1500 beygirlik dizeli vermeyen Alman Reis sınıfında Siemens AiP sistemini veriyor.
O konudaki ambargo da yolda, endişeye mahal yoktur.
S-80 haberi o yüzden çıktı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemilerin motorlarına gelirsek, burada iki durum var:
1) Sadece dizel motor kullanan, görece ufak tonajlı gemilerin motorlarında durum ne?. Bu motorların alternatiflerini temin etmesi hem kolay, hem de yerlileri yolda.
2) Dizel+türbin kullanan büyük tonajlı gemilerin motorlarında durum ne? Burada iş biraz daha karışık. TF-6000 ve TF-35000 projelerinin başarısına bağlanıyor. Çünkü Alaman+Amerigan güç paketini yerlisiyle ikame etmenin en kolay yolu, türbin+batarya ile oluşturulacak hibrit sisteme geçmektir. İşte o türbin de TF-6000 ve TF-35000 motorları ile mümkün.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benim anladığım, Türkiye ve Alamanya, askeri teknoloji sahasındaki "evliliklerini" sonlandırma konusunda zımmi olarak anlaştılar. Deniz sistemleri bu boşanmanın son safhası olacak. Yalnız peşinen söyleyim, bu boşanma askeri sistemlerin ticaretiyle sınırlı kalmaz. Sivil alana da sirayet eder. Gelecek 10 yıllar içinde Türkiye'nin Alamanya ile olan ticaretinin aşama aşama azalarak, marjinal boyutlara ineceğini göreceğiz. Çünkü güvenmediğiniz bir adamdan en yaşamsal, yani en pahalı şeyleri almazsınız, hele ki bunları kendiniz de üretebiliyorsanız. Askeri sistemler sadece başlangıç, devamı da gelecektir.