Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 168511 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 560
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1110 : 10 Mart 2024, 13:41:26 »
5 veya 6 kademe olmasındaki fark nedir peki?

Üstadlar yazmışlar ama şunu da ekleyeyim nacizane. Yanlışım olursa da düzeltsinler. Forumda her şeyden anlayan çok insan var bir de ben aralarına katılmayayım.  ;D

Kademe sayısı artması demek, her kademede sıkışan havayı daha da çok sıkıştırıp bir sonraki kademeye aktarması anlamına geliyor. Hedefimiz belli olduğu için (6000 lbf itki), bunu ne kadar az kademede başarırsak o kadar modern bir iş yapmış olacağız. 

Daha önce forumda 6000 için 5 kademe yeterli olacaktır sözleri geçiyordu. Bunu da anladığım kadarıyla güncel muadillerine bakarak söylüyorlardı.

Yine de bu video ile tam gaza gelmek istemiyorum. Bir şeyler yapıldığı kesin ama millet zaten çok bekledi. Ağızlarına bir parça bal sürelim tadında bir video gibi geldi.  ;D Resmi açıklama yok. Rakam yok. Çalışanlar çok coşkulu gelmedi.

Şu forumdan rastgele 10 kişi koy bu ateşleme sonrasında hepsi salya sümük ağlar. Bu çalışanların aynı duygu birliğinde olmama olasılığı yok. Bence bu motor bu şekilde çok kere çalıştı. Basit bir test idi. Gerçek çalışma videoları da yakında gelir rakamları ile beraber.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1111 : 10 Mart 2024, 14:04:59 »
Kademe sayısı artması demek, her kademede sıkışan havayı daha da çok sıkıştırıp bir sonraki kademeye aktarması anlamına geliyor. Hedefimiz belli olduğu için (6000 lbf itki), bunu ne kadar az kademede başarırsak o kadar modern bir iş yapmış olacağız.

İtki ile kademe sayısının ilgisi yok. Rusların, Amerikalıların veya İngilizlerin en güçlü ve en son nesil motorları 5 kademeli kompresöre sahip. Teknoloji geliştikçe, daha az sayıda kademe kullanarak, aynı hacimdeki havayı istenilen basınçta yanma odasına yollayabildiler.

Özetle, -eğer @HDS'nin twitindeki resimde eksik bir kademe yoksa- bizim için kademe sayısını 6'dan 5'e indirmek ciddi bir başarıdır.

Aynı başarıyı sıcak sektör türbin kanatlarında da gösterebilirsek, o zaman TF-35000 için umut var demektir.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2024, 14:18:37 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimiçi Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2441
  • 72
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1112 : 10 Mart 2024, 14:11:01 »
Arkadaşlar zaten önlerindeki bilgisayar ekranından paylaşılan bir görüntü yok

Kaç devir/dk
İtki kuvveti
Anlık yakıt tüketimi

Gibi veriler paylasılmamış

Yada 0-6000 libre itkiye kaç sn'de varacağı gibi doneler sözkonusu değil.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2024, 14:17:52 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1113 : 10 Mart 2024, 14:37:48 »
Bir yükü 6 tane beygir çekmesi farklı şey 5 tane beygirin çekmesi farklıdır evet 5 adet kompresör kanadının avantajları var fakat dezavantajlarıda var her palin üstüne 6 ya göre biraz daha fazla yük binmekte buda malzeme özelliğinin farklılaşması demektir 6 adet palin malzeme özelliği ile 5 pallinin malzeme özelliği aynı değil bence bu olayın arkasından farklı tip ve kombinasyonda farklı bir motor çıkacaktır.
Bizimkiler ilk seferde böyle bir şeyi denemelerinde  muhakkak bir hikmet vardır diyorum....

bu cesaretlerinden dolayı emeği gecen tüm personeli tebrik ederim....
« Son Düzenleme: 10 Mart 2024, 14:43:36 Gönderen: aydındurmus »

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1114 : 10 Mart 2024, 14:48:03 »
Kademe sayısı artması demek, her kademede sıkışan havayı daha da çok sıkıştırıp bir sonraki kademeye aktarması anlamına geliyor. Hedefimiz belli olduğu için (6000 lbf itki), bunu ne kadar az kademede başarırsak o kadar modern bir iş yapmış olacağız.

İtki ile kademe sayısının ilgisi yok. Rusların, Amerikalıların veya İngilizlerin en güçlü ve en son nesil motorları 5 kademeli kompresöre sahip. Teknoloji geliştikçe, daha az sayıda kademe kullanarak, aynı hacimdeki havayı istenilen basınçta yanma odasına yollayabildiler.

Özetle, -eğer @HDS'nin twitindeki resimde eksik bir kademe yoksa- bizim için kademe sayısını 6'dan 5'e indirmek ciddi bir başarıdır.

Aynı başarıyı sıcak sektör türbin kanatlarında da gösterebilirsek, o zaman TF-35000 için umut var demektir.

Belirli bir orandan sonra ilgisi yok demek istediniz sanırım. Daha düşük basınç oranında yanma odasına gönderilen debi elde edilen itkiyi azaltmaz mıydı örneğin?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1115 : 10 Mart 2024, 15:15:27 »
Daha düşük basınç oranında yanma odasına gönderilen debi elde edilen itkiyi azaltmaz mıydı örneğin?

Jet yakıtı zor tutuşan bir sıvıdır. Kazaları engellemek için bu zor tutuşan yakıt seçilmiştir. Sıkıştırılan hava ısınır. İşte bu ısı zor olan yanmayı başlatır. Kısacası yanmayı sağlayabilmek için belli bir sıkıştırma eşiği vardır. Bu eşiğin altındaki basıncı olan havayı yanma odasına veremezsiniz.

Belli bir basınç eşiğini de aşamazsınız, aksi durumda yanma odasını patlatırsınız. İşte bu dar aralıktaki basıncı 5 kademe ile elde edebiliyorsanız, 6. kademe gereksizdir.

F110'larda bu basınç aralığı 9 kademe ile elde edilebiliyordu. F119'da 6 kademeye indirdiler. En son gelinen durumda 5 kademe yetiyor.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2024, 15:43:44 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2820
  • 296
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1116 : 10 Mart 2024, 15:21:28 »
Bir beğeni ateşledim Merzifonlu teknik bilgi için
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1117 : 10 Mart 2024, 15:28:45 »
Daha düşük basınç oranında yanma odasına gönderilen debi elde edilen itkiyi azaltmaz mıydı örneğin?

Jet yakıtı zor tutuşan bir sıvıdır. Kazaları engellemek için bu zor tutuşan parafin bazlı yakıt seçilmiştir. Sıkıştırılan hava ısınır. İşte bu ısı zor olan yanmayı başlatır. Kısacası yanmayı sağlayabilmek için belli bir sıkıştırma eşiği vardır. Bu eşiğin altındaki basıncı olan havayı yanma odasına veremezsiniz.

Belli bir basınç eşiğini de aşamazsınız, aksi durumda yanma odasını patlatırsınız. İşte bu dar aralıktaki basıncı 5 kademe ile elde edebiliyorsanız, 6. kademe gereksizdir.

F110'larda bu basınç aralığı 9 kademe ile elde edilebiliyordu. F119'da 6 kademeye indirdiler. En son gelinen durumda 5 kademe yetiyor.

Sn merzifonlu ben askerliğimi yaptığım hava üssünde jp-4-5 yakıtını komutanın bürosunu ısıtmak için kullanıyordum  sorduğumda uçak yakıtı diyordular bana komutanda yakıt ikmal merkezinden atanmıştı...gaz lambası gibi kolayca yakıyordum...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1118 : 10 Mart 2024, 15:34:39 »
gaz lambası gibi kolayca yakıyordum...

Adı üstünde, yakıt. :) Kolaylık zorluk göreli burada. Etil alkole göre zor yanıyor. Zaten gaz yağı ile karosen aynı şey.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1119 : 10 Mart 2024, 15:37:08 »
gaz lambası gibi kolayca yakıyordum...

Adı üstünde, yakıt. :) Kolaylık zorluk göreli burada. Etil alkole göre zor yanıyor. Zaten gaz yağı ile karosen aynı şey.

Jet yakıtının gaz yağı türevi olduğunu 5-6 yıl önce duyduğumda inanamadım fakat internetten bakınca şaşırdım özelliği alev kopma derecesi diğer yakıtlara göre daha yüksekmiş...