Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 51061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2843
  • 296
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #240 : 08 Şubat 2024, 22:10:50 »
Bu uçağa zorlama bir şekilde radar takıldığı kanısı oluşuyor ama aksine yapabileceklerini düşündükçe ben kaan kadar çok heyecanlanıyorum bu radarlı Akıncı ya.
Radarın hiç bir performansını bilmiyoruz öngörüler havada kalır kabul ediyorum dünyada bile benzeri hava radarları değerleri hep muğlak ama madem GAN filan bir farklar olması gerekiyor dünyadaki dedikodular ile belki de ortaya çıkan Akıncı platformu radarı ile fakirin HEIK i sar modu ile de fakirin JSTARS ı olacak en azında global hawk olacağı kesin

Mesela radarın SAR modu şöyle bir taktik resim üretecek. Bu SAR resimdeki renkli noktalar hareketli motorize araçları gösteriyor. Düşünsenize çıkartma yapılacak bir adada 100 km de SAR radar taraması nöbetleşe günlerce sürmüş oradaki tüm hareketli unsurlar tespit edilmiş çıkartma anında kıyı başına da bu takip devam edecek ve hedeflere görüş ötesinden SDB mühimmatlar yollanacak adrese teslim yüzlerce hedef vurulabilecek. Trakya'da ilerlerken önündeki cephe derinliğindeki her mekanize hareketi görüyorsun 50 km den bir tankı bulup vuruyorsun hatta hiç bir tank bir şeyin altına saklanmadıysa kaçamıyor yakalanıyor vuruluyor. Buna yakın şeyler körfez savaşında bile oldu fütüristtik bir şeyden bahsetmiyorum bu forumun yarısı doğmamıştı bile şu aşağıdaki SAR resim üretildiğinde


 
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2024, 22:12:27 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1514
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #241 : 08 Şubat 2024, 22:34:41 »
Murad radarının dalga boyu hakkında bilgi varmı mesela eirs s bant patriotun radarı x bant.
Ayni şekilde apg-81 apg-83 radarlarıda x bant bu konuda hava savunma sistemlerinde olduğu gibi bir gerilik varmı?
Amacım kötülemek değil herkes bardağın dolu tarafından bakıyor boş tarafını görmüyor.

X-Bant MURAD AESA Radarı üzerinde yer alan GaN tabanlı Gönderme/Alma (T/R) modüller F-16’dan alınacak yaklaşık 6.5kW güçle çalışacak. Her biri 20W kapasiteli T/R modüllerinin tepe gücü (peak power) ise 30W olacak. Bu bilgiden hareketle MURAD AESA Radarı için normal güç değeri 23kW, tepe gücü değeri ise 34.5kW seviyesinde gerçekleşecektir.

Yani F-16 motorunun kuru gücünü yaklaşık 12.000 kW kabul edersek bunun azami 34,5 kWsı radara gidiyor. Demek ki jet uçakları için radarda mesele radara motordan ayrılacak güç değil, bu aktarımın hacim, ağırlık ve soğutma vs olarak maliyeti. Yoksa, jeneratör hacim ve ağırlığı ile soğutma sistemi isterleri ihmal edildiğinde,   TF-6000 ile  de Akıncı'nın PT serisi motoru ile de radarı uzun süre maksimum güçte çalıştırmak mümkün gözüküyor. Ben Kaan yada Akıncı gibi koca bir uçakta veya Kızılelma gibi bir insansız jette bu sistemler için yeterli hacim, kaldırma gücü vs ayrılmasında problem olmayacağını düşünüyorum. Yine GaS APG serisi F-16'da kullanılabiliyorsa, GaN radar  çok daha verimli olarak uygulanabilir olmalı.

Bu bakımlardan yok 35.000 lb ve büyük güç farkları olmazsa yeterli güçlü radar konulamaz, vs gibi abartılar, birbirimizin gözünü korkutmak, özellikle yeni mühendislerin ve girişimci yada karar vericilerin cesaretini kırıcı olmaktan başka işe yaramaz. Zaten 10 yıllardır, imkansız, yapılamaz işler vardı, devamlı abartılara karşın, sağolsun cesur ve çalışkan mühendis, teknisyenlerimiz çoğunun üstesinden geldi. Onun ötesinde araştırmacı, bir şekilde know how'a ulaşan, Arge yapabilen bir kültür oluştu. Ötesinde zaman geldi kritik işlerden anlayan yabancı şirketler satın alındı.

Ekonomik olarak gerekli yatırımlar yapılabilir, insan kaynağı yetiştirilip, iyi yönlendirilebilir, küstürülmez ise, savunma sanayimiz başta olmak üzere, yüksek teknolojiye ulaşmak bakımından geleceğimiz açılabilecektir. 
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2024, 23:25:55 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2843
  • 296
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #242 : 08 Şubat 2024, 23:24:31 »
Bizim oyalanmadan brimstone füzesi gibi MMW radar güdüm başlıklı modern mühimmatları üretmemiz lazım. SDB UMTAS gibi küçük mühimmatlarda bu kabiliyeti kazanırsak SAR modu olan radarlar ile muazzam taktik kullanım kabiliyetleri kazanacağız. Zaten Atmaca ile gökdoğan ile bu teknolojik eşik aşıldı  bunu küçük havadan yere mühimmatlara da eklemek gerekiyor. Öyle bir kabiliyet ki uçağın SAR datası milimetre hassasiyetinde vektörel resim oluşturuyor mühimmatınızda da bunun benzeri milimetrik bir radar var ise iki veri bir iri ile örtüşecek yarasanın karanlıkta sineği yakalaması gibi hedefler bulunup vurulacak. Biz IIR başlıklar ile erken evre çözümler ürettik görüntü işleme filan yaparak hedef vurmayı denedik ama güzel olan aslında milimetrik radar ile hedefi vurmaktır. Bunun için tabi bu yolda ilerleyen evrelerde olmak gerekiyor mesela SAR uydu gerekebilir yada sar radarlar SAR haritalar. Olgunluk aşamasında bizim milimetrik radar başlıklı mühimmatlara çalışmamız iyi olur. Seyir füzelerini de milimetrik radarlı yapmak gerek. Tabi programda olan SAR uyduyu da bir an önce yapmak lazım karasal alternatifler olsa da uydu gibi kolay olamaz SAR data ele etmek.
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2777
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #243 : 09 Şubat 2024, 17:26:25 »
Tabi programda olan SAR uyduyu da bir an önce yapmak lazım karasal alternatifler olsa da uydu gibi kolay olamaz SAR data ele etmek.

+1. Gerçek zamanlı SAR haritalaması ve MWR güdümlü mühimmatlar gerekli. IIR güdüme her hava şartında güvenemeyiz.
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2024, 17:44:46 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1514
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #244 : 09 Şubat 2024, 20:06:31 »
Radarı yapan Meteksan MW yarı aktif radar güdümünü çözer bence. Ama sırası ile devlet ve roketsan tarafından talep iletilmesi lazım. Longbowdan iki kat kabiliyetli, daha uzun menzilde arayıp kilit atabilen bir radar atıl durumda 10 yılı aşkın süredir. Atak-2yi bekliyordu en Hatta ilk radarın daha gelişmişi de yapılmıştı diye hatırlıyorum.
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2024, 20:08:14 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2777
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #245 : 09 Şubat 2024, 20:15:12 »
Radarı yapan Meteksan MW yarı aktif radar güdümünü çözer bence. Ama sırası ile devlet ve roketsan tarafından talep iletilmesi lazım. Longbowdan iki kat kabiliyetli, daha uzun menzilde arayıp kilit atabilen bir radar atıl durumda 10 yılı aşkın süredir. Atak-2yi bekliyordu en Hatta ilk radarın daha gelişmişi de yapılmıştı diye hatırlıyorum.

Sayın mehmet05;

O tipten bir radar değil, Sayın putty'nin dediği. Füzeler için olan ve gerçek zamanlı SAR haritasındaki veriyle eşleşme arayacak, minik bir radardan bahsediyor. Gerçi bize Longbow tipi radar da lazım. Dursun köşede, lazım gelirse takılır.

Artı, talep üzerine imalat devri kapandı. Gelinen aşamada, firmanın kendisinin sahadaki ihtiyacı görüp inisiyatif alarak, ürünü ortaya çıkarması lazım.
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2024, 20:18:19 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1514
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #246 : 09 Şubat 2024, 21:15:03 »
Radarı yapan Meteksan MW yarı aktif radar güdümünü çözer bence. Ama sırası ile devlet ve roketsan tarafından talep iletilmesi lazım. Longbowdan iki kat kabiliyetli, daha uzun menzilde arayıp kilit atabilen bir radar atıl durumda 10 yılı aşkın süredir. Atak-2yi bekliyordu en Hatta ilk radarın daha gelişmişi de yapılmıştı diye hatırlıyorum.

Sayın mehmet05;

O tipten bir radar değil, Sayın putty'nin dediği. Füzeler için olan ve gerçek zamanlı SAR haritasındaki veriyle eşleşme arayacak, minik bir radardan bahsediyor. Gerçi bize Longbow tipi radar da lazım. Dursun köşede, lazım gelirse takılır.

Artı, talep üzerine imalat devri kapandı. Gelinen aşamada, firmanın kendisinin sahadaki ihtiyacı görüp inisiyatif alarak, ürünü ortaya çıkarması lazım.

Sayın Merzifonlu uzun menzilli seyir füzeleri için bu tip radar güdümüne gerek var mı bilemiyorum. Şu anda alçak irtifa deep strike için hemen tüm dünyanın arazi özellikleri kütüphanesini internetten elde etmek mümkündür diye düşünüyorum. Mesele bunu füzeye yükleyip, gerektiğinde GPS, Glonas vs olmadan işleyip kendisine güdüm yolu belirleyebilecek sistemi ortaya koymak. Bunun dışında hareketli hedef veya SAR görüntüsü üzerinden hedef imha noktası belirleyecek sistemler maliyet etkin olabilecek midir ? SAR görüntüsünü data link üzerinden IIR görüntüsü gibi aktarmak, kullanıcının hedef noktası tespitini içeren bir sistem  ise kasıt, 8-10 km menzilde IIR görüntüsünün data link üzerinden iletilmesine muhalif olan arkadaşımızın uzun menzilli sistemlerde data link ile IIR görüntüden daha karışık SAR bilgisinin aktarılması talebi çelişik olabilecektir.

Kısa menzilde ise helikopter veya SİHA üzerine yerleştirilebilecek MW radarlar üzerinden yarı aktif güdüm maliyet etkin olabilecektir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7824
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #247 : 28 Şubat 2024, 23:01:10 »
Aselsan tarafından geliştirilen MURAD AESA radarın fabrika testlerine ait görüntüsü. MURAD AESA radarının F16 savaş uçaklarımıza entegrasyonu için çalışmalar devam ediyor.

@aselsan


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7824
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #248 : 29 Şubat 2024, 19:34:33 »
SSB, 2023 Faaliyet Raporunu yayınladı

💢 AKINCI TİHA’ya ve F-16’lara entegrasyon testleri için ilk iki AESA Burun Radarı firmalara teslim edildi.


Bir tane Akıncı , Bir tane F-16 için ve farklı özellik ve modül sayısında olabilir...
« Son Düzenleme: 29 Şubat 2024, 19:35:39 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 630
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #249 : 06 Mart 2024, 19:45:32 »
İlk Radar, F-16 entegrasyon ve belki test için İlgili kuruma teslim edilmesi kısmen iyi haber. Entegrasyon parametreleri için mi yoksa test de dahil mi bunu yakında öğrenmiş oluruz. Testlerin süresini ve verimliliğini artırmak için Tahsis edilen Özel Jet'i kullanmamız elzemliğini koruyor kanaatindeyim. Geliştirme testleri belki Akıncıda tatmin edebilir ancak F-16 üzerinde testleri yapmak çok verimli olmayabilir.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2024, 19:49:03 Gönderen: DoganTuran »