Ben de öyle düşünüyordum. Ancak şimdi şüphelerim var!
Konuyu irdeleyen arkadaşların belirtmiş olduğu gibi bu proje bu güne kadar TC gerçekleştirmek istediğ en büyük ve en pahalı projesi olması planlanıyor.
Hali ile bu ebatta bir projeye başlanmadan evel normalde yapılmakta olan fizibilite çalışmalarını çok daha fazla özenerek yapılmasını sağlamalıyız.
Ör: Proje sonucunda hedeflenen beklentilerin gerçekleşme olasılığı. Proje sonrası kalıcı ekolojik değişiklikler .Proje finasman ve geri ödemesinin çok iyi hesaplanması gerekir.
Ekolojik faktörleri ve öngörülere kulak asmadan yapılcak bir proje malesef gelecek nesillerimzin de hayatlarını ve yaşam alanlarını temelden etkileyecektir.
Olası finansal boyutlandırma hataları ise milletimizin zaten kıt kanaat olan mali durumunu daha da olumsuz etkileyebilir.
Madem ki bu ebattaki bir proje bizlere kazandırabilecekleri yanında ,geriye dönüşü imkansız ekolojik riskler barındırdığı iddia ediliyorsa. O zaman proje sadece siyasi kararlara dayandırılıp başlanılmamalı.
kanaatımca ,bu proje dünyada ve Türkiyedeki ekolojik dengeler hakkında uzman tecrübe sahibi yurtiçi ve yurt dışında bulunmakta olan üniversitelerce ve uzman akademistler tarafından incelenmesi tartışılması sonrası oluşacak ortak raporlar sonucunda karar verilmesi en doğru olan yöntemdir.
Amaç projeye köstek olmak değil ,bilakis proje sonrası hepsimizin nesillerce gururlanabileceği bir sonuca ulaşmak.
Kargaşaya neden olan da bu zaten. Ülkenin en büyük pprojesi deniliyor kimilerince. Cumhurbaşkanı prestij projesi diyor. Bazıları karşı çıkıyor, bazıları destekliyor. Ancak o destekleyenler bu projenin ülkeye ne gibi yararı olacağı konusunda net bir şey ortaya koyamıyor bile.
Eğer devlet gerçekten bu projeyi hayata geçirme niyetindeyse, bütün maliyetleri, bu maliyetleri karşılaması düşünülen gelirleri, getirileri vs açıklaması gerekir!
Bu guzergahlar hikaye. Olasi senaryolari yazmayi denemis onu da becerememis.
Ana fikir: Londrayi Pekine baglamak. Manş tuneli, marmaray falan bunun etaplari.
Uc ana guzergah var: Rusya uzerinden, Tr uzerinden, Kuzey Afrikadan.
Rusya uzerinden gecis sorunsuz. Ama ruskiler sorunlu. Tr uzerinden gecis ermenistan'dan olmaz. Ortada bir bogaz var, sen yenisini ekliyorsun.
Kuzey afrika hattinda da bir kanal, bir bogaz bir de devletsiz
Kalmis Libya var.
Bu resimi cizen bildigin istanbul trafik yogunlugunu resmetmiş.