TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Yerli uçak üretimi başlıyor

(1/24) > >>

SKYWOLF:
Yerli uçak üretimi başlıyor

İki aşamalı ürütim planı hazırlandı. Bir firmaya görev verilecek 50-70 koltuklu uçak üretilecek
02 Mart 2010 Salı, 09:56
Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye’nin uçak üretim hedefi kapsamında iki aşamalı stratejisini netleştirdi. Buna göre ilk yerli uçak üretimi yabancı lisans alınıp üç yıl içerisinde 50-70 koltuklu bölgesel uçaklarla başlayacak.

Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye’nin uçak üretim stratejisini belirledi. Birinci aşamada, 3 yıl içinde yabancı bir üreticinin lisansıyla küçük gövdeli 50–70 koltuklu uçaklar yapılacak. İkinci aşamada 1 milyar dolar Araştırma-Geliştirme (AR-GE) harcamasıyla Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında tasarımı ve motoruyla özgün Türk uçağı gökyüzünde süzülecek. Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye’nin uçak üretme hedefi  doğrultusunda yapılan çalışmaları hızlandırdı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, asker-sivil tüm tarafların katılımıyla geniş kapsamlı bir toplantı yapılacağını vurgulayarak, bu alanda Türkiye’nin sahip olduğu insan kaynağı, deneyim, birikim ve diğer teknik altyapının bir araya getirileceğini söyledi.

TÜRK TİPİ UÇAK 100. YILA

Yıldırım, “Bu askeridir, bu özeldir bu sivildir, bu kamudur ayrımı yapmaksızın, yapılan her şey bizim değerimiz, bizim kaynağımızdır. Onları kullanıp bu işi yapmak istiyoruz” dedi. İkinci aşamada özgün tasarım ve motoruyla ‘Türk malı’ uçak gündeme gelecek. Bu amaçla 9 yıla yayılan AR-GE çalışmaları yapılacak. AR-GE için 1 milyar dolar harcanacak. Geliştirilen özgün proje, uluslararası kurumlara sunulacak. Akreditasyon işlemleri ve tip onayları tamamlanacak. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında, tasarımı ve motoruyla özgün ‘Türk
malı’ uçak gökyüzünde süzülecek.

İKİ AŞAMALI PLAN

ÖNCE LİSANSLA ÜRETİM:

Kısa vadede, yabancı bir üreticiden lisans alınacak. Bu lisansla bölgesel, küçük gövdeli 50–70 koltuklu uçaklar yapılacak. Bunun için öngörülen süre 2 ya da en fazla 3 yıl.

TÜRK TİPİ UÇAK:

İkinci aşamada, Türkiye’nin özgün uçak modeli için kollar sıvanacak. 9 yıllık bir dönemde 1 milyar dolar Ar- Ge harcaması yapılacak. Hedef, T.C’nin 100’üncü yılına yetiştirmek.

SÜREKLİ PARA VERMEKLE OLMAZ

Yıldırım’ın verdiği bilgiye göre Türkiye’nin uçak üretim stratejisi iki aşamadan oluşuyor. Birinci aşamada, yabancı bir üreticiden lisans alınacak. Bu lisansla bölgesel, küçük gövdeli 50–70 koltuklu uçaklar yapılacak. Bunun için öngörülen süre 2-3 yıl. Ulaştırma Bakanlığı, lisans için değişik şirketlerle temasa geçti.

Bakan Yıldırım, lisansla ilgili çalışmalar konusunda, “Bu çalışmalar sürdüğü için bir şey söylemiyorum” diyerek ayrıntılı bilgi vermedi. Lisans alıp, uçak üretmekle işin bitmediğine dikkat çeken Binali Yıldırım, “Ondan önce yerli imkânları, bu işe
katılacakları, bu işin imalatından sonra kullanım yerlerini, pazarlama imkânlarını bulmanız ve araştırmanız gerekiyor. Bunları ayarlayacaksınız ki hadi çıktık tıkandık, yapamadık ya da alıcı bulamadık. Bunlar sürekli para vermekle de olmaz” dedi.

OLCAY AYDİLEK-GAZETE HABERTÜRK

WOLF:
Hnagi uçağı üretecekler acaba?

amonyak:
HD 80 diye bir proje vardi acaba onu mu canlandiracaklar (hava dolmusu)

SKYWOLF:
'Made in Turkey uçak üretelim'

Başbakan Erdoğan: "Nasıl kendi helikopterimizi yapıyorsak 'made in Turkey' uçak, otomobil yapalım."
31 Ekim 2010 Pazar, 10:11:45
İlgili Haberler
İstanbul'a üçüncü havaalanı mı geliyor?

Tüm ilgili haberler

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, uluslararası bir markaya dönüşen Türk Hava Yolları’nın (THY) ülkenin gururu haline geldiğini belirterek, “Bu istikrarlı büyüme sayesinde, bugün uçağa binemeyen, bugün bu imkâna hâlâ sahip olamayan kesimler de inanıyorum ki uçakla, uçak yolculuğuyla tanışacak” dedi. Başbakan Erdoğan, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda düzenlenen THY’nin filosuna katılan 4 yolcu, 1 kargo uçağını hizmete alma, havacılık, bakım, onarım ve modifikasyon merkezi HABOM’un temel atma ve Türk Motor Merkezi’nin açılış törenlerine katıldı.

'SEYREDERDİM’

Erdoğan, 8 yıl önce Türkiye’de uçağa binmenin bir hayal olduğunu kaydederek, şöyle konuştu: “Burada bulunanların birçoğu, ben de dahil, çocukluğumuzda, gençliğimizde uçağı sadece havada, köylerimizin, yoksul mahallelerimizin üzerinden gürültüyle geçerken seyrederdik. Toprağa sırtüstü uzanıp gökyüzünü seyrederken, arkasında beyaz bir iz bırakarak uçak geçtiğinde, içindekilerin ne kadar şanslı olduğunu, ne kadar zengin olduğunu düşünürdük. Kendimizi onların yerine koyardık ve onlar gibi uzaklara gitmeyi, seyahat etmeyi hayal ederdik.”

‘MADE IN TURKEY UÇAK YAPALIM’

Türkiye’nin kendi uçaklarını üretmesi gerektiğine de dikkat çeken Erdoğan, “En kısa zamanda nasıl kendi helikopterimizi yapacaksak, uçağımızı da yapalım. En kısa zamanda yüzde 100, made in Turkey diyeceğimiz otomobilleri yapalım. Türkiye bunlarda çok ciddi bir altyapıya sahip” dedi.

‘7 YILDA YÜZDE 372 ARTTI’

“Uçağa binmek, bir imtiyaz olmaktan çıkacak” idealiyle hareket ettiklerini belirten Başbakan, 2002 sonunda 8.7 milyon olan iç hat yolcusunun, 2009 sonunda yüzde 372 artışla 41 milyon kişiye ulaştığını kaydetti. Türkiye’de birçok ile havalimanı kazandırdıklarını söyleyen Erdoğan şöyle konuştu: “Herhalde bunlar 5- 10 yıl önce söylenmiş olsaydı ‘Olur be’ der miydiniz veya der miydik? Ama şimdi var, şimdi Ağrı’ya, Kars’a uçakla ulaşıyorsunuz.”

Havacılığı tekelci mantık olmasın diye özel sektöre de açtıklarını ifade eden Erdoğan, “İnşallah yakında İstanbul’da üçüncü havalimanını görürseniz şaşmayın. İki havalimanı ihtiyaca cevap vermiyor. Sabiha Gökçen bile sıkışmaya başladı. Artık slotta sıkıntılar var. Öbür tarafta sıkıntılar var ve şikâyetler gelmeye başladı, rötarlar bundan kaynaklanıyor. İstiyoruz ki rötar olmasın. Vatandaşım ‘Şu saatte kalkıyorum’, dediği zaman o uçak kalkmış olsun istiyoruz” diye konuştu.

Serkan Akkoç- AHT

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/566699-made-in-turkey-ucak-uretelim

boxer:
Evet artık havayolunun sade vatandaşlarımızın da kullanabileceği düzeye getirilmesi çok iyi ama havaalanlarının sayısı artırılmalı ve hızlı demiryolu projeleride hızlı bir şekilde tamamlanmalı , yollar, metrolar... tüm bunlar 10 sene önce yapılıp bitirilmeliydi malesef bir çivi bile çakılmamış bugüne kadar sadece bu hükümet böyle yatırımlara ağırlık verdi kutluyorum kendilerini.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git