ACE üstat, söylediklerine katılıyorum. Rant çıkarabilmek için Katar ve BMC motor, atlama tahtası olmaları açısından şart. Ama bu ayrı bir konu. Üzerine gitmeyelim.
Kale ve RR ile çalışılması gerektiğine bende katılıyorum.
Ancak MMU koca bir uçak. Buna en az 32000lb bir motor gerek. Şu anki 28000lb lik GE f110 tipi motorla 1.8 mach hıza düşmüş vaziyette maximum hızı.
RR Ej200 yetersiz, hürjet ‘e uyar. Yeni geliştirmekte oldukları ej230 da 27000lb lik motor. Tabii avantajları thrust vectoring ve super cruise. GE f110 da thrust vectoring yok. Supercruise da yok diye biliyorum.
RR’u zorlayıp isterlerimize uygun bir motoru geliştirmelerini sağlayabiliriz. En uygun çıkış yoludur.
Bu GE F110 tipi motorla hızının Mach 1.8'e düşme ihtimali kesin midir ? Keza J-31 ile Tfx maksimum kalkış ağırlığı aynı , tasarımları da benzer ve J-31 Rd-33 ile Mach 1.8 yapıyor.
Benim aklıma şu geldi bu güncelleme F-35 krizi sonrası oldu ve Tfx için rd-33 mü düşünülüyor ilk versiyonlarda dedim. Süreci hızlandırmak adına . Hürjetin motor gücüde Rd-33'e dengelenmişti.
Açıkcası ben MMU projesinde bütçenin çoğunun gövde üretimine harcanıp onun tamamlanıp Rd-33 veya Ws-13 lisansı alınarak ve uçağı F-16 Özgür projesindeki radar, görev ve uçuş bilgisayarlarıyla aviyonikler ve milli silah ailesi ve meteor/asraam ikilisiyle F-35'e diş geçirebilecek veya sahiplerinin 4. nesillerini tehdit ederek aynı korkuyu sağlayacak bir MMU Blok 1 geliştirilmesi taraftarıyım. Daha sonraları daha güçlü motor, radar vb. etkilerle MMU blok 2 yapılabilir. Hem tecrübe hem ihracat yaparsa ek bütçe ve deneyimdir.
Rd-33'lü bir tfx'i küçümsemeyelim Kfx'de benzer bir yapılanma ve eşiti bir motorlar uçacak. Ayrıca bu motorla Hürjet ve stealth siha'da da kullanabiliriz.