Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 169995 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #540 : 14 Aralık 2022, 11:03:18 »
TEI motor geliştirecek helikopterimize siha mıza uçağımıza takılacak. General Electric TEI nin kasasına giren paranın yarısını alacak. TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa. TAI gibi TEI de millileşmeli olmuyorsa başka bir yapılanma ile milli motor fabrikamızı kuralım inşallah. Efendim Amarika ya parça üretiyor filan. Üretmesin lazım değil dünyaya parça satacağımıza motor satarız

Kaymağı GE de yemesin  biz yiyelim diye TRMOTOR'u kurduk ya...

Güya Tei+GE ortaklığı devam edecek , Sayın Merzifonlu'nun dediği gibi GE'nin referansı ile Dünya motor gelişimlerini-kaynak havuzunu kullanıp bu işi  öğreneceğiz , öğrendiklerimi de TRMOTOR'a sızdırıp parsayı toplayacaktık...Yani GE'yi bypass edecektik...

Maalesef bir tek kendimizi kurnaz zannediyoruz bakın döne döne RR bize motor yapsın , teklifte bulunsun diye izliyoruz. 

Sizin GE dediğiniz şey RR'nin ortanca kardeşidir küçük kardeşleri Safran , diğer kardeş honeywell...

Yani motor piyasasını bu aile yönetiyor...Kimin değişken bypass oranlı turbofan motorunu ne zaman hangi ay , hangi güçte üreteceği bile belli...
Turgut Özal ile başlayan bir şey, benim memurum işini bilir olayı...

Her ihaleden nemalanmak, devleti arpalık ve Dârülharp olarak görmek. Sorsan yerli ve milli derler boyuna, anlamı nedir biliyorlar mı acaba?

Bu tür zihniyetler eğitim ile silinecek, siliniyor da zaten. Şimdiki çocukların ve gençlerin boku olamaz bu tipler.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44322
  • 616
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #541 : 14 Aralık 2022, 11:24:49 »

Turgut Özal ile başlayan bir şey, benim memurum işini bilir olayı...

Her ihaleden nemalanmak, devleti arpalık ve Dârülharp olarak görmek. Sorsan yerli ve milli derler boyuna, anlamı nedir biliyorlar mı acaba?

Bu tür zihniyetler eğitim ile silinecek, siliniyor da zaten. Şimdiki çocukların ve gençlerin boku olamaz bu tipler.

Kullandığımız kelimelere dikkat edelim lütfen!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 764
  • 134
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #542 : 14 Aralık 2022, 11:27:12 »

…Sizin GE dediğiniz şey RR'nin ortanca kardeşidir küçük kardeşleri Safran , diğer kardeş honeywell...
Yani motor piyasasını bu aile yönetiyor...Kimin değişken bypass oranlı turbofan motorunu ne zaman hangi ay , hangi güçte üreteceği bile belli...

Elbette basic duruma geçmiş bir çok motoru kendi şirketimizle üretmek en mantıklısı TF6000 TS-1400 ktj3200 vs gibi

Ama bu motoru tek başımıza cart diye kısa vadede üretemeyeceğimiz ortada. TEI’nin açıklamalarına bakılırsa GE’nin çok da bu işin içinde olmadığı, zaten Amerikan olmasından dolayı teknik mevzuya ilişmediği; ama olursa paranın yarısına eyvallah dediğini anlıyoruz. GE kökenli kimsenin çıkıp çabaladığını veya öneride bulunduğunu anımsamıyorum.

KALE ise bu motor işine talip olduğunu, yapabileceğini ve RR ile eşgüdümlü hareket ettiğini söylüyor. RR yöneticileri de konuya ilgi gösteriyor ve İngilterenin bize sağlam bir yaptırımı da yok şu anda.

Gün gelip de arge anlamında lider pozisyona geçeriz işte o zaman bu şirketlerin bize katacağı şey azalır; o zaman ortaksız bir oluşum ile yüksek katma değerli üretim yapılır. Şimdiden böyle bir şirketin bağımsız olarak kurulması ve arge üzerine çalışması şart. İşte bu şirkete ne kadar para gerekiyorsa devlet yığmalı. (Bu bir Kamu kurumu olabilir TUBİTAK vb ama onda da çiftliğe çevrilebiliyor şirket)

« Son Düzenleme: 14 Aralık 2022, 11:28:49 Gönderen: ACE »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 572
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #543 : 15 Aralık 2022, 23:53:04 »

Tasarım döngüsü TS1400 için 8 kere olmuş.

https://twitter.com/gooksel/status/1603378185931988993

MMU için başımıza neler gelebileceğini tahmin bile edemiyorum. Bu işin doğrusu nedir onu da bilmiyorum ama 8 senelik bir süreç bana inanılmaz uzun geliyor. Şimdi bir sonraki model 4 senede çıkar mı sizce?

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #544 : 15 Aralık 2022, 23:56:46 »

Tasarım döngüsü TS1400 için 8 kere olmuş.

https://twitter.com/gooksel/status/1603378185931988993

MMU için başımıza neler gelebileceğini tahmin bile edemiyorum. Bu işin doğrusu nedir onu da bilmiyorum ama 8 senelik bir süreç bana inanılmaz uzun geliyor. Şimdi bir sonraki model 4 senede çıkar mı sizce?
Hep ilk defa yapıldığı için böyle oluyor, ilk motorlar her şeyi ile tamamlanıp o ekosistem bir kurulsa...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #545 : 16 Aralık 2022, 00:33:46 »

Tasarım döngüsü TS1400 için 8 kere olmuş.

https://twitter.com/gooksel/status/1603378185931988993

MMU için başımıza neler gelebileceğini tahmin bile edemiyorum. Bu işin doğrusu nedir onu da bilmiyorum ama 8 senelik bir süreç bana inanılmaz uzun geliyor. Şimdi bir sonraki model 4 senede çıkar mı sizce?

Sıfırdan tasarlanan bir motor. Bir nevi yüzmeyi öğrenmek gibi bir şey. İlk başta uzun ve zahmetli bir süreç lakin sonrasında tecrübe oluştukça, profesyonelleşirler. O nedenle ilk motorun üretiminin çok uzun sürmesi gayet normal.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7859
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #546 : 16 Aralık 2022, 12:30:40 »
Sayın Akşit bu süreci anlatırken güzel örnekler verdi... Çalışan bir motorun sensörleri gelen bir ısı artışında gerekli yerlere soğutma delikleri açılıp tekrar süreç işletiliyor vb...

Herhalde bir motor geliştirilirken kisaltılamayan tek aşama sıcak çalıştırma ile motorun standart saatler boyunca çalıştırılacak olması. maalesef bu süreç ve motordaki geliştirmeler belirli parametrelerce izlenmek zorunda.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1494
  • 139
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #547 : 16 Aralık 2022, 12:44:47 »
Gözüken o ki bu motor işlerine sıfırdan başlayınca bir 15--20 senelik bir öğrenme eğrisi var...

Esasen bizim füze,roket ve HSS maceramıza bakarsanız üç aşağı beş yukarı aynı zaman dilimini görürsünüz..

Eşiği bir sefer aştınız mi gerisi pamuk ipliği gibi geliyor...son 5 6 senede roket, füze,  HSS alanındaki çabuk ilerlemenin altında yatan nedenlerden biri de bu işlere 90li yillardan itibaren girilmesi...

Motor işlerine gireli daha 5 sene belki olduğu için sıkıntısını çekeceğiz başka yolu yok..

2030lara gelindiğinde bu şekilde devam edilirse her sene farklı aygıtlar için farklı motorlar çıkmaya başlayabilir...

Allah görmeyi nasip eder inşallah
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3702
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #548 : 16 Aralık 2022, 13:35:15 »
Alıntı
Herhalde bir motor geliştirilirken kisaltılamayan tek aşama sıcak çalıştırma ile motorun standart saatler boyunca çalıştırılacak olması. maalesef bu süreç ve motordaki geliştirmeler belirli parametrelerce izlenmek zorunda.

Sn Serkan1976 çok doğru ve önemli bir noktaya parmak bastı.
Ne kadar her türlü işi çabuk yapıp tasarımı ve prototip imalatını yapsanız da, bir motorun çalışırken yapılacak geliştirme çalışmalarındaki zaman süreci her zaman önümüzdeki engel olarak duracaktır.
Sn Akşit, TF6000 motorunun ilk prototipinden 3000-3500lbf itki almayı ümit ediyor. Yani bilgisayardaki tasarım 6000lbf’lik motor ama fiziki olarak ortaya çıkan ve ilk ateşlemesi yapılan motor 3500lbf ‘lik motor oluyor. Bilahare iyileştirmeler yapılarak motor gücü tasarlanan rakamlara ulaştırılıyor.
F110 motoru ilk yapıldığında yüksüz olarak artyakıcıyla 20-23000lbf seviyelerinde bir motormuş. Şu anda 29500lbf’e kadar ulaşmış vaziyette. Hatta f110GE129EFE ile 32000+ lbf itkiye kadar çıkıyor.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2022, 13:57:13 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 572
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #549 : 16 Aralık 2022, 13:54:00 »
Test surelerinin uzun olacagi muhakkak ama insanlari da maliyet baskısı altında ezip, tek prototip üstünden ilerlemeye zorunlu kılmasınlar en azından. Mahmut Bey çok politik bir adam değil. Aklındakini farkında olarak yada olmayarak kibarca söylüyor.