Gökkurt hocam, salt elektrik tahrik için yazıyorum, olabilir, sürtünme daha fazlada olsa da, neticede işin ucu güç ve tork a dayanıyor. Bu nedenle de, eğer biz 1500 bg standart gücü ve torku, elektrikli motorla da versek, dizelle de versek neticede güç ve tork olarak iki tip tahrikde tanka aynı tahrik etkisini yapacaktır diye düşünüyorum.
Ha kezâ, yaşar hocamın dediği gibi dizel ve benzinli motorla max gücü anca 3000 devir ve üzerinde verirken, - ki buna çift turbonun devreye giriş ve etki süresini katmadım-, elektrik motorda 1, 2 saniye içinde akımın manyetik etkiyi oluşturması ile birlikte max tork ve güç hazır olur ve tank ağır bir kütle de olsa harekete başlar. Bu yüzden bence hibrite de ihtiyaç yok direk elektrikli tahrikli yapılabilir altay. Hibrit tahrik, sektörün yumuşak teknoloji geçişi için bi ara formül bi gereklilik değil bence.
Bence dizel tank motorunda normal bir sürüşde motorun yarım yada biraz üstü güç ve torku anca kullanılır dizel motorun güç çıkış özelliğinden ötürü. Fakat sırf elektrikli tahrikde , güç eğrisi birden yukarı çıkar ve tankı harekete geçirir ki bu en çok güç harcayacağı kısım değildir. Elektrikli tahrikde enerji en çok hız için yüksek devir sağlamak için harcandığından binek elektrikli araçlar 130km gibi hızlarda sabitlenme eğilimi görülüyor. Yani, elektrikli motorla tahrikde, hız arttıkça voltaj sabitken, akım harcaması az az artmıyor, katlamaya başlıyor. Bu da bataryayı süre olarak çabuk boşalttığından menzil de katlı şekilde azalıyor.
Tank max 70 ile gidecekse bataryalar çok daha uzun mesafe yol aldırır. Ki arazide hız düşük olacağından, elektrikli tahrik için daha uygun bi durum. Mesela, 400 - 500 azami km menzil verisi olan bi tesla model s de 70, 80 km hız ile 700 km menziller görebiliyormuş. Bunun gibi bir olay yani.