Gönderen Konu: TF-6000 Turbofan Motoru  (Okunma sayısı 14349 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 819
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #110 : 06 Aralık 2023, 16:31:40 »
2021 yılındaki planlara göre, Turbofan ve bileşenlerinin millileştirilme 2026-2030 arası gibi  gözüküyor

« Son Düzenleme: 06 Aralık 2023, 16:44:55 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2800
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #111 : 06 Aralık 2023, 16:55:34 »
2021 yılındaki planlara göre, Turbofan ve bileşenlerinin millileştirilme 2026-2030 arası gibi  gözüküyor

Baktılar ki papuç pahalı, paşa paşa 2 yıl erkene çekmişler.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 819
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #112 : 06 Aralık 2023, 17:08:19 »
Alt bileşenlerde bunlar;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7899
  • 463
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #113 : 08 Aralık 2023, 07:53:51 »
Sayın Akşit dün Denizli'deydi. Burada Tei için üretim yapabilecek fabrika var mı bakmaya davet edildi....

"Motorun çalışmasının birkaç aylık süresinin kaldığını dile getiren Akşit, "Elimizden geldiği kadar hızlı çalışıyoruz. Tasarımı komple bize ait. Motorun ana gövdesini ana çekirdeğini biz kendimiz imal ediyoruz.

Ama üstünde bayağı bir sistemler oluyor, yağ pompası yakıt pompası, dişlileri vesaire. Bunların ilk motorda ciddi bir kısmını hemen hemen hepsini dünyadan tedarik zincirinden alıp takma yöntemine gidiyoruz. Ama değişik sebeplerle bazı aksamalar olabiliyor. Gecikmelerden dolayı birkaç haftalık bazı ufak tefek kaymalar oluyor.

Ama onun dışında imalat hattımız bizim kontrolümüzde. Onu elimizden geldiği kadar hızlı tamamladık. Hemen hemen bütün imalatı bu hafta itibarıyla bitti. Şimdi o aksesuarlardan eksik olanlarla uğraşıyoruz. Onlar da bitti mi inşallah motor sesi duyacağız."
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2023, 10:24:32 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #114 : 06 Ocak 2024, 00:23:44 »
https://www.defenceturkey.com/en/content/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet-with-rotating-detonation-combustion-5836

SN Yaşar size bir soru sormak istiyorum.

Döner patlamalı yanma (RDC) nedir? Nerelerde kullanılır ve avantajlarıyla dezavantajları nelerdir?

Bu makalede bu konu hakkında bilgiler veriyor ama bir bilginiz varsa ve toplayarak verebilirseniz çok memnun olurum. Özellikle bu teknoloji ile Türkiye'nin yapabilirliği ihtiyacı hakkında.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2024, 00:28:41 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3717
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #115 : 06 Ocak 2024, 03:10:54 »
https://www.defenceturkey.com/en/content/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet-with-rotating-detonation-combustion-5836

SN Yaşar size bir soru sormak istiyorum.

Döner patlamalı yanma (RDC) nedir? Nerelerde kullanılır ve avantajlarıyla dezavantajları nelerdir?

Bu makalede bu konu hakkında bilgiler veriyor ama bir bilginiz varsa ve toplayarak verebilirseniz çok memnun olurum. Özellikle bu teknoloji ile Türkiye'nin yapabilirliği ihtiyacı hakkında.
Sn Kaptan-ı Derya,
Bu teknoloji jet itkili motor teknolojisinin Nirvana’sı.
Çok farklı uygulamaları var. Ancak Tübitak ve Roketsan’ın da üzerinde çalıştığı CRDE (Continuous Rotating Detonation Engine) modeli en verimli ve gelecek vadeden versiyonu. (Yanlış anımsamıyorsam 10 saniye devamlı çalışan bir CRDE yapmıştı bizimkiler)

Bu teknoloji aslında ne Ramjet ne de Scramjet. Çünkü Ramjet ve Scramjet motorlar hava soluyan motorlardır.

Bu motor, teknoloji olarak, ihtiyacı olan yakıtı ve oksijeni kendisi taşıdığından uzayda da kullanabilen motorlar olmakla birlikte, teknik olarak Ramjet ve Scramjet’lerin , hatta turbojetlerin tasarımına da eklenerek bu motorların daha randımanlı ve ısıl problemlerden uzak çalışmasını sağlayabilir. Bu motorlarla atmosfer dışına yakın ya da atmosfer dışı irtifalarda, 20+ Mach hızlara ulaşılabilir.

CRDE , esas olarak kabaca tasvir edecek olursak, içi içe geçmiş iki silindirin arasında, art arda patlatılan yakıtın çıkardığı gazların, silindir ara çevresinde-iç çeperinde dönmesi ve yanan gazların dışarıya atılması ile oluşan itki ile hava/uzay aracının hareket ettirilmesidir. İlk patlamalar ile sistem dönmeye başlayınca, patlamalar radyal olarak devam ederken, atılan yanmış gazlar eksenel olarak dışarı çıkarlar. CRDE’nin güzel tarafı, ilk ateşlemeden sonra sistem “kendini” çevirir.



Silindirin yukarıdan kesiti. Dönen patlamaları görebiliyorsunuz.



İngilizceniz varsa benim “Defencehub live” da yazdığım makaleleri okuyabilirsiniz.

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-32#post-53063
https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-33#post-53317

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193626

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193830

Daha tam çalışan bir CRDE yok diye biliyorum. Ancak 2020’de ABD, deneysel olarak çalışan bir model yaptığını duyurmuştu. GE demekki bu işte bayağı ilerlemiş bu yazıdan anladığım.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2024, 03:44:35 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #116 : 06 Ocak 2024, 15:10:22 »
https://www.defenceturkey.com/en/content/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet-with-rotating-detonation-combustion-5836

SN Yaşar size bir soru sormak istiyorum.

Döner patlamalı yanma (RDC) nedir? Nerelerde kullanılır ve avantajlarıyla dezavantajları nelerdir?

Bu makalede bu konu hakkında bilgiler veriyor ama bir bilginiz varsa ve toplayarak verebilirseniz çok memnun olurum. Özellikle bu teknoloji ile Türkiye'nin yapabilirliği ihtiyacı hakkında.
Sn Kaptan-ı Derya,
Bu teknoloji jet itkili motor teknolojisinin Nirvana’sı.
Çok farklı uygulamaları var. Ancak Tübitak ve Roketsan’ın da üzerinde çalıştığı CRDE (Continuous Rotating Detonation Engine) modeli en verimli ve gelecek vadeden versiyonu. (Yanlış anımsamıyorsam 10 saniye devamlı çalışan bir CRDE yapmıştı bizimkiler)

Bu teknoloji aslında ne Ramjet ne de Scramjet. Çünkü Ramjet ve Scramjet motorlar hava soluyan motorlardır.

Bu motor, teknoloji olarak, ihtiyacı olan yakıtı ve oksijeni kendisi taşıdığından uzayda da kullanabilen motorlar olmakla birlikte, teknik olarak Ramjet ve Scramjet’lerin , hatta turbojetlerin tasarımına da eklenerek bu motorların daha randımanlı ve ısıl problemlerden uzak çalışmasını sağlayabilir. Bu motorlarla atmosfer dışına yakın ya da atmosfer dışı irtifalarda, 20+ Mach hızlara ulaşılabilir.

CRDE , esas olarak kabaca tasvir edecek olursak, içi içe geçmiş iki silindirin arasında, art arda patlatılan yakıtın çıkardığı gazların, silindir ara çevresinde-iç çeperinde dönmesi ve yanan gazların dışarıya atılması ile oluşan itki ile hava/uzay aracının hareket ettirilmesidir. İlk patlamalar ile sistem dönmeye başlayınca, patlamalar radyal olarak devam ederken, atılan yanmış gazlar eksenel olarak dışarı çıkarlar. CRDE’nin güzel tarafı, ilk ateşlemeden sonra sistem “kendini” çevirir.



Silindirin yukarıdan kesiti. Dönen patlamaları görebiliyorsunuz.



İngilizceniz varsa benim “Defencehub live” da yazdığım makaleleri okuyabilirsiniz.

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-32#post-53063
https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-33#post-53317

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193626

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193830

Daha tam çalışan bir CRDE yok diye biliyorum. Ancak 2020’de ABD, deneysel olarak çalışan bir model yaptığını duyurmuştu. GE demekki bu işte bayağı ilerlemiş bu yazıdan anladığım.

Sn Yaşar çok teşekkür ederim yazınız için İngilizcem var okurum.

GE bu konuya 10 yıla yakın süredir  lab düzeyinde çalışıyormuş. Şimdi hem vites artırmışlar hem de  Amerikan Savunma Bakanlığının galiba bir talebi felan oldu ya da destek projesi açtı. Bu konuya Amerika dışında Çin’in de çalıştığını düşünüyorum fakat Çin bu konuda bir Amerika deneyiminde değildir. Sürecin bu durumunda bizim çalışma yapmamız ve başlamamız da çok çok iyi.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2024, 15:10:53 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2905
  • 300
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #117 : 22 Şubat 2024, 10:57:31 »
Bu yılın ilk çeyreğinde ateşlenecekmiş. Yani bir buçuk ay içinde.  Endüstrileşmesi ilk ateşleme ilk başarılı çalışma dan çok sonra gerçekleşebildiğini helikopter motorundan gördük ama bu en önemli mesele değil. İlk ateşleme kritik teknolojilerin başarıldığının kanıtıdır bizim için önemli olan odur en çok. Böyle giderse Türkiye 15 yıl sonra dünyanın büyük motor üreticisi ülkelerinden birisi olur. Buda bizi yolcu uçağı üretmeye cesaretlendirir. Bu motordan ne hayaller düzdüm vatanseverlikten

Error 404 (Not Found)!!1


https://www.youtube.com/watch?v=DZyh7pSU5JQ
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2024, 10:58:22 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #118 : 22 Şubat 2024, 11:23:58 »
https://www.defenceturkey.com/en/content/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet-with-rotating-detonation-combustion-5836

SN Yaşar size bir soru sormak istiyorum.

Döner patlamalı yanma (RDC) nedir? Nerelerde kullanılır ve avantajlarıyla dezavantajları nelerdir?

Bu makalede bu konu hakkında bilgiler veriyor ama bir bilginiz varsa ve toplayarak verebilirseniz çok memnun olurum. Özellikle bu teknoloji ile Türkiye'nin yapabilirliği ihtiyacı hakkında.
Sn Kaptan-ı Derya,
Bu teknoloji jet itkili motor teknolojisinin Nirvana’sı.
Çok farklı uygulamaları var. Ancak Tübitak ve Roketsan’ın da üzerinde çalıştığı CRDE (Continuous Rotating Detonation Engine) modeli en verimli ve gelecek vadeden versiyonu. (Yanlış anımsamıyorsam 10 saniye devamlı çalışan bir CRDE yapmıştı bizimkiler)

Bu teknoloji aslında ne Ramjet ne de Scramjet. Çünkü Ramjet ve Scramjet motorlar hava soluyan motorlardır.

Bu motor, teknoloji olarak, ihtiyacı olan yakıtı ve oksijeni kendisi taşıdığından uzayda da kullanabilen motorlar olmakla birlikte, teknik olarak Ramjet ve Scramjet’lerin , hatta turbojetlerin tasarımına da eklenerek bu motorların daha randımanlı ve ısıl problemlerden uzak çalışmasını sağlayabilir. Bu motorlarla atmosfer dışına yakın ya da atmosfer dışı irtifalarda, 20+ Mach hızlara ulaşılabilir.

CRDE , esas olarak kabaca tasvir edecek olursak, içi içe geçmiş iki silindirin arasında, art arda patlatılan yakıtın çıkardığı gazların, silindir ara çevresinde-iç çeperinde dönmesi ve yanan gazların dışarıya atılması ile oluşan itki ile hava/uzay aracının hareket ettirilmesidir. İlk patlamalar ile sistem dönmeye başlayınca, patlamalar radyal olarak devam ederken, atılan yanmış gazlar eksenel olarak dışarı çıkarlar. CRDE’nin güzel tarafı, ilk ateşlemeden sonra sistem “kendini” çevirir.



Silindirin yukarıdan kesiti. Dönen patlamaları görebiliyorsunuz.



İngilizceniz varsa benim “Defencehub live” da yazdığım makaleleri okuyabilirsiniz.

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-32#post-53063
https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-33#post-53317

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193626

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193830

Daha tam çalışan bir CRDE yok diye biliyorum. Ancak 2020’de ABD, deneysel olarak çalışan bir model yaptığını duyurmuştu. GE demekki bu işte bayağı ilerlemiş bu yazıdan anladığım.

Sn Yaşar çok teşekkür ederim yazınız için İngilizcem var okurum.

GE bu konuya 10 yıla yakın süredir  lab düzeyinde çalışıyormuş. Şimdi hem vites artırmışlar hem de  Amerikan Savunma Bakanlığının galiba bir talebi felan oldu ya da destek projesi açtı. Bu konuya Amerika dışında Çin’in de çalıştığını düşünüyorum fakat Çin bu konuda bir Amerika deneyiminde değildir. Sürecin bu durumunda bizim çalışma yapmamız ve başlamamız da çok çok iyi.

""  [url=https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-32#post-  ""

Bu linke az bir göz gezdirdim döner patlamalı motor demek bu motorun kullandığı yakıtın karışım olduğunu gösterir buna göre yanıcı,yakıcı ve taşıyıcı olarak görev yapan likit madde bu motor için ihtiyaç duyulan çok yüksek infilak kapasitesine sahip patlayıcı madde içermektedir.Ayrıca bu döner alan patlayıcı teknolojisi ile (anladığım kadarıyla) reaktör alanına dairesel olarak sıra ile püskürtülen yakıt karışımının patlaması sonucu oluşacak çok yüksek ısı sorununuda kısmı olarak düşürerek metalojik sorunu kısmen ortadan kaldırmaya çalışıldığını düşünmekteyim.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1553
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #119 : 22 Şubat 2024, 14:21:55 »
Zannedersem sıralı yakıt patlamaları ile girdap etkisi yaratıp, fan, bladeler yerine bu etkiyi kullanıyorlar, ilk olarak Çinliler 16 mach hıza ulaştıkları iddia edince dalga geçmiştim. Yine Rusların alt yörüngeye çıkabilecek Mig tasarım iddiaları vardı. Zannedersem ABD, Çin, Ruslar harıl harıl bu teknolojiye çalışıyor. Yapılırsa pervane, jet sonrası 3. büyük havacılık devrimi bu motor olur.