Gönderen Konu: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler  (Okunma sayısı 198837 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #530 : 20 Ekim 2023, 09:46:41 »
50 mm kara hedeflerine ve meskun mahale karşı daha uygun olabilir. Ancak optik ve belki ileride ucuzlayabilecek  Easa çözümleri ile 35 mm hava ve drone hedefleri karşı daha fazla etkinlik sağlayacaktır. Görerek atışta 105-120 mm için 4 km etkili menzil verilirken 50 mm için 4-5 km biraz afaki kalır. Yine 35 mm için de kara hedeflerine 4 km etkili menzil zaten veriliyordu. Yani  yeni hava tehditlerini düşündüğümüzde 35 mm daha geçer akçe olabilir.Ancak biz 35 mm için sabot geliştirme işine girmeliyiz.

Çevrimdışı Mehmet75

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 314
  • 44
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #531 : 20 Ekim 2023, 10:36:23 »
Ardahandan -hatay kadar hudut karakollarında ve üs bölgelerinde bulunan;

Tankın kullanım esaslarına aykırı olarak tek tek ve sabit mevzilerde kullanılan;

Ana amaç olarak zırh koruması altında termal gözetlemesinden istifade etmek (ki artık her silahta termal ve gelişmiş 3 ayaklı termal kuleler var) ve esasen tek kalan amacı topunun ateş gücü ile yaklaşık 2 kilometredeki teröristlere üstünlük sağlamak olan;

500'ün üzerinde tank var. Bunların büyük çoğunluğu m-48 ve bir kısmı m-60..

Yazıktır. Yıl oldu 2024.. kara sistemlerimiz dünya çapında.. tekerlekli bir aracın (akrep-2 gibi) üstüne 90 mm; tekerlekli veya paletli zma'nın üzerine 105 mm top ve teleskobik termal+radar koyabiliyoruz.

Üstelik ihraç da ediyoruz. Bu 500+ tank olarak kullanılmayan ; zırh koruması aslında günümüzde kısıtlı olan; hareket imkanı kısıtlı olan; gözetleme imkanı ve menzili kısıtlı olan ve tankçı kadrolarını şişiren 60+ yaşındaki platformların yerine alamıyor muyuz bunlardan. (Üretimi yerli motor ve kule ile neredeyse tamamen Tl ile üstelik).

Alın yeni proje.. ;p

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2567
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #532 : 20 Ekim 2023, 11:03:15 »
Malesef alamıyoruz

Çünkü o 90 mm lik yada 105 mm lik kuleler yerli değil cockerill üretimi yani tulpara,kaplan'a  vesaire aldanmayın tam yerli değiller,sadece kuleler değil motorda yerli değil henüz..

Yani işin özü 1000 beygirlik motor yerlileşsin zma ve hafif orta tank işi çözülür daha yeni 105 mm lik mzkt kulesini yaptık daha önce tank için kule çözümümüz yoktu.yani yerlileşme için zamana ihtiyaç var.

Bütçenin Önceliği füze mühimmat ve hava savunma grubuna gideceğini varsayarak anlamlı bir kara platformu alımı beklemesin kimse.öncelik bence de hava savunma grubu balistik seyir füzeleri Anka3 ve kızıl elma olmalı.
« Son Düzenleme: 20 Ekim 2023, 11:04:22 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2781
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #533 : 20 Ekim 2023, 11:34:56 »
Bütçenin öncelikle, füze, mühimmat ve hava savunma grubuna gideceğini varsayarsak, anlamlı bir kara platformu alımı beklemesin kimse. Öncelik bence de hava savunma grubu, balistik ve seyir füzeleri, Anka3 ve Kızılelma olmalı.

+1

Ama TF-6k/10k ile yerli AESA burun radarı şu anda envanterde olmadığı için, Anka3 ve KE de hizmete alınamaz. Hazır olanlar şu anda, HSS sistemleri ve seyir füzeleriyle balistik füzeler. Para onlara gidecek.
« Son Düzenleme: 20 Ekim 2023, 11:36:05 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 412
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #534 : 20 Ekim 2023, 11:49:14 »
Denizci,
Altay tankının topu yerli yahu!
istenirse artık  gayet de iyi top taşıyıcı araç    modelleri oluşur ve üstelik öyle ambargoya filan da takılmaz artık.

m60 a3  tankındaki  motor kaç beygirdi sanki?
BMC  Azra 600 beygir,  Otokar  motoru  daha da yüksek..
eskiden tank yapılıyordu bu güç değerleriyle.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 471
  • 49
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #535 : 20 Ekim 2023, 11:53:55 »
750 beygir , hava soğutmalı

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 191
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #536 : 20 Ekim 2023, 12:29:51 »
Ford Otosan üzerinden oluşmuş motor üretim kabiliyetimizi muhakkak oyuna dahil etmemiz lazım. Tamamen yerli milii bir güç grubu üretiliyor Ford kamyonu için. Patent Otosana ait. Yerlilik oranı yüzde 95 gibi bir şey. Otokar zaten bu kadar kısa sürede motor yapabilmesi bu sayede oldu. BMC motor, Tümosan ve Otokar motor kabilyeti üçü de bizim lütfen özenle koruyup geliştirelim. Siyasete ve bürokrasiye bu konuda büyük iş düşüyor.


Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 191
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #537 : 20 Ekim 2023, 12:34:34 »
Türk savunma bütçesi açık kaynaklardan sadece içişleri ve milli savunma bakanlığı bütçesi toplanarak bulunabilecek bir şey değildir. İşin içinde bir sürü faktör var. Bu konuda buraya attığım bir paylaşımım vardı ama bulamadım.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #538 : 20 Ekim 2023, 13:07:15 »
Bence de öncelikle akıllı ve yeni nesil mühimmatlar ve her türlü füzeler ile füzelere dair sistemler için bütçe ayrılacaktır. İkinci olarak radar sistemleri, ağ merkezli harekat altyapısı/konumlandırma, navigasyon alt yapısı çalışmaları, tank modernizasyonları, ADK, İSTİF devamı, belki bir ihtimal Hürjet eğitim versiyonu başlangıcı söz konusu olabilir. 

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #539 : 20 Ekim 2023, 19:18:02 »
Bu bütçe birçok noktaya ayrılacaktır ama ayrılacak ise deniz ve havacılığa ayrılmasını isterdim. Evet tank envanterimiz çok eski ve berbatlar. 6x6 ve 8x8 araçlarda da çok eksiğiz. Paketli FNSS araçlarımızda eski di ama kötü durumda değiller ama burda gayrinizami nizami olarak en deneyimli ve mahir bir kara kuvvetlerinden bahsediyoruz. Ve dünya şu an elektrikli araç çağından geçiyor. Burda biraz daha bekleyip özellikle Rusya ve İsrail savaşından çıkacak sonuçlar ile elimizdeki Pars gibi Tulpar serisi gibi araçların hem güç sistemi olarak  hem de asimetrik savunma yöntemlerinde gelişmeleri beklemeliyiz gibi bence. Elektrikli zmalar yapalım demiyorum. Askeri harakette çok saçma. Tertemiz dizel motorlar varken. Ama hibrit sistemler geliştirip kullanmak çok büyük avantajlar sunacak. Örneğin kaçış manevralarında hızlı intikallerde ekstra hızlanmadan tutun da Drone tehditleri için lazer silahların enerji ihtiyacını karşılanmasına kadar. Mobil hava savunma silahı Gürz gibi araçların enerji ihtiyacına kadar. Artık modern orduların baş belası dronelar bunu görüyoruz. Gelecek 30 40 yılımızın araçlarını seçiyorsak baştan buna göre tasarlanmalı ve donatılmalı. Örneğin eskiden 40 araçlık konvoyda 2 3 tane hava savunması için Zma felan kullanılırken artık drone savunmak için lazer ile savunma çok yakın hava savunmasında daha çok ihtiyaç var. Ve ZMA lar için de maliyeti etkin bir aktif koruma sistemleri zorunluluk haline geldi. Altaydakini takalım demiyorum bunu bizim ekonomiyi bırakın benim diyen Fransız Alman ekonomisi bile kaldıramaz. Lakin bir şekilde AESA radar kullanmadan bu füzeleri durduracak aktif savunma sistemleri şart oldu. Bu lazer ile mi olur farklı bir sistem ile mi olur hiç bilmiyorum ama kafa patlatmak lazım. Bunların yapıldığı dönemde 50 mm namlu çalışması da başlatılmalı bence. Farklı farklı kule tasarımları başlatmalıyız ZMA lar için.Çok yönlü kompakt olacak şekilde kuleler yapmalıyız. Zmalara bakınca tek fonksiyonlu kuleler görünce bunlar ne diyorum.  Asimetrik harp birçok savunma yöntemini ortak kullanmayı zorunlu kılıyor , kılacak.Birde asla anlamadığım karacılarda Ağır sınıf tank fantezisi var. Evet, herkes altındaki tankı ağır sınıf ister. Onlar canını ortaya koyuyor , haklılarda. Ama ortada bir gerçek var. Şimdi bana Tulpar orta sınıf tankını aldık. Tasarımını biraz daha modernize ettik. Zırh yapısını biraz daha geometrik ve koruma olarak değiştirdik. Ve gittik 120 mm L44 topunu taktık MKE lisansında. 1000 beygirlikte Iveco olur Cummins olur Cat olur motorunu da taktık. İleride Tabiki BMC motoru. Şimdi bu orta sınıf tankın M60 dan ne eksiği var. Her anlamda 10 kat daha iyi bir tank. Fırat kalkanında gittik ve gördük eksiğimizi. Altay’a verilen destek ve bütçe biraz Tulpar’a ayırsak 2020 den itibaren envanterimizde ilk fazları girerdi. Olası bir operasyonda elimizde Koç grubunun üretim kapasitesi ve Otokar üretim hattı  ile tahmin yürütüyorum 140 160 adet Tulpar olabilirdi. Ön hat için. Bunun ne gibi bir yanlışı var ki. Elde 600 adet M48 700 adet M60 150+ adet Leopard 1 ler var bunları nasıl komple Altay ile değiştireceğiz ? nerde ekonomi, nerde üretim kapasitesi. Ortaya hibrit bir Altay Tulpar harp doktrini koymak varken. Geçen yıl deniz tatbikatında çıkarma harekatında M48 gördü bu gözler. Bu mu yani…. Bu bütçesinin hava savunmasına ve mühimmat stokuna harcanması gerektiğini düşünüyorum. 2027 2028 gibi kara ordusunda ihtiyaç giderimi yapılabilir diyeceğim de o tarihlerde de TF2000 Reis sınıfları MMU atak 2 derken neler girmeyi bekleyecek. Çok para ayırmamız lazım gerçekten. Ama şu vakitte en elzem konu bu para harcanacaksa üretim fabrikalarına ve depolamaya harcanmalı bence. Fırat kalkanında Kore’den top almak zorunda kaldık. Olası bir savaş için MKE’nin Roketsanın kapasitelerini 5 6 kart artırmamız lazım Tabiki onlara parça veren kobi’leri unutmadan.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.