Bakın arkadaşlar , bu seyir füzelerinin menzilini direkt etkileyen 3 etmen var. Ağırlık, Yakıt, Uçuş Profili (İrtifa). Ağırlık'ın nasıl etki ettiği malum. Füzenin harp başlığını hafifletin füze hafiflesin Menzil artar. Veya harp başlığından alıp yakıt ekleyin füze daha uzun menzile gider, Tabi bu uçuş irtifasıda önemli füze devamlı hi-hi-low uçarsa yani yüksek irtifadan atılıp ordan devam edilip son anda aşağı inerse daha yüksek menzile ulaşıyor ama tespit edilebilirliği daha yüksek. Lo-Lo-lo giderse daha zor farkedilir ama daha az menzile gider.
Mesela Jsm füzesi aynı motoru kullanıyor somlarla. Ama daha yüksek irtifalarda ve daha hafif harp başlıklarıyla 550 km lere ulaşıyor. Bu hesaplamalarla mesela ben dah önce somun gerçek menzilini 400 km ye yakın som-j yide 500 km ye yakın bulup buraya yazmıştım. Şimdi bu''800 km lik '' füze Som-Er diye bahsedilen füze sanırım. Yanılmıyorsam bu füzede motor değişmeyecek ama Microturbo yetkilileri trı40 motoru üzerinde bazı modifikasyonlar yapacaktı. Büyük ihtimal harp başlığınıda düşürecekler böylece 800 km ye hi-hi-low profilde ulaşacaklar.
Aksi takdirde motor değiştirmek lazım gelir . Microturbo tri 60 koysak zaten gezgine koyulacak o büyük ihtimal. Booster desek boosterlı bir füzeyi uçaklar kullanamaz. Karadan atılacak bir somuda boosterla 800 km ye ulaştıramazsınız. daha az olur.
@Serkan füzeye ekstra yakıt koyarsan füze büyük ağırlaşır . Gövdesi ve rüzgar profili etkilenir. Buda hızı etkiler. Zaten mach 1e bile genelde ulaşmayan aletleri süper arabalarla aynı hıza düşürürsün.
Motor değişimi gerekir o yüzden.