Bana ANKA sanki biraz uvey evlat muamelesi goruyor gibi TB2 lere kiyasla..
Siparis adedi pazarlama vs bakilirsa..
Teknik sebebi var mi?
Farkli gorevler icin mi kullaniliyor?
Goreceli olarak daha mi pahali?
TB2 ye oranla daha fazla parca mi yurtdisindan geliyor?
Motor sebebiyle mi?
Ucurmasi daha mi pahali?
Teknik disi sebepleri mi var?
Yoksa bana mi oyle geliyor, yanlis mi okuyorum?
Yanlış okuyorsunuz. i) Anka daha pahalı. ii) O sınıfta Çin ve ABD ile rekabet halindeyiz. O devletlerin politik baskı gücü daha fazla. iii) Anka'nın kanat profili yeni yeni adam oldu ve teknik isterleri sınıfındaki uçaklara yaklaşabildi.
Bence bu işteki pek göze batmayan kazanım motor oldu. CATS adam edilebilirse, CATS'i de ekleriz bu kazanımlara.
Bunlara bir ek yapmak gerekirse;
Anka olgunlaştı ama savunmasanayist’in röportajını dikkatli dinlersek, Tusaş olarak 75 adet Anka siparişinin 28 adedini teslim etmişler. Geriye kalan siparişleri müşteriler, Aksungur’a çevirmeye çalışıyorlarmış. Anka yavaş yavaş yok olacağa benziyor.
Anka almış olan müşterinin pilotları 10 saatlık ek bir eğitim sonunda Aksungur pilotu olabiliyorlar. Anka yer kontrol istasyonunuz varsa, bu istasyonla Aksungur’u da kontrol edebiliyorsunuz. Aviyonikler ve genel yapısı çok yakın olduğu için, Anka bakım ekibiniz, Aksungur’unda bakımını yapabiliyor.
Aksungur, daha uzun süre havada kalabiliyor. 750kg faydalı yük kapasitesi var. Prototiplerden elde edilen bilgilerle kanat yapısı değişmiş, ağırlık azaltılmış ve sonucunda Aksungur 45000ft yükseklikte uçabiliyor.
TB2, Anka’nın neredeyse çeyrek fiyatında görünüyor (Tunus, 3 Anka + 3 adet yer istasyonu için 80 milyon dolar ödüyor. Ukrayna, 6 TB2 + 3 yer istasyonu ve 200 Mam-L için 69 milyon ödedi) Aksungur ile Anka arasında bu kadar büyük fiyat farkı olmaması gerekir. Ama performans olarak çok daha etkin Aksungur.
Ucuz olduğu kadar TB2 de gelişme göstermekte. Artık 4 x Mam-L taşıyabiliyor. LOS (görüş içi) 300km menzili var , satcom kabiliyeti de kazandı. Tabii çok daha küçük uçak. RCA değeri ona göre daha düşük.