Arkadaşlar, hiç bir tank arazide bi depo ile 500km gedemez, 70 tonluk muharebe ağırlığında bir tank arazide 500km gidemez. O tank ın 500 km gitmesi için arkasına bi tane yakıt tankeri takıp en az 4 kez ikmal gerekir. Çünkü motor un sarfiyatı belli, tankın savaş yükünde yakıt kapasitesi belli. Nasıl 500 km veriliyor anlamıyorum. V12 27 litre lt silindir hacimli mt 883 motor. Normal yükde saatte 160 litre yakıyomuş.
Kaldı ki elektrikli tankda da arkasına şarjlı bataryalı, hızlı şarj eden kamyon takacaksınız. Yoksa tabi ki muharebe edemez. Şu an bi tabur tankın bile ardına kaç tane yakıt tankeri gerek. Neden tanklar, tırlarla suriyeye taşınıyor bi düşünün.
Tabi ki tank üzerinde de jenaratör olacak. Kendini besleyecek, şarj edecek. Ama destek araçları da olacak ardında. Sonra bir tank hadi dedin 500km durmadan savaşmaz. Savaşamaz. Binek araç yada yük aracı değil bu hiç durmadan koştur koştur gitsin. En azından içinde ki insan durup dinlenecek, yemek yiyecek, uyuyacak, gözetleme yapılacak v.s. muharebenin çogu gözetleme azı muharebe.
Mt 883 motor ortalama 1,5 ton.+soğutma+şanzıman. Motor 27 litre. 161L/H yakıt tüketimi var ortalama ki ağır yükde yani arazide ki sarfiyat değil. 1500 litre mazot. Buda ortala 1ton eder. Yani dizel motoru çıkarırsanız nerden baksanız tanktan 4 tondan fazla ağırlık gidiyor. 1 tonluk elektrikli motor koysan 3 tonluk batarya bileşeni alır araç. Yap aspilsanda bunu kızaklı sök tak lityum batarya bloğu, bittikçe gerekirse kamyondan al değiştir tak devam et. Hatta yaklaştır kamyon yada zpt şeklinde elektrik ve batarya ikmal aracını koy temassız şajı, yan yana yada arkasına dursunlar şarj et tankı.
Hem bu şekilde batarya blokları korumada sağlar. Dizel gibi yanıp başa bela olmaz.