Uçak gemisi 10 yıldan önce netleşmez. O süre zarfında zaten İstif sınıfı ve TF-2000'ler hizmete girmiş olur.
Çok büyük olmayan HMS Elizabeth boyutlarında bir uçak gemisi işimizi görebilir.
Uçak gemisine ihtiyacımız var mı diyecek olursanız; Şimdi belki yok ama 15 yıl sonra olabilir. Türkiye bir iç deniz ülkesi falan filan diyenler var. Mesele iç dış deniz değil senin hedeflerinle ilgilidir. Türkiye yeniden emperyal bir güç olmayı hedefliyorsa uçak gemisine sahip olmalı. Küçük düşünmemek lazım.
hocam;
uçak gemisine karşı olan çekince veya karşı düşünceler; bu araçların bakım ve ikamelerini karşılayacak ekonomik gücümüzün olmaması ile alakalı aslında. 10-15 yıl sonrası için planlanan bu araçları besleyecek ekonomik güücnde bu süre zarfında belli seviyelere gelmesi lazım. böyle bir ekonomik gelişme emaresi yoksa yakın bölgemize odaklanmak daha efektif olur bence.
Benim kastettiğim de o zaten. Verdiğim 10-15 yıllık süre ekonominin daha da büyüyüp gelişmesi için bir zaman. Yoksa yarın uçak gemimiz olmayacak. Yarın bir uçak gemimiz olsa uçağımız yok. Bunu idame ettirecek bir ekonomimiz yok.
Bundan 15 yıl sonra belki de ekonomimiz 2-3 kat daha büyük olabilir. Kişi başına düşen milli geliri 30 bin dolar, GSYH 3 Trilyon dolar olan bir Türkiye'nin askeri harcamalarının 70-80 Milyar dolar olduğunu düşünün. Uçak gemisini rahatlıkla idame ettirebilir.
Öte yandan bunu tekrarlamaya devam edeceğim. Uçak gemimize uygun bir uçağı biz kendimiz 15 yıl içinde yapabiliriz.
MMU'dan geliştirilecek, MMU için üretilen motoru kullanacak tek motorlu ve 15-16 metre uzunluğunda F-35, F-16 boyutlarında bir 5. Nesil uçağa ihtiyacımız var. MMU çok büyük ve uçak motoru için kullanışlı değil. Biz bu uçağı kısa zamanda MMU tecrübesi sayesinde rahatlıkla yapabiliriz. Üstüne gerektiğinde Kızılelma, Anka 3 platformlarını kullabiliriz.
O nedenle uçak gemisi şimdinin değil ama 15 yıl sonra ihtiyacımız olan bir platform.