Öncelikle AI-25 Sovyetler döneminde tasarlanan ve üretilen, oldukça eski ve yakıt tüketimi fazla, bizim F-4`ler gibi duman üfleyen turbofan motor. Yak-40 için üretilmiş 1960`lardan kalma motor, ses hızından düşük uçaklar için kullanılan motor. Sonradan Albatroslarda kullanıldı.
AI-222 ise Sovyetler döneminde tasarımına adım atılan, İvchenko Progress, Motor Sich, Rus şirketi Salyut ile kooperatif halinde geliştirilen motor. Finansmanı Rus Savunma Bakanlığı tarafından yapılmıştır.
Aynı motoru şu anda Rusya ve Ukrayna üretmekte. Ukrayna kendisi uçak motoru sıfırdan tasarlayıp, testlerini başarıyla tamamlayıp üretebilecek kapasitesi yok. Eskiden Sovyetlere bağımlıyken veya Rusya ile birlikte yeni uçak motoru geliştirmeye adım atardı, artık o günler geçti. Çekirdeğini oluşturan tecrübeli Sovyetlerden kalan eski kadro yok, çoğu emekli oldu, bazıları Rus motor fabrikalarında çalışmayı tercih etti. Fabrikalarinda hala 80 yaşındaki mühendisler çalışıyor, yeni mühendis yetiştirebilecek kapasitesi bile kalmadı.
AI-222 hafif saldırı uçaklarında kullanılan itiş gücü sınırlı motor. Ömru 600 saat idi ilk etapta, sonra Rus Salyut şirketinin yardımıyla 3000 saate kadar çıkardılar.
F-15 veya Su-35 gibi sesten 2 kat hızlı uçan jet uçaklarında kullanılan motoru üretemez, hatta yanına bile yaklaşamaz.