400 MIUS demek 450 adet TF6000 Sınıfı türbofan motor demektir. Bunların en az 2/3’üde Art Yakıcılı olacaktır. 250 adette ihracaat desek , 300 adet motorda ona lazım. Toplam 750-800 adet TF6000 türbofan motor yapar.
Bu kadar motoru dışarıdan almamamız lazım.
Motor…. Motor…. Ve gene Motor…
Hocam İbrahim sünnetçi 2 yıl sonra tf6000 ortaya çıkar dedi yani 2025 gibi miusun hizmete girmeside zaten 2025 i bulur motor ve mius hemen hemen aynı takvime denk geliyor yani bana kalırsa çok düşük sayıda ithal motor kullanılır ondan sonrası yerli motora geçilir ama burda benim aklıma takılan yerli motor çıkınca ses altı olan mius üretilmeye devam eder mi çünkü baykarda çalışan arkadaşım ses altı olanı parası az olan ülkere satmak için yapıldığını söyledi ve bizim ses altı uçan mius için farklı bir motor kullanmamız mümkün değil zaten tek bir motor projemiz var mius için
Motor projesi tek olabilir. TF6000’i art yakıcısız yaparsınız , olur size ses altı MIUS motoru. Art yakıcı eklersiniz olur size 9-10000lbf itki üreten ses üstü MIUS motoru. Alt yakıcı dediğiniz motorun arkasındaki, içine yakıt fışkırtılan, ek bir boru. Süpersonik uçuş MIUS’un yakıt harcamasını arttıracağı gibi operasyonel zamanını ve menzilini de kısıtlar.
Zaten MIUS’un , ben ses üstü olmasının çok önemli olacağına inanmıyorum. Tamam it-dalaşı yapacak, savaş sahasında kendisine atılan füzeden kaçmak için ve de olay yerinden çabuk kaçacak derseniz anlarım. Ama kıvraklık ve %95 savaş pozisyonları için 0.95 Mach hız yeterli olur. Falkland savaşında ses-altı Harrier uçakları, ses üstü Miraj uçaklarının tozunu attırdı kıvraklıkları ve elektronik üstünlükleriyle.