme ve kalifikasyon: Proje üç aşamadan oluşmaktadır. Aralık 2010 itibariyle, ilk aşamada tamamlandı. Otokar ve alt yükleniciler şimdi ikinci aşama üzerinde çalışıyoruz.
defpro.com: geliştirme ve üretim Türk ve yabancı şirketler çok sayıda bir araya getirecek bu tank. Bu proje için kilit ortaklar, hem ulusal hem de uluslararası, ve hangi nasıl sanayi işbirliği bugüne kadar oldu?
Gorguc: Tasarım için Türkiye Savunma Sanayii, prototip üretimi, testi, Altay tank nitelik ve projenin düzgün yönetimi için Müsteşarlığa sorumlu olan Otokar, çeşitli taşeronlar ile birlikte çalışıyor. ve ALTAY ekibinin bir parçası olarak adlandırılan bu projeye dahil olmak taşeron, aşağıdaki sorumluluklara sahiptir:
• Alt sistemler, ancak bunlarla sınırlı kalmaksızın, Atış Kontrol Sistemi ve Komuta Kontrol Muhabere Bilgi Sistemi, dizayn edilecek ve Aselsan tarafından geliştirilen ve Otokar ve Aselsan eder, işbirliği içinde, davranış entegrasyon çalışmaları.
ve Hyundai-Rotem ile sağlanacaktır Kore kökenli bazı alt sistemleri, bazı alanlar için •, teknik destek ve yardım Hyundai-Rotem, Kore elde edilecektir.
• A 120 mm 55 kalibre Ana Silah Sistemi MKE tarafından imal edilecektir. Ana Gun Otokar ve MKE tarafından tankın içine entegre edilecektir.
• Modüler Zırh Paketi, dizayn olarak geliştirildi ve Otokar ve Roketsan tarafından tankın içine entegre edilecektir Roketsan tarafından üretilir.
• güç paketi MTU ve RENK ile işbirliği içinde geliştirilmiş olacak
Projenin daha sonraki aşamalarında, diğer şirketler ALTAY takıma katılacak.
defpro.com: uluslararası piyasalar ve şu anda önemli pazarlarda düşünüyorsanız burada daha güçlü bir dayanak geliştirmek için arıyorsun önemli ev piyasası, ek olarak?
Gorguc: Bugün, Otokar araçları beş kıtada 20'den fazla ülkede faaliyet gösteriyor zırhlı. Bizim temel ve hedef pazarlar Ortadoğu, Körfez Ülkeleri ve Kuzey Afrika'da bulunmaktadır.
defpro.com: Işık geniş bir ürün yelpazesi olan bir üretici daha küçük bütçelerle ülkelerde pazar konumunu nasıl değerlendiriyorsunuz nasıl taktik araçlar, zırhlı gibi? Eğer büyük ABD ve Batı Avrupa rakiplerine kıyasla, bu alanlarda avantajları görüyor musunuz?
Gorguc: Bu ülkeler Otokar'ın önemli pazarlarda ve Otokar bu piyasalardaki konumunu güçlendiriyor her gün. Otokar rakiplerine göre, lojistik destek ve müşteri odaklı tasarım ana avantajı vardır.
defpro.com: 2010 yılının Aralık ayında Savunma Sanayi (MDI) ve Azerbaycan Bakanlığı (bkz.
http://goo.gl/3ch3l) o Otokar zırhlı araç üretimi için görüşmeler olduğunu doğruladı. Ne ve bu müzakerelerin mevcut durumu olduğunda biz muhtemelen bu görüşmelerden kaynaklanan bir sözleşme görebilirsiniz?
Gorguc: Bu konuda Savunma Sanayi Azerbaycan Bakanlığı ile herhangi bir görüşme veya işbirliği yoktur.
defpro.com: Birçok ülke hala küresel mali krizin etkilerinin yaşandığı azaltarak onların savunma bütçelerinin yanı sıra, satın alma planlıyor. Bu durum Otokar'ın çabalarını etkiler mi ya da mevcut pazar durumuna özellikle avantajı hafif taktik araç, onun geniş yelpazesi dayalı şirketin piyasa yaklaşımı nedir?
Gorguc: Küresel finansal kriz en çok gelişmiş ülkelerin savunma bütçeleri etkiledi. Bu ülkelerin kendi savunma sanayi beri Otokar, bu piyasalar hedef almaz. Gelişmekte olan ülkelerin savunma bütçeleri gelişmiş ülkeler kadar az olmamıştır.
defpro.com: Son olarak, nerede biz 2011 yılında fuarlarında şirketin ürünleri görmek mümkün olacak?
Gorguc: Otokar ve Şubat 2011 yılında IDEX fuarında katıldı İstanbul'da 10-13 Mayıs 2011 tarihinde yapılacak IDEF sergi katılacak.
defpro.com: çok Sayın Gorguc teşekkür ederiz.
http://www.defpro.com/daily/details/783/