Yaşar Bey;
Amerikalılar yeni tiltrotorlarında motoru değil, sadece pervaneyi yukarıya çevirdiler. Bir mafsal yardımıyla yaptılar bunu. Motor tam güçle çalışırken pervane 90 derece yukarıya dönebiliyor. O mafsala yaptıkları ar-ge yatırımını ve eforunu hayal bile edemiyorum!
İniş-kalkışlarda tiltrotor bu teknoloji sayesinde pisti mahvetmez ve personel de motordan yere doğru püsküren sıcak gazlardan korkmadan araca güvenle inip binebilir. Ancak bakım ekipleri aracı tasarlayanlara iyi küfredecektir, o kesin!
Sn Merzifonlu,
Bu Helikopteri duymuştum. Valor 280. Bildiğimiz Blackhawk yerine ABD tarafından 2030 sonrası için seçilmiş yeni bir tilt rotor uçak.
Çok karmaşık bir mühendislik işi. V22 Osprey’de yaşadıkları zorlukları yaşamamak için ürettikleri bir alet. Ama dediğiniz gibi çok zor bir mühendislik çalışmasının eseri.
Ben olsam coaxial rotor üzerine odaklanırdım. Tek rotorlu helikopterlerde yaşanan gövde üzerindeki torque stress’lerini ortadan kaldırmanın en güzel yolu.
Sn Kotil bu konuda çalışma yapacaklarını ima etmişti.
Not : bakım ekibi küfürü için +1 katılıyorum.