Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 169680 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7853
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #900 : 02 Aralık 2023, 18:57:44 »
unutmayalimki  uzun bacakli ingilizler  abd

ne isterse olur yapar

Nihayet "nükleer silah üretelim" düşüncesinden başka bir cümle kurdunuz sayın tumucin bey  :D :D :D

ABD=İngiltere

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 571
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #901 : 02 Aralık 2023, 21:46:46 »
unutmayalimki  uzun bacakli ingilizler  abd

ne isterse olur yapar

Nihayet "nükleer silah üretelim" düşüncesinden başka bir cümle kurdunuz sayın tumucin bey  :D :D :D

ABD=İngiltere

O cümle de Bilal Feyza denen adamın cümlesi  ;D

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2328
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #902 : 02 Aralık 2023, 21:56:26 »
haavalaninda ingiliz turist görmüstüm

bilal fza dedigi dogru

uzun bacakli ingilizler

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #903 : 02 Aralık 2023, 23:26:39 »
Soru nedir?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #904 : 02 Aralık 2023, 23:43:26 »
Mükemmel haber ...

+1. Yine de geç kaldık. Aslında her türden motor olayında geç kaldık, 60 sene kadar! Devrim Otomobili Projesine her ne olursa olsun sahip çıkılsaydı, en azından aktarmada ve dizel motorlarda bu kadar debelenmezdik.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2023, 07:46:12 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #905 : 13 Aralık 2023, 18:47:59 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #906 : 13 Aralık 2023, 20:04:06 »
Error 404 (Not Found)!!1


Burada Blisk teknolojisini anlatan arkadaş sanki yanılıyor. Blok metallerden frezelenerek/oyularak (Milling) yapılan bliskler ilk başlarda yapılanlardı. Küçük helikopter motorlarında kullanılmıştı. Koca motorların fan ve kompresörlerini “milling” sistemiyle yapmaya kalkarsanız ve koca metal blokları frezelemeye çalışırsanız, astarı yüzünden pahalıya gelir.
İlk olarak seri uçak motoru olarak 1995’de EJ200’de de kullanılan ve bulucusu Arthur Schäf­fler olan Bliskler aslında artık, ya dövme (forging) ya da 3D olarak üretiliyorlar ya da, daha yeni metot olarak PECM (Precise Elelectro Chemical Machining) hassas elektro kimyasal işleme metotları ile, bliskler makine parçaları ve freze bıçakları değmeden elektro kimyasal yöntemlerle üretilmektedir.

« Son Düzenleme: 13 Aralık 2023, 20:04:59 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #907 : 13 Aralık 2023, 22:07:43 »
Burada Blisk teknolojisini anlatan arkadaş sanki yanılıyor.

Bildiklerini karıştırmış bence.

Neyse, bu PECM çok ilginç bir teknikmiş, araştırdım. Elektrolit kaplamanın çok çok hormonlanmış hali gibi.  8) Bilgi için teşekkürler, yeni bir şey öğrendim.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #908 : 13 Aralık 2023, 22:45:18 »
Burada Blisk teknolojisini anlatan arkadaş sanki yanılıyor.

Bildiklerini karıştırmış bence.

Neyse, bu PECM çok ilginç bir teknikmiş, araştırdım. Elektrolit kaplamanın çok çok hormonlanmış hali gibi.  8) Bilgi için teşekkürler, yeni bir şey öğrendim.
PECM veya Dövme (Forging) yöntemiyle imal edilmiş bliskler, yerlerine Linear Friction Welding metoduyla bağlanırlar.

İki metal yüzey birbirine çok yüksek güçle preslenirken yüksek değerde titreşime (oscillations) tabi tutulurlar. İki titreşen yüzeyde oluşan yüksek ısıyla oksitler, parçacıklar ve istenmeyen saf olmayan maddeler eriyip dışarı atılır. Bu şekilde düzgün metal-metal yüzeyi ile mükemmel bir kaynak oluşturulmuş olur. Bu şekilde blisk, oturacağı yere bağlanmış olur.
Bunun sonucu olarak bıçakların gireceği kanal ve ağırlık yapacak kanal tutucu parçalarından da kurtulunmuş olunur. Fan ünitesi yekpare görünüm haline gelir.

Yanlış anımsamıyorsam Japon IHI XF9 motorunun LP türbinleri LFW yöntemi ile yerlerine fixe edilmişlerdi.
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2023, 22:53:50 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7853
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #909 : 13 Aralık 2023, 22:53:38 »
Burada Blisk teknolojisini anlatan arkadaş sanki yanılıyor.

Bildiklerini karıştırmış bence.

Neyse, bu PECM çok ilginç bir teknikmiş, araştırdım. Elektrolit kaplamanın çok çok hormonlanmış hali gibi.  8) Bilgi için teşekkürler, yeni bir şey öğrendim.
PECM veya Dövme (Forging) yöntemiyle imal edilmiş bliskler, yerlerine Linear Friction Welding metoduyla bağlanırlar.

İki metal yüzey birbirine çok yüksek güçle preslenirken yüksek değerde titreşime (oscillations) tabi tutulurlar. İki titreşen yüzeyde oluşan yüksek ısıyla oksitler, parçacıklar ve istenmeyen saf olmayan maddeler eriyip dışarı atılır. Bu şekilde düzgün metal-metal yüzeyi ile mükemmel bir kaynak oluşturulmuş olur. Bu şekilde blisk, oturacağı yere bağlanmış olur.
Bunun sonucu olarak bıçakların gireceği kanal ve ağırlık yapacak kanal tutucu parçalarından da kurtulunmuş olunur.

Yanlış anımsamıyorsam Japon IHI XF9 motorunun LP türbinleri LFW yöntemi ile yerlerine fixe edilmişlerdi.

https://www.youtube.com/watch?v=fZrZ9m7cfjE

TEİ de bu yöntem kullanılıyor galiba...Videosu var...