Türkiye şu anki arge yeteneği ile KC-390 gibi bir uçağı çok rahat projelendirir ve yaparda; ama soru şu… Sadece Türkiye nin alacağı başka hiç bir müşterinin şu veya bu şekilde almayacağı veya alamayacağı toplamda 20 adet hadi olsun 40 adet üretilecek özgün bir uçak yerine, riski ve masrafları paylaştırarak daha fizibıl olacak ortak bir konsorsyum uçağına ortak olmak daha mantıklı ve kolay olacaktır… TSK nın alacağı 20 uçak için projelendirme ve argesinin masrafını üstlenmek çok büyük külfet olacaktır… Ama KAAN başka; KAAN’dan 1 tane bile satamasak ta teknoloji ve know how kazanımıdır, bir sanayi için rüşt ispatıdır. KAAN dan sonraki her uçarın fizibilitesine bakmak gerekir… Sonuçta bütçe meselesi…
Örneğin Kore başlatıyormuş KC-390 gibi hatta ekstra pylon larında harici yük ve mühimmat taşıyan multi role bir kargo uçağı gibi bir şey…
Ha TUSAŞ yapar pazar araştırmasını, veya SSB; ben bunu banko 200 tane satarım der, o zaman projelendirme ve arge maliyeti mantıklı seviyelere iner… 40 yılda 20 tane bu cins uçak alınacaksa sıfırdan projelendirmek ve argesini yapmak çok külfetli olur…