bu termal iz konusu bana oldum olası güven vermiyor.
yani yerdeki kocaman sistemler 15000ft irtifada uçan bir aracın termal izini görme sıkıntısı yaşıyorken, belki 100km uzaktaki bir savaş uçağının termal izini yakalamak nasıl bu kadar kolay?
yağmur yağdığında termal kameraların görüşü düşüyor, sis çöktüğünde termal kameraların görüşü düşüyor.
bir uçak üstündeki karpuz büyüklüğündeki bir mercekle, 150km uzaklıktaki bir termal izi görmeye bel bağlanır mı?
ha, yakalarsan yine görürsün de, güven veren bir yakalama mı? yoksa tesadüfi bir yakalama mı oluyor o?
bu pasif tespit sistemlerinde benim aklımda hep akustik tespit var.
uçakların radar izi küçülüyor, termal izi düşürülüyor da, o motorların sesi 1950'de nasılsa hala aynı.
yani F35'i düşünecek olursak, o uçağın diğer uçaklardan bile daha çok gürültü yaptığını okuyoruz.
ses dalgalarını toplayıp analiz eden bir cihazla, hayalet uçakların en azından hangi yönde olduğunu, radarların nereye yoğunlaşması gerektiğini tespit etmek bence çok zor değil.
bakın, ihalar için şöyle bir çalışma var.
bence hayalet uçakları tespit etme yönünde en önemli ve en çabuk netice verecek çalışma başlığı akustik tespittir.
https://transvaro.com/iha-tespit-imha-sistemleri/akustik-iha-tespit-sistemi/