Diğer yandan Korede de kfx projesinde bazı problemler var. Projeyi safhalara bölmüşler uçağı bir kaç safhada üretecekler ve bu uçaklar farklı alt parçalara sahip olacaklar. Fx-1 Fx-2 Fx-3 diye vs. bölmüşler. Uçak alt sistemlerinde bizim dışa bağlı olacağımızdan daha fazla abd ye bağımlılar. ve 2025'de bizim mmu ile aynı yıl ilk uçuşu yapacak uçakları gövde içi silah istasyonu olmayan 4.5 nesil diye tabir ettikleri bir uçak olacak adeta biraz gelişmiş bir f-15 silent eagle olacak yani.
Ama gövde içi silah istasyonları var!
Skywolf hocam şimdi bu adamlar şöyle bir şey yapmışlar . Savaş uçağı ihtiyaçlarını fx-1, fx-2, fx-3 olarak kategorize etmiş ve bunlara kfx üzerinden çözümlemeler yapmışlar. Şimdi sizin attığınız add c103 fx2 ye denk geliyor ve 2025 de uçacak initial design dedikleri 4.5 nesil uçaklarında olmayacak.
Daha sonra bunun üzerinden geliştirecekleri fx-2 yani sizin attığınız add-c103'de de space provided olacak yani gövde içi için alan olacak ama olup olmayacağı malum tartışılıyor belki oraya başka sistemler yerleştirebilirler. Keza alan olsa dahi bu gövde içi bölme tf-x le yarışamaz çünkü uçakları tf-x den gövde olarak çok daha küçük bir uçak.
Bunun farklı bir versiyonu var fx- 2 , fx-3 konsepti ciddi anlamda bir 5. nesil ama fx-3 yerinede Koreliler f-35 alacaklar.
Yani bu ADD kod adıyla geçen tüm tasarımlar bizim baştaki 3 konsept gibi ve hiçbir şey net değil.
Tfx'de karar verilmiş kararlaştırılmış kararla devam edilen ve beklentiler bilinen bir tasarım ve proje var.