HAVELSAN, 1996-2001 döneminde, simülatörlerin işletilmesi, bakımı, modifikasyonu ile adım adım ilerlediği simülatör teknolojilerinde, Dünya'nın sayılı simülatör üreticileri arasına girmiştir. Bugün HAVELSAN simülatör tasarımı ve üretimi için önemli altyapıları kurmuş ve her çeşit sabit ve döner kanatlı savaş uçak simülatörleri ile kara ve deniz platformlarının simülatörlerini üretir hale gelmiştir. Geliştirilen ürünler:
Anahtar Teslimi Uçuş Eğitim Merkezleri
K.K.K.lığı HELSİM Merkezi
Dz.K.K.lığı HELSİM Merkezi
Hv.K.K.lığı CN235 Simülatör Eğitim Merkezi
Tam Görev Simülatörleri
S-70A Helikopteri Tam Görev Simülatörü
S-70B Helikopteri Tam Görev Simülatörü
Tam Uçuş Simülatörleri
CN-235-TK-01 (CASA) Tam Uçuş Simülatörü
CN-235-KR-01 (CASA) Tam Uçuş Simülatörü
Silah Sistemi ve Uçuş Eğitim Simülatörleri
F-4E 2020 Silah Sistemi ve Uçuş Eğitim Simülatörleri
S-70A Kısmi Görev Simülatörü
S-70B Kısmi Görev Simülatörü
F-5 Uçak Simülatörü
NF-5 Uçak Simülatörü
Kara Platformları Simülatörleri
Topçu İleri Gözetleyici Eğitim Simülatörü
Havan Eğitim Simülatörü
Deniz Platformları Simülatörleri
Elektronik Harp Operatör Eğitim Simülatörü
Yangın Yara Savunma Eğitim Simülatörü
Yapısal Simülasyon
BASKIN
Müşterek Görev Kuvveti Modelleme ve Simülasyonu (MGKMOS)
Görev Sistemleri Eğitim Simülatörleri
S-70B Sensör Operatör Eğiticisi
Hv.K.K.lığı F-16 AFT
Bakım Eğitim Sistemleri
Hv.K.K.lığı Akıncı Teknik Eğitim Merkezi
Bilgisayar Tabanlı Eğitim Setleri (BTES)
F16 BTES
S-70A Helikopteri BTES
S-70B Helikopteri BTES
Hazır Ticari Ürün Çözümleri
Aerodinamik ve Gerçek zamanlı fiziksel Modelleme Çözümleri
Taktik Alan Simülasyonu
Elektro-optik Sistem Sismülasyonu
FLIR Sensör Simülasyonu
IR Sensör Simülasyonu
E/H Sistem Simülasyonu
Radar Sistem Simülasyonu
Sonar Sistem Simülasyonu
Silah Sistem Simülasyonu
Otopilot Sistem Simülasyonu
Seyrüsefer Sistem Simülasyonu
EGI Simülasyonu
Nav/Com Sistem Simülasyonu
Brifing/Dibrifing Sistem Simülasyonu
Bilgisayar Tabanlı Eğitim Seti
Görsel Veri Tabanı Uygulamaları
3-D Model Üretimi
Performansa dayalı Simülatör İdame İşletme ve bakım-onarım hizmetleri
12 yıl Hv.K.K.lığı Simülatör ve Fizyolojik Eğitim Merkezi İdame işletmesi
6 yıl K.K.K.lığı Simülatörleri İşletmesi
Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP)
Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP) ile; Adalet Bakanlığı ve bağlı kuruluşları, Yargıtay ve Devlet Güvenlik Mahkemeleri'nde yürütülen tüm yargı ve destek faaliyetleri otomasyona geçirilmektedir. Türkiye'deki yargı faaliyetleri kapsamında oluşan bilgi, belge ve veriler, eksiksiz ve tutarlı olarak, istenen zamanda ve yerde, yargı sisteminde yer alan ilgili personelin kullanımına sunulacak, soruşturma ve davalar daha hızlı ve kaliteli olarak sonuca bağlanacak, kararların doğru biçimde icrasına destek olacak; vatandaşın bilgi edinmesi kolaylaşacaktır. 10.000 Adalet Bakanlığı kullanıcısına hizmet etmekte olan sistem; 2006'dan itibaren vatandaşlara, 40.000'nin üzerinde avukat ve 30.000 üzerinde Adalet Bakanlığı kullanıcısına hizmet vermeye başladı. 2007 yılı sonu itibari ile sistemde tanımlı kullanıcı sayısı 42.000'e ulaşmıştır. Tüm yargı birimlerinin %97'sinde canlı kullanıma geçilmiştir. Kullanıcı sayısı 2008 yılı içinde 50.000'e ulaşacaktır. Sistemde kayıtlı dosya sayısı 39.000.000'u geçmiştir. Sistemde günlük açılan dosya sayısı 2007 sonu itibari ile 74.542, ortalama günlük sisteme giriş sayısı 53.778 ve sisteme günlük yeni eklenen doküman sayısı 450.000'dir. UYAP, avukat ve vatandaşlara hazırlanan portallar üzerinden hizmet vermektedir. 2008 yılı başında 2007 yılı içinde çalışmaları tamamlanan "Dosya bilgilerinin SMS ile vatandaşa bildirilmesi" hizmeti kullanıma alınacaktır.
UYAP ile;
Türkiye'deki yargı faaliyetleri kapsamında oluşan bilgi, belge ve veriler,
Eksiksiz ve tutarlı olarak,
İstenen zamanda ve yerde,
Yargı sisteminde yer alan ilgili personelin kullanımına verilecek,
Yargılamada usul hataları ve maddi hatalar en aza indirilecek,
Süreçler ve belgeler standart hale getirilerek, işlem süreleri azaltılacak,
Yargı faaliyetlerindeki yazışmalar en aza indirilecek,
Kararların doğru biçimde icrası; soruşturma ve davaların daha hızlı ve etkin olarak sonuçlanması sağlanacak,
Avukatların, bürolarında dosya açmaları ve dosyalarını takibi sağlanacak,
Vatandaşın bilgi edinmesi kolaylaşacaktır.
Tapu Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS)
Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS), tüm taşınmaz malların envanterinin tutulması ve yönetimi ile Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'nün tüm faaliyetlerinin otomasyonunu kapsamaktadır.
TAKBİS, Tapu Uygulama Sistemi ve Kadastro Uygulama Yazılımı alt sistemlerinden oluşmaktadır. TAKBİS ile;
Tüm yurttaki taşınmazların kayıtları tutulabilecek,
Vergi denetimleri, özel ve tüzel kişilere ait mal varlıklarının araştırılması, yatırım teşviklerinde yeterlilik aranması gibi konular hızlı, kolay ve güvenilir şekilde gerçekleştirilebilecek,
Hazine arazilerinin doğru envanteri oluşturulabilecek,
Mülkiyet davaları hızlı ve güvenilir şekilde sonuçlandırılabilecektir.
Hedefi 12.000 kullanıcı olan TAKBİS; pilot aşamada 2002-2003 yıllarında Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü, Çankaya Tapu Sicil Müdürlüğü (TSM), Gölbaşı Tapu Sicil Müdürlüğü (TSM), Çankaya Kadastro ve Ankara Bölge Müdürlüğü'nde kullanıma verilmiştir.
Yaygınlaştırma faaliyetlerini içeren TAKBİS II projesi kapsamında Türkiye genelinde 2005 yılı son çeyreğinde 34 TSM, 2006 yılı içinde 75 TSM ve 2007 yılı içinde 122 TSM olmak üzere toplam 231 TSM sisteme entegre olmuştur. Bu kapsamda, 21.071.794 adet taşınmaz, 38.776.127 adet malik ve 1,3 milyon kadostro parseli bilgisi TAKBİS ortamına aktarılmış, entegrasyonu sağlanmış olup toplam 231 birimin iletişim alt yapısı anahtar teslimi yapılmış, bu birimlerdeki TSM personelinin yerinde eğitim ve işletim desteği sağlanmıştır. Sistemde günlük 15.000-20.000 işlem, merkezle gerçek zamanlı bağlantısı yapılmaktadır. 2008 yılı planında ise 34 TSM ve 23 KM'nin TAKBİS ortamına alınması öngörülmektedir.
TAKBİS II kapsamında geliştirilecek yazılımlardan, Harita Bilgi Bankası, Teknik Arşiv, Taşınır Mal Yönetmeliği, Yabancı Malikli Taşınmazların takibi, karar destek faaliyetlerine yönelik Yönetim Bilgi Sistemleri fonksiyonları, Doküman Yönetim Sistemi ve Evrak Arşivi, Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüğü fonksiyonları bilgi sistemi imkanları ile yapılır hale getirilmiştir.
Adli Sicil Bilgi Sistemi (ASBS)
Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü için teknolojik gelişmeler paralelinde geliştirilen sistem, Adli Sicil Merkezi ile adliyelerde kesintisiz (on-line) olarak kullanılmaktadır.
Adli Sicil Bilgi Sistemi ile;
Genel Müdürlükte ve taşra Cumhuriyet Başsavcılıkları adli sicil bilgi işlem bürolarında Ceza, Yerine Getirme ve Tali Karar fişlerinin girişi,
Veriler üzerinde düzeltme ve silme işlemleri,
Birden çok koşullu sabıka kaydı sorgulamaları,
Eski sistemden veri aktarma,
Kişi bilgilerinin doğruluğunu onaylamak için MERNİS ile entegrasyon
Toplu ve hızlı sorgulama, raporlama işlemleri yapılabilmektedir.
Döküman Yönetim Sistemi (DYS)
Döküman yönetim sistemi (DYS), kağıt ortamındaki belgelerin elektronik ortama aktarılmasını, ve bunların her türlü diğer elektronik dökümanlar ile birlikte saklanmasını ve tüm yaşam döngüsünün güvenli ve etkili şekilde yönetilmesini sağlar. Metin tabanlı dökümanların yanısıra, günümüz iş ortamlarında sıkça rastlanmaya başlanan resim, ses ve video gibi değişik türdeki dökümanlar da etkili bir şekilde yönetilebilmektedir.
DYS, içerdiği döküman yönlendirme modülünü de kullanarak, belgelerin yaratılması, güncellenmesi, üzerindeki değişikliklerin takibi, elektronik olarak imzalanması gibi işlemleri yönetir ve belgeye devamlı güncel, güvenli ve tutarlı erişim olanağı verir. Ayrıca uzun süreli saklama ve değişik yedekleme medyalarına otomatikleştirilmiş kayıt yetenekleri sayesinde etkin bir arşiv yönetimi sağlar.
Modüler yapısı ve güncel teknolojiler kullanılarak oluşturulmuş altyapısı sayesinde, diğer yazılımlarla kolayca entegre olabilen, yüksek düzeyde ölçeklenebilir (scalable) bir çözümdür.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİRYOLLARI KURUMSAL KAYNAK YÖNETİM SİSTEMİ
TCDD'nin tüm kaynak ve faaliyetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesi ve yürütülmesini sağlamak amacıyla, önerilecek ERP (e-business) ve İYBS (İşletme Yönetimi Bilgi Sistemi) modülünün gerekli olan bütün donanımlarının satın alınması, yazılımların lisanslarının alınması, uyarlanması ve geliştirilmesi, donanımlara yüklenmesi, mevcut yazılım ve donanımlarla entegrasyonun sağlanması ve bunlara ait eğitim, dökümantasyon ve destek hizmetlerinin satın alınması yoluyla "TCDD Kurumsal Kaynak Yönetimi Bilgi Sistemi" nin kurulmasıdır.
Kurumsal Kaynak Yönetiminin kapsamı aşağıdakilerden oluşmaktadır;
Yönetim Bilgi Sistemi
Proje Yönetim Sistemi
Malzeme ve Stok Kontrol Yönetim Sistemi
Araç Bakım Yönetim Sistemi
Altyapı Varlıkları Yönetim Sistemi
İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi
Finans Kaynakları Yönetim Sistemi
İşletme ve Yönetim Sistemi
Uluslararası Bilet Satış ve Rezervasyon Sistemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MERKEZİ SEÇMEN KÜTÜĞÜ SİSTEMİ (SEÇSİS)
Türkiye'nin en büyük üç e-devlet projesinden biri olan SEÇSİS Projesinin temel amacı; yasalara uygun olarak seçmen vatandaşın eksiksiz belirlenmesi, mükerrer yazımın önlenmesi, seçmenin kolay, hızlı oy vermesi, seçimin çabuk sonuçlanması, itirazların en aza indirilmesi, vatandaşlarımızın görev ve sorumluluk bilinci ile siyasal haklarını yüksek oranda kullanmasını sağlayacak düzenlemeler için gerekli bilginin toplanması, listelerin hazırlanması, bilgisayar ortamında doğru, güncel ve tutarlı bir bütün olarak saklanması, seçimlerde bu bilgilerin ve teknolojik olanakların kullanılmasıdır.
SEÇSİS Projesi kapsamında, web tabanlı ve çok katmanlı bir mimari yapıda nesneye yönelik olarak Java dili ile geliştirilen, merkezi veri tabanı üzerinde çalışan yazılımla, vatandaşların evlerindeki veya işyerlerindeki bilgisayarlarda internet vasıtasıyla nerede oy vereceklerini görebileceği, her ilçe seçim kurulunun kendi bilgisini güncelleştirerek, Sandık Seçmen Listeleri, Muhtarlık Bölgesi Askı Listesi, Seçmen Bilgi Kağıdı ve diğer dökümler bilgisayardan alınmaktadır.
Bilgisayar Destekli Merkezi Seçmen Kütüğü Sistemi-SEÇSİS- 733 ilçede yaygınlaştırılmıştır.