Merhaba,
Malesef AESA radarı konusunda belirli aşamalar kaydedilmiş olsada alt modüllerin belirli noktalarında gizli ambargo durumu söz konusu.
Aselsan bunu aşmak için belirli yollar denesede AESA sistemini üreten şirketlerden bunu temin edemiyor.
Dolayısı ile kendi üretimi üzerinden ilerlemek istiyor fakat istenilen performans değerlerine ulaşamıyor.
Bu projeyi eskiden bir türlü olgunluğa tam erişemeyen CATS gibi düşünebilirsiniz.
Bu bilginin kaynağı nedir? Ve istenilen performansı veremiyorsa, neden 1-2 içerisinde Akıncı'ya entegre edilecek? Bildiğim kadarıyla modül üretimi sorunu aşılmıştı.
Merhaba
AESA radarı bildiğiniz gibi tek bir modülden oluşmuyor.Bu modüllerin birbirleri ile entegre çalışabilmesi için yüksek enerji ihtiyacı olduğundan ötürü,bu ihtiyacı verimli olarak kullanarak performans aktarımı yapan birleşenlerin içerisinde hedef tespit ve aktif elektronik tarama esasında AESA'nın olmazsa olmaz kritik unsurudur.
İlk olarak F-16 için üretilen ilk prototip üzerinde yapılan testlerde radar modüllerine giden enerji akımının tarayıcı başlığına yeterli düzeyde enerji aktarımı yapamadığı ve bununla ilgili tarayıcı başlığın istenilen menzile ulaşamadığı tespit edilmişti.
Bunun üzerine daha düşük menzil aralığına çekilerek Akıncı ya entegre edilmesi kararlaştırıldı.
Uzun sürecek olan bu projede eğer enerji modüllerinin tarayıcı bölümüne yüksek frekans band üzerine çıkabilmesi için gerekli yapısal birleşen üretilebilir ise sorun çözülücek, bilindiği gibi bu tarz ürünler yurtdışından ithal geldiğinden ötürü oldukça kritik bir birleşenin gereksinimi bulunuyor.
Aselsan bu kritik birleşeni üretmeye çalışıyor.Herhangi bir bilgi birikim mevcut olmadığından aslında tekerlek yeniden keşfediliyor.
Bu yüzden bu kadar uzun süredir nihai ürün piyasaya çıkarılamadı.