O kıytırık yunanistan kıbrıs harekatında bize kendi gemimizi vurdurmus bir ülke.
Kocatepe olayi.
Kibris baris harekatinin ikinci gunu 21.07.74 Yunanistandan hareket etmis oldugu iddia edilen ve adadaki RMMO takviye amacli rotasi Baf limani olan muhteviyati yaklasik 12 gemi ve korumasindan olusan Yunan konvoyu istihbarati alindi.
Istihbaratin cikis noktasi ve ana Kaynagimiz ege adalarinin karsisinda bulunan yerlesim birimlerimizdeki yetkili makam.
Alinan Istihbarati teyid icin oncelikle Kas Radar devreye girdi ancak ABD tarafindan karistirma olma olasiligindan dolayi net bilgi saglanamadi. Deniz kuvvetlerinden S2 gozlem ucagi kaldirilmasi istendi, S2 den alinan istihbari bilgi de pek yeterli olmadi. Ikinci defa S2 kaldirilarak onceden rapor edilmis olan az sayidaki sivil gemi uzerinden alcak ucus yaparak goz ile teyid talep edildi S2 de alinan bilgi gorulen gemilerin Italyan vs bandirali yuk gemileri oldugunu iceriyordu.
Butun bu istihbari calismalar yapilmakta iken. Deniz kuvvetleri komutanligi tarafindan olasi Yunan konvoyuna karsin TCG Adatepe (D-353), TCG Kocatepe (D-354) ve TCG Mareşal Fevzi Çakmak (D-349)' önleme yapilmasi emri verilmiştir.Hava kuvetlerimize ise olasi Yunan konvoyunu vurmak amaci icin intikal ve gerekli hazirliklari tamamlama gorevi verilmistir.
Ancak bu gun dahi net olarak aciklanilmamis olsa da her iki kuvvet komutanligimiz arasindaki koordinasyon ve yetersiz irtibatdan dolayi . Or Deniz kuvetlerimizin onleme yapmak icin gorevlendirildigi muhriplerin bulundugu konum , Deniz Hava Deniz ortak parolamasindaki guvenilmezlikler ve eksiklikler , deniz kuvetleri platformlarinin benzerinin Yunanistan deniz kuvetlerinin envanterinde mevcut olmasi, Yunan ve RMMO tarafindan daha onceleri THK lerini yaniltmak amaci ile Turk bayragi cekmesi uygulamasligi , birliklerimizdeki asiri heycan , birimlerin kendilerini on plana cikarmak arzularindan kaynaklanan olaylar ve hatalar zinciri neticesinde malesef 22.07.74 de THK lerinin yapmis oldugu muhtelif hava akinlari sonrasinda Muhriplerimizden Koca tepe agir yara almis ve aldigi yaralar sonucu gorevine devam edemeyecegi duruma dusup vanalarini acilarak gemi yi kendi basina zaman icerisinde batacak sekilde terk eylenmistir. Olayda 67 personelimiz sehit dusmustur.Ada Tepe muhribimiz ise ,Maresal Fevzi cakmak muhribinin yedegine alinmak sureti ile kuzeye cekilmistir.
+++ Bu aci olayi dun gibi hatirliyorum . Olayin oldugu gun CYBC Rum radyosu bu haberi canli olarak duyurmakta idi bizler bu haber sonrasinda neler olup bittigini net anlayabilmek icin kisa dalgadan Turkiyenin sesi radyosunu dinleyerek bilgi edinmeye calisiyorduk ancak TRT konu hakkinda oldukca ketum idi. kibris baris harekati hakkinda oldukca dogru bilgi vermekte olan BBC dunya servisi olayin vahametini dinleyicilerine duyurmakta idi. Adadaki Bayrak radyosu TRT den once BBC haberlerine dayandirilarak bizlere bilgi vermeye baslamisti.
Ne acidir ki aslinda olmayan Yunan konvoyu konusunda birliklerimizin bu kadar heycanlanmasina hatta belki de koordinasyon eksikligimizin olusmasina zemin hazirlayan bir baska olayadan pek bahsedilmiyor .
19.07.74 harakatan bir gun once Magosa Limanindan ayrilmis olan ve adadaki Yunan elit gucu olan “ELDYK “Yunan alayinin degistirme birligininin ilk kafilesi olan 450 askerini tasimakta olan Yunan cikarma gemisi Lesvos (L-172) olayidir. Bu gemi 19.07.74 tarihinde Yunanistana hareket halinde iken once rotasini ada cevresinde uygulamakta oldugumuz yasak bolge kisitlamasi nedeni ile once rotasini Misir,daha sonra Lubnan kara sularina ve nihayetinde ise 21 .07.74 aksam uzeri Baf limanina gelerek liman disindan Bafin Turk kesimini iki saat 40mm Bofor toplari ile top atisi altina almis sonrasinda limana giris yapip 450 tam techizatli ELDYK kuvettini Bafa cikartip orada bulunan RMMO birlikleri ile birlsmelerini saglayip Baf Sancagini ele gecirilmesinde ana rol oynamistir. Butun bunlar olup bittikten Bafta bulunan Sancak telsizi Lefkosa Bayraktarligi durumdan haberdar etmis Bayraktarlik da haberi Ankaraya ulastirmistir . Ancak yasanan olaylarin aktarimi ve havanin aksama yakin olmasi nedeni ile THK nin yapmis oldugu hava akini ancak saatler sonrasi ancak gun batimi oncesi icra edilebilmis bu gecen zaman suresince Yunan gemisi adadan ayrilmistir. Baf limanina yapilan hava operasyonu pek etkili olmadigi gibi Baf sancagi ertesi gunu teslim olmustur.
Konunun oncesi ve icerigi bundan ibaret beyler. Gerisi ise sonradan uretilmis genelde yapmis oldugumuz hatalari ve gururumuzu fazla incitmemek uzerine cikarilmis olan pek gercegi yansitmayan hikayeler.