Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 170005 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #690 : 06 Mayıs 2023, 19:02:17 »
Alıntı
💢TF10000 Uçak motorunu dönüştürerek, gemide kullanılacak hale getiriyoruz”
Bunu yazan arkadaş izah edebilirmi acaba afterburner’le çalışan motoru gemide nasıl kullanacağını?

Çevrimdışı Kapgan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 193
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #691 : 06 Mayıs 2023, 20:05:39 »
Alıntı
💢TF10000 Uçak motorunu dönüştürerek, gemide kullanılacak hale getiriyoruz”
Bunu yazan arkadaş izah edebilirmi acaba afterburner’le çalışan motoru gemide nasıl kullanacağını?

TF 10000'in türevlerinin hücumbotlarda kullanılacağını Mahmut Akşit'in bir röportajında ben de işitmiştim.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1534
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #692 : 06 Mayıs 2023, 20:11:22 »
Tf-6000 olacak o arkadaşlar. Ayrıca TF-6000'den  Atak-2 için de 3.500-4.000 Bg motor geliştirilebileceğini ifade etmişti. 

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7859
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #693 : 06 Mayıs 2023, 22:26:49 »
Bir turbofan uçak motorunu gemide kullanmak için motorda ne gibi temel değişiklikler yapılıyor?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #694 : 07 Mayıs 2023, 00:17:07 »
Bir turbofan uçak motorunu gemide kullanmak için motorda ne gibi temel değişiklikler yapılıyor?
Uçakta kullanılan Turbofan motor lbf cinsinden itki üretir.
Gemide kullanılan çeşidi marine gaz türbini motordur ve  şaft HP cinsinden güç üretir
Turbofan motorun düşük basınçlı fanları ve by-pass kanalları yoktur gaz türbininde. Marine için kullanılacak gaz türbininde tuzlu havaya maruz kalacak parçalar tuza ve neme dayanıklı olarak imal edilirler.
Gaz türbininde, türbin bir şaftı çevirir ve güç üretir. Turbofan motorda dışarıdan alınan hava, motorun içinden ve etrafından geçer ve arkadan atılarak itki oluşturulur.
Aşağıdaki büyük resimdeki GE-CF-6-6 motorundan yukarıdaki küçük resimdeki LM2500 marine gaz türbini türetilmiş.
Esas olarak aynı alet gibi görünmesine rağmen inşası sırasında kullanılan malzeme vs aslında oldukça farklı.



« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2023, 14:53:45 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2874
  • 297
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #695 : 07 Mayıs 2023, 09:54:10 »
Beğeni ateşledim güzel bilgiler için Yaşar
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7859
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #696 : 07 Mayıs 2023, 10:15:39 »
Teşekkürler Sayın Yaşar...

Gemi için gaz türbin motor konusunda pek bir sıkıntı çekmiyoruz..
 Hemen tüm yeni üretim gemilerimiz de LM-2500 kullanıyoruz , ABD zorluk çıkarıyor gibi bir haber duymadım ayrıca TEI-GE yakın zamanda "GE Marine ve TEI, GE Marine Gaz Türbinlerinin Yerlileştirilmesi Kapsamında Mutabakat Mektubu" imzaladı...

Demem o ki gemi motoru için Dünya'da alternatif motor temini , havacılık motorlarına göre daha kolay...

Ama yine de bir Marine yerli motor ailesi de üretmemiz iyi olur... Ülkenin motor üretim ekosistemine büyük katkısı olur... TEİ Marine gibi bir şirket kurulabilir...
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2023, 10:35:45 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1534
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #697 : 07 Mayıs 2023, 11:10:21 »
Artık olaya temin değil, piyasada biz de olmalıyız gözü ile bakmak lazım. Piyasada gerçek anlamda sadece ABD ve İngiltere ve belki biraz da Fransa var. Rus yok, Çin ürünlerinin güvenilirliği henüz çok düşük. Yolcu uçakları için de aynı şekilde düşünüyorum. Türkiye bu pazarda olmalı. Ama orta vadede yolcu uçakları güç sistemleri bence petrol bazlı olmayacak.
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2023, 11:13:38 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #698 : 07 Mayıs 2023, 13:53:19 »
TEİ’nin GE ile olan LM500 ve LM2500 MOU ve bakım anlaşmasının gideceği yer, motor işinde olduğu gibi sonunda lisans altı üretim (ki bu konuda da bir anlaşma yapıldı diye anımsıyorum), ve sonunda kendi üretimimiz olan gaztürbinleri.

Aşağıda sözü geçen lisans ile montaj konusu da dile getirilmiş. Zaten LM2500 gaztürbinlerinin en büyük parça üreticisi olan TEİ, bu şekilde ileriye dönük bir adım atmış görünüyor.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ge-marine-ve-tei-lm2500-deniz-gaz-turbinlerinin-bakim-onarim-ve-revizyonlari-icin-lisans-anlasmasi-imzaladi-5504
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2023, 13:57:57 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6670
  • 187
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #699 : 10 Mayıs 2023, 15:44:16 »
Alıntı
KAAN motorunda 300 kişilik ekip çalışıyor, epeyce yol aldık. Parça tasarımına geçildi.



Mahmut F. Akşit | TEI Genel Müdürü

https://twitter.com/EnderunDefence