Hocam askeri nakliye uçaklarımızın yetersiz oldugunda hemfikiriz. Ben var derken şuanda 30+ ton civarında yük taşıyacak azda olsa birşeyler var demek istedim. Askeri zırhlı araçlar açısından 37 ile 47 arasında fark yaratacak ne gibi ürünlerimiz var bilmiyorum. Yani 37de taşıyamadıgımız ama 47 olunca artık ne taşıyabileceğiz. Ama bir C17 globemaster ile istediğini taşı.Tek başına 2 A400M yükü taşıyor. C17 pahalı belki ama ihtiyacımızda var kesin alınması şart. Ha c17 olur ha başkası. Antonovunda vardır heralde c17 muadili uçağı. Bence anlaşma bu tonajda yapılsa daha mantıklı olabilirdi.
Bende sizlere katılıyorum. Havadan taşıma kapasitemizin geliştirilmesi gerek. Biliyorsunuz şu an Tai ve Antonov kargo uçağı üretmek için bir şirket kuruyor. Bu şirketin Ukranyaya uçak üretmek için olmayacağı belli. Antonovda üretmek varken niye şirket kursunlar. Ha Tai neden şirket kursun bence tai sadece kargo uçağı ve daha sonra yine ukranyalıların yolcu uçakları üzerinden şekillenecek bir sivil yolcu uçağı üreten bir alt şirket kurmak istiyor.
Şu anlık ortaklık An-188 üzerinden. Şu an A-400M aldık bir ihtiyacımızdan dolayı ancak daha fazla ortak bir projeye para akıtmanın manası yok. Hemde milli ve jet motorlu bir versiyonu olacaksa keza araplar ihracatta jet motoru sever.
Diğer taraftan envanterimizde 30 civarı C-160 ve C-130 var. Bunların toplamda 500 ton civarı bir taşıma kapasitesi var. 10 tane An-188 bu kapasiteyi taşıyabilir. Böylece hava kuvvetleri taşıma filosunu Cn-235m (Hafif Tonaj Kargo Uçağı), An-188/A-400M (Orta Tonaj Kargo Uçağı)- ? (Ağır Tonaj Kargo Uçağı gibi standartlaştırabilir.
İşte burada farklı bir konu var . Bana göre An-188'in nato standartlarına getirilmesi ki zaten orjinalinde nato standartlarında bir uçak ve bizim ihtiyaçlarımıza göre dizayn edilip üretilip batı dünyasına pazarlanması işin kolay ve bir nevi deneysel kısmı .
Bize tank taşıyabilecek ve artan sınır ötesi üslerimizde kullanabileceğimiz yine fuarlara vs giderken doldurup gidebileceğimiz ağır bir nakliye uçağı gerekiyor. An-188 deki pratik daha sonra An-124 için kullanılıp uçağı nato standartlarında ve modern sistemlerle tekrardan bu şirket altında tasarlamak ve üretmek mümkün olabilir. Keza bu sınıfta şu konjüktürde abd'den uçak almamız çok zor. Ayrıca ihracat için An-124/An-188 ikilisinin modern nato versiyonları iyi bir ikili olabilirler. An-124 An-188'in üzerinden geliştirildiği An-70 den çok aşırı da yaşlı olmadığı malum.
Daha sonraki evrelerde de Cn-235M yerine sıfırdan bir kargo uçağı veya C-27J Spartan üzerinden bir formül geliştirilebilir. Böylece envanter . TC-X (Hafif)- TC-188 (Orta)- TC-124 (Ağır).
A-400M'ler kalabilir veya daha sonraları bu projelere kaynak yaratmak için Sudilerin bize c-130 sattığı gibi başka ülkelere satılabilir.