MEKO 200 tanında bir ihracat başarısı hedeflendi ancak üretici ülke siparişlerini çıkartırsak hiçte öyle olmadı. 16 lı vls'ye sahip versiyonlarının her anlamda aynı performanstaki i sınıfının iki katı maliyete sahip olduğunuda atlamayalım.
İ sınıfı 3000 ton , Fremm 6000 ton ; İ sınıfı 113 metre , Fremm 140 metre ; İ sınıfı EESM , Fremm Aster 30 ... Aktif radar vs..
Bu maliyet farkını biraz açıklıyor bence...
Hocam sence ben böyle bir ayrıntıyı atlar mıyım? Ben orada 16 vls'li slyver a70 olmayan asw versiyonlar için söyledim. Bu versiyon pasif herakles radarı kullanıyor smart-s mk2'ye denk bir radar. Sadece stealth bir koni yapmışlar o yüzden cafcaflı duruyor.
Diğer yandan ben pragmatist bir insan olarak tonaj ve boyuttan çok hız, menzil, vb. verilere bakarım. Keza bu konuda benzerler. Avrupalılar özelliklede fransızlar gemileri biraz fazladan büyük yapıyorlar. Sebebi biraz personelin daha geniş ve rahat yaşam alanlarında yaşayabilmesi ve savaş durumunda ihtiyaca binaen gemileri modernize ile daha güçlü sınıflara yükseltmek .
Mesela La fayette platformundn la fayette gibi standart bir asuw'da çıkıyor , singapurluların Formidable sınıfı gibi bir aaw fırkateynide çıkıyor. Tamamiyle donanımla alakalı. Freem'de de öyle bir durum söz konusu.
Ama bu İ sınıfının benzer özelliklerde çok daha iyi bir fiyat performans oranına sahip olduğu anlamına gelir. E mürettebat biraz daha dar kamaralarda yaşayacak ama savaş durumunda bir kaç İ sınıfı daha fazladan olacak.
Diğer yandan Siper füzesini yaptığımızda vls'ye sığdığı takdirde smart-s mk2 ve akr-d block2/mar-d vasıtasıyla atılabilir. Sen füzeden haber ver.