Aklın yolu bir.
TVC olan ej200’ün getirisi o kadar çok ki ödenecek olan ek fiyata değer. Zaten kazandırdığı ömür uzaması ve yakıt Tasarrufu ile TVC ye yapılan yatırımı geri alıyoruz kısa sürede.
Motor gücü 23100lbf e çıkıyor. Bu, uçağı 55000 feet’e çıkarır, supercruise yaptırır, 1.8 mach hıza yükseltir. Kıvraklık farkı da cabası.
Tabii ki uçağın yapısal hali bunları kaldırırmı? İstenirse kaldırır hale getirilir.
İlk tfx için RR un bize önerdiği motorda TVC opsiyonlu modeliydi ej200 ün.
Hocam bu durum biraz kuvvetin ne istediğine , tai'nin ne rol biçtiğine bağlı. Thk derse eğer bize 4.nesil bir savaş uçağı lazım. F-16'lara stop-gap yapacağız. Veya F-4 ler yerine kaydırılan uçakların yerine ihtiyacımız var. İşte o zaman emin ol Tai Hürjet Gripen Ng klasmanında bir uçağa döner. Bu ağırlıkta ve ej-2000 li bir uçağın geniş açılı iir sensörlü gökdoğan veya aim-9x füzeli ve kaska monteli nişangah'a sahip bir uçağın illa delta kanat olmasına gerek yok . Bence pylon sayısı artabilir. Onun dışında yapısal değişikliğe pek gerek yok .
Bence tai'nin de şunu demesi lazım ki der herhalde ( atak 2, 10 tonluk heli vs. vizyonlarını düşününce) , abi zaten ben 5.nesil bir uçağa kolay geçiş yapılsın diye özellik bakımından savaş uçağına yakın bir uçak çıkaracaksın. Aesa radar ve güçlü bir motor koyup neden 4. nesil uçak olarak düşük maliyetle 3. dünya ülkelerine satmayalım. Bu tarz ülkeler zamanında deli gibi bae hawk , alpha jet vs almış. Kesinlikle hürjetin büyük şansı var.
Hürjetden bir Gripen NG çıkmaz arkadaşlar hayal görmeyelim derim ben.Gripen NG dediğimiz uçak supercruise yapabilen 2 mach hıza sahip 1300 km harekat yarıçapı olan 6 ton mühimmat taşıyabilen bir uçak.Hürjet hangi konularda bu değerlere yaklaşacak?
Şimdi Gripen ng bitmiş bir uçak prototipi var hocam . Yani biz bu uçağı gerçek şartlarda test edip kabiliyetlerini test edebiliyoruz. Ancak hürjette tamamen kağıt üstü konuşuyoruz. Uçağın nihai ağırlığı ne olacak ? Tek pilotlu versiyonunun vereceği avantajla dahili yakıt tankı ne derece bir menzil kazandıracak. Şimdi biz kağıt üstünde mach 1.8 diyoruz. Ancak ben Hürjet'in zaten eğitim uçağından gelme minimal bir tasarım olacağından ağırlığının çok fazla olacağını düşünmüyorum. Hadi tasarımsal ikizinin Muharip versiyonu Koreli Fa-50 Golden eagle kadar bile olsa (ki ej-200 onun motorundan 50 kg daha hafif) gripen den daha hafif bir uçak olacak ve 20.200 ibf motorla gripen ng'yi aratmaz. Aslına bakarsanız tvc'siz versiyonla mach 1.9 tvc li ile rahat mach 2.0'ı bulur bence diyorum.
Elektronik konusunda da gripen'in aesa radarı o kadar matah rcs tespit menzillerine sahip bir radar değil. F-16 Özgür radarı viper seviyesini hedeflemişse ki gan teknolojimiz malum , hiç aşağı bir kabiliyeti olmaz.
Bekleyelim görelim.