Sayın süper çavuş link verebilirmisiniz o yazının. Ayrıca isterler levend sınıfı lpd yede nerdeyse uyuyor. tabi üstünde bir kaç değişiklik yapılabilir.
Şimdi size gidişat şöyle oldu açıklayım.
1.İlk olarak dediğiniz gibi büyük bir lpd hatta lhd ye ihtiyaç vardı. bu da hazır alımla karşılanmak isteniyordu.
2.Ardından bu milli üretim araçlar gemiler vs. olamaya başlayınca kendimize güvenimizde gelince Stmnin levend sınıfı lpdsini ciddi ciddi değerlenmeye alındı.
3. Stmnin kendisini iyice geliştirmesiyle büyük bir tane yaptırıp tüm ihtiyaçları atıyorum yabancılara 5 lira verip karşılamktansa 1+1 orta sınıf levend sınıfı lpd yaptırıp atıyorum 3+3:6 liraya ama kendi cebine gidecek yani bir cebinden diğerine koyacak bu inanç ortaya çıktı. Bu bilgiler gerek konuşma vetoplantılarda gereksede msi ve SH dergilerinde vardı. Geriye sadece imza kaldı.
4.Son olarak bu açık deniz filosu görev kuvvetleri bölgesel güçlük tarzı şeyler ortaya çıktı. Zaten bir uçak gemisi kuyruk acısı olan Tsk da sanırım altyapı çalışmaları başlattı. istenilen gemi lhd ile küçük uçak gemisi arası bişey. Bunu duyan Navantiada bize juan carlosun biraz büyük bir versiyonunu teklif etmeyi düşündüklerini söylediler. O kadar.
Yani bize lpd projesinde juan carlos teklif edilmedi. Bize sanırım ispanyollar galicia sınıfı italyanlarda san giorgioyu teklif ettiler. Ama benim tahminim proje stm ye kaldı.
baştan sorayım dalga geçmiyosun demi
alıntı S&H den yazmayı unutmuşum
şimdi , alıntıyı okuyup hala daha Levend diyorsan ciddi ciddi dalga geçtiğini düşünecem tekrardan ve daha dikkatli oku ve BİD ile TÇD deki farkları gör Levend ile TÇD isterleri çok ama çooook farklı
gidişatınız neredeyse tamamen yanlış diyebilirim
1:Geminin üretimi Türkiyede yapılması planlanmakta seçilecek yabancı firmanın platformunun bizim için uyarlanmış hali
2:STM nin Levend sınıfı diye bir gemisi yok zaten bu firma bir mühendislik danışmanlık firması böyle bir gemiyi üretme imkan yetenek kabiliyeti imkanı yok Levende sadece bir tasarım
3: kaynak verdiğin dergileri özellikle S&H yi bir daha bir daha bir daha oku lütfenn yazdıklarınla uzaktan ve yakından alakası bulunmamakta
daha projede kazanan belli değil imza nereden çıktı en iyi ihtimal 2011 firma seçimi 2012 gibide imzalar atılır.
4: tekrar ve tekrar LPD nin TÇD de ki isterlerden sonra geldiği nokta itibariyle LPD projesindeki en önemli adaylardan biri de ispanyollar LPD programı çerçevesinde JuanCarlosun türevini öneriyorlar çünkü JuanCarlos ta bizim ihtiyacımızı tam karşılamamakta dok/havuz bölümü ile ilgili yeniden bir dizayn yapılması lazım bizim isterlerimizi karşılaması için ama genel olarak teklif edilen gemi biraz daha ufak ama 20000ton+
İspanyolların teklif ettiği gemi bizim için BİD te kaldı ihtiyacımızı karşılamıyor o yüzden JuanCarlosU TEKLİF ediyorlar LPD programında
İtalyanlar ise Lütfen dikkatli OKU yine S&H den alıntıdır
" İkinci ihale sürecinde SSM, ilk olarak Türk
Deniz Kuvvetleri ile benzer bir ihtiyacı tanımlayan
İtalyan Deniz Kuvvetleri için tam yükle
ağırlığı 11.ooo ton olan S. Giorgio MkIV LPD
ile tam yükle ağırlığı yaklaşık 16.ooo ton olan
LHD/Çok Maksatlı Gemi tasarımlarını gerçekleştiren
Fincantieri firması ile işbirliği yapmayı
planlamıştır. O tarihlerde İtalyan Deniz Kuvvetleri’nin
tanımladığı platform Türk Deniz
Kuvvetleri için planlanan gemiye göre daha
büyük kalıyordu. Ancak, zaman içinde [TÇD
hazırlama sürecinde] tedarik edilecek gemiden
istenen kabiliyetler ve buna bağlı olarak
geminin tonajı artırılmış ve Türk Deniz Kuvvetleri
için tedarik edilecek LPD gemisi halen
Fransız Deniz Kuvvetleri hizmetindeki Mistral
ve Güney Kore Deniz Kuvvetleri hizmetindeki
Dokdo Sınıfı gemilerin boyutlarına ulaşmıştır.
Dolayısıyla, İtalyan Deniz Kuvvetleri için tasarlanan
25o mürettebat [helikopter personeli
dahil] ile 6oo kişilik Amfibi Deniz Piyade Taburu
[ADPT] personeli taşıma kapasiteli Fincantieri
çözümü artık ihtiyaca cevap veremez
duruma düşmüştü. 165m uzunluğunda ve tam
yüklü deplasmanı 16.ooo ton olan gemi, 5
adet EH-101 tipi helikopterin aynı anda kalkış
ve inişine imkan tanıyacak düz bir uçuş güvertesine
sahipti. Diğer yandan SSM,
DzKK’nın talebi doğrultusunda LPD ihtiyacının
uluslararası ihale ile seçilecek yabancı tersaneye
ait tasarımın Türkiye’de belirlenecek
bir özel sektör tersanesinde inşa edilmesine
imkan tanıyacak bir proje modeli altında karşılanmasını
kararlaştırmış, böylece başlangıçta
değerlendirilen İtalyan firma ile ortak çalışma
seçeneği rafa kaldırılmıştır.
İtalyan Deniz Kuvvetleri kendisi için üç
adet olarak tanımladığı 16.ooo tonluk gemilerden
ilkinin ‘12 yılında hizmete girmesini
planlamıştı. Ancak, Haziran ‘o9 tarihinde alınan
bir kararla gemilerin tonajı 20.ooo tona çıkarılmış
ve ilk geminin hizmete giriş tarihi ‘16
olarak belirlenmiştir. Fincantieri, ihtiyaca yönelik
olarak önceki tasarımında bir dizi değişiklik
yapmış ve İtalyan Deniz Kuvvetleri’nin
üç adetlik LHD ihtiyacı için tam yükle deplasmanı
20.ooo ton olan yeni bir Çok Maksatlı
Gemi tasarımı geliştirmiştir. LPD/LHD tipi yeni
gemide toplam uzunluk 19om’ye, helikopter
[EH-101 tipi] spotu sayısı 6’ya, personel taşıma
kapasitesi ise 2oo’ü mürettebat ve 75o’si Amfibi
Deniz Piyade Taburu personeli olmak
üzere toplam 95o’ye çıkarılmıştır. Yeni gemi
bu özellikleri ile Türk Deniz Kuvvetleri için tanımlanan
LPD ihtiyacına da cevap verebilecek
bir kapasiteye ulaşmıştır. "
Sonuç LPD zaman içinde bir LHD ye dönüşmüştür ama sınıflaması bizim için bir LPD dir
LHD olarak 2011 ve sonrasında netleşecek program ise daha öncede yazdığım gibi muhtemelen farklı bir platform olacak ama biz LHD olarak tanımlayacaz.
Saygılar.