Rus uçakları neden o motor gücüne rağmen ağır yükle kalkamıyor peki hocam? En fazla iki kez pas geçebiliyorlar pisti. Delta kanatlı uçağımız da yok. Sıfırdan tasarlamanın muhasebesini sizlere bırakıyorum. Bütün tantana cahil bir sunucunun; TV programında Temel Kotil'e, "Hürjet TCG Anadolu'dan kalkar mı?" diye sormasıyla başladı.
Olay sadece motor gücü değil.
Su33 çok ağır uçak. Yüklü olarak 33 ton. 2 adet Satürn AL31F3 28000lbf’le bu uçağı ancak kaldırıyor.
Mig29K ise 19 tonluk uçak, ve üzerindeki Klimov motorları 19800lbf itkili.
Bu iki uçakta ski lift ile rahatça kalkıyorlar.
Pass geçmelerinin kalkışla değil inişle alakası var. Kalkamasalar denize çakılırlar.
Bu arada ABD ‘nin F/A18 Super Hornet’i tam yüklü 21 ton ve 2 adet 22000lbf’lik f414 motoru var. Buna rağmen EMALS kullanılıyor.
Bizim bu uçak gemisi sevdasının fiziki olarak başlaması, 2030 sonrasına kalacak bir iş. O zamana gelinceye kadar yönetimler kimbilir kaç defa fikir değiştirirler? Projesi başlasa dahi, daha tutumlu bir yönetim o projeyi iptal eder.
Bu projenin bize getirisinden çok götürüsü olur. Siyasi propaganda ve bazı kesimleri zengin etmenin ötesinde savunma sanayiinin acil işleri beklerken bu işe kaynak ayırmak çok yanlıştır.
Harpleri kazanan toprağa basan postaldır. Bizim kara kuvvetlerimize çok daha fazla kaynak ayırmamız lazım.
Mavi Vatan diyoruz. Onu koruyacak daha çok adet fırkateyn ve TTKB lere, daha gelişmiş denizaltılara ihtiyacımız var. Tanesi 10-12 milyara mal olacak koca bir beyaz file değil.
Hava kuvvetlerimizin motor ve uçak projelerine daha çok kaynak gerekiyor. Buna eğilmek lazımken 2 tane kıçıkırık torpedo’ya yem olacak koca hantal bir gemiye parayı gömmek akıllıca bir iş olamaz.