Makineli Top konusu ise;
Kuvvet, özellikle yakın H-H muharebeleri için topu istedi ancak, İlk filonun topsuz olması ve bu süreçte edinilen tecrübe ve veriler ışığında 2. filo teslimine topun yetiştirilmesi hedefleniyor olabilir...
Bunda da haklı olabilirler çünkü topu koyduğunuzda, ağırlık, titreşim, yorgunluk vb. gibi uçağın parametrelerini çokça değiştirecek bir süreci kapsıyor ki buda test ve teslim sürecinin 1/2 oranında uzayabileceği anlamına geliyor.
TAI'nin, uçağın kalifikasyonu ve envantere girişinin hızlanması vede ellerinde buna dair nihai verilerin oluşmasıyla top işine girmek istemesi, öncelik olarak doğru olduğu kanısındayım.
Kuvvet ise ilk topsuz versiyonu Hava-yer görevi ağırlıklı kullanabilir ki bu süreçte, envanterde olan F-16 Blok30-40 (gelirse Eurofighter Typhoon T-3/4 ) H-H görevlerini üstleneceğini düşündüğümüzde "doğru yol haritası" gibi görünmekte.
Merhaba,
Konu ile ilgili biraz bilgi vermem gerekir ise Kaan için ilk uçuş aşamaları Hürjet gibi ilk uçuşa hazırlık evresinde elde edilen verilerin işlenerek uçuş simülasyonu hazırlanarak bundan gelen veriler sonucunda elde edilen parametrelere göre şekillendiriliyor.
Oluşturulan uçuş kontrol sistemlerinin bu yapıda test edilerek fiziki teste hazırlık aşamasına entegrasyonu o kadar başarılı ki , Hürjet'in ilk test uçuşu sonrası Ercan Bey bu kadar stabil bir uçuş beklemediğini belirtmiştir.
Kullanılan sistemler ve yazılımlar çağın gerektirdiği şekilde aynı yöntem ile Kaan'a uygulanmakta . Bu konuda da endişeniz olmasın.
Ayrıntısı çok açıklamam zor olduğundan şunu diyebilirim örnek olması açısından Kaan'ın uçuş simülasyon verileri her değişiklikte ilgili sisteme yüklenerek değerlendiriliyor ve ona uygun uçuş öncesi riskler tespit edilip uçuş kontrol yazılımı güncellenerek ilgili riskler bertaraf ediliyor.
Şu an için Hürjet de kullanılan İtalyan uçuş kontrol yazılımını referans alır isek,Kaan'da kullanılan yerli uçuş kontrol sisteminin muadillerine göre hemen hemen aynı seviyede olduğunu rahatlıkta söyleyebilirim.
Bu yöntemler son dönemde yeni yeni uygulanarak üretimler gerçekleştiriliyor artık. Belirli yazılımlar ile aslında uçak gerçekten ilk uçuşunu yapmış gibi ortam hazırlanarak uçuş kontrol yazılımı dahil olmak üzere uçağın genel olarak uçuş esnasında oluşabilecek sorunlar veya ani krizlere karşı önlem alınarak kusursuza yakın bir ilk uçuşa hazırlanıyor diyebilirim.
O yüzden içiniz bu noktada rahat olsun lütfen.
Saygılarımla
Bilgilerinizi paylaştığınız için öncelikle teşekkürler
Sn. VLS,
Paylaşımınızdan anlaşılan; Uçuş kontrol yazılımının, bir kaç dakikada olsa ilk uçuşu rahatlıkla yönetebileceği yönünde. O zaman bizlere ilk uçuşu heyecanla beklemek kalıyor. Bu güzel paylaşım için tekrar teşekkürler.
+1