Arkadaşlar nereye yazacağımı bilemedim fakat burası doğru yer gibi...
Biz neden hafif nakliye uçağı işine girişmiyoruz konunun özü şöyle...
Elimizde
21metre uzunluğunda
28 metre kanat açıklığı
6 ton taşıma kapasitesi
4500 km menzilli
448 km hız yapabilen
İspanyol yapımı Casa cn235'ler ve bunlar herbiri 1750 beygir üreten T700D nın turboprop modeli t7 motorları ile donatılmış...
Aynı firmanım casa cn235 in 4-5 metre uzaltılmasıyla elde ettiği casa c295 uçakları mevcut tasarımı 1997 ilk uçus ise 2001
Boy 25 m
Kanat açıklığı 28 metre
9 ton taşıma kapasiteli
Menzil ve hız casa c235 ile aynı galiba
Motor gücü sürekli 2500 beygir anlık 300 yada acil durumlarda kısa süreli 3000 beygir...
Şimdi bu konuya neden giriştin diyebilirsiniz doğal olarak...
Fakat şu ve benzeri haberler fikrimi beyan etmede etkili oldu...
-Ts1400 motoru ile gökbey ilk uçuşunu yaptı
-Ts1400 üzerinden 3000 HP gücünde ts3000 motoru gerceklestirilecek.
-Ukrayna'nın tvs117 2500 HP lik motoru ülkemizde üretilcek
Madem elimizde bu done'ler yada bilgiler ve en nihayetinde un şeker var peki biz neden helva yapmıyoruz...
Kısaca İspanya ile aramız iyi o zaman casa 295'in tıpkı casa235 deki gibi tai'de üretimi konusunda anlaşabiliriz...
Yerli ts3000 motoru gelene kadar Ukrayna tvs117 motorunu kullanır...
Yalnız tek farklılık casa modellerinden tıpkı an70 deki gibi ters
Hem askeri nakliye kargo ve paraşütçü Birliği için iyi bir seçenek olur.
Hemde 70-80 kişilik bölgesel yolcu uçağı için bir adım olur.
Bence böyle bir uçağa ihtiyacımız var..
Görüşlerinizi merak ediyorum