Bir şey saklamış değilim, zaten çoğunuz farkındasınız MMUnun en önemli yapı taşlarından biri BEOS , daha Aselsan yeni başlayacak tasarımına.
Radar da yok , olgunlaşma sürecinde .
Hepsinin sensör füzyonu ? Daha ürünler ortada yok ki sensör füzyonu sağlansın.
Motorunda da her kafadan bir ses çıkıyor gerçekten. En gerçekçi olan çat çat konuşan Mahmut Akşit hoca dedi zaten 10 yıldan önce motor filan beklemeyin olayın doğasına aykırı diye.
Adamlar sırf kumanda levyesine ambargo uygulasa bizim işimiz en az bir iki sene daha sarkar, 2028 de uçar diyoruz, evet uçar da uçar sadece.
Şu baş harf kullanım hastalığından bir kurtulamadık. Bazı kısaltmalar var artık sözcük haline gelmiş ve başka anlamı yok. Onlar tamam! (LASER, RADAR gibi)
BEOS nedir? :
Back-up Emergency Oxygen Supply System - Uçaktaki yedek oxijen deposu ve sistemi
Be INC tarafından oluşturulan kişisel bilgisayarların işlem sistemi (Be-Operations System)
Brain Electrical Oscillations Signature - Beyin dalgalarını algılayıp proses eden sistem.
Business Exploration Opportunities Show - iş fırsatları araştırma gösterisi
Birden çok anlamlı kısaltmalar kafa karıştırıyor.
Şimdi buldum:
Bütünleşik Elektro Optik SistemBu uçağın Radarı en önemli ekipmanı olacak. BÜRFİS (Bütünleşik Radyo Frekans Sistemi), gelen haberlere göre 4000 kadar GaN modülüyle korkunç güçlü bir Aesa radarı olacak. Ama biz daha Muradı işler hale getiremedik. Daha bu radarla uçan f16’mız yok. Bırakın bu radarın a2a ateşlemesini!
KAAN’ın IRST ve diğer Aesa radarları (uçağın 360 derece etrafında radar sensörleri olacak) için çalışmalar ne durumda? Kimse bunları tartışmıyor.
KF21 uçağını incelerseniz; adamlar 3000 değişik uçuş planlamışlar. Son 1.5 yılda ancak daha %10 kadarını gerçekleştirmişler. Bizde benzer kademelerden geçeceğiz. Onlar çok daha az sayıda prototip ile test planlıyorlar. Biz ise 14 prototip uçakla test yapacağız. Yani daha 12 hatta 13 uçak daha yapacağız. (2inci uçak inşa safhasnda)