Navalize T-929 ve T-926 öncelikli. O nedenle, bizimkiler T-629 topuna girmezler bence. Pakistan'ın ekonomik durumu da şu anda saldırı helikopteri almaya müsait değil.
"T-929 ve T-925 öncelikli "demek istediniz herhalde Merzifonlu hocam...
+1. Klavye hatası. Genelde dikkat ederim, bu kez gözden kaçmış.
Ben de sizinle aynı düşüncedeyim , T-929 ve T-925 öncelikli olmalı ...
Peki bu iki platform da 2500-3000 hp motor kullanacağına göre yabancı-yerli motor planlaması nasıl yapılacak?
Yani T-929'de kullanacağımız Motor Sich TV3-117VMA-SBM1V Series 1 turboşaft motor üzerinden mi devam edilir yoksa TS-1400 vs. bir motorun çekirdeğinden yepyeni 2500-3000 hp bir helikopter turboşaft motor geliştirilir , planlama ne olacak acaba?
Veya uçuk bir varsayım olacak ama Motor Sich TV3-117VMA-SBM1V motorunu alıp, atıyorum TEİ-TV3-117 türü bir isimle yerlileştirilmesine de gidilebilir mi?
Çünkü TEİ'de TV3-117VMA-SBM1V için bir üretim hattı kurduklarını belirtmişti geçen günlerde yetkililer...Bu üretim hattında
T-929 'ların prototipleri için alınacak 14 motorun üretimim mi yapılacak yoksa daha uzun vadede seri üretimi de kapsayacak bir yerlileştirme de söz konusu olabilir mi?
Ben bu motor seçiminde Rus kökenli motorlara çok fazla güvenmediğimi belirtmiştim , gerçi T-929 üzerindeki performansını da beklemek , ön yargılı olmamak gerekir...2500-3000 hp arası güç için yerli ne yapılabilir? TF-6000 motor çekirdeği üzerinden de bir şeyler denenebilir mi?