Lafı güzaf. Hindistan Arjun, teknik olarak çöktü, siyasi olarak değil. Leopard 1 motorundan 1.500 Bg motor türeteceğiz gibi garip bir ısrara girmeyip MB-883 ile gitseydi teknik olarak bu sorun çıkmayacaktı. Veya çoktan çözülmüştü. Keza Tejas bir türlü ana Low uçağı olamadı Hindistan'ın açıkçası ben Hindistan işlerinde biraz ihanet, biraz rüşvet gibi kötü kokular alıyorum. Birilerinin komisyon kapıları kapanmasın olayı gibi daha çok.
Bizdeki siyasi olayların ölçülmesi ihmal edilmiş teknik etkileri. Hoş Altay olayında ihmal etmesek ne olacaktı ki, Almanya ambargoyu uyguladıktan sonra hangi sürede ne yapılabilirdi. o tarihte alternatif 56 tonluk Leclerc tankında beğenilmeyen Fin Motoru, Fransız transmisyonu iken, zaten yapılabilecek birşey yoktu. Tesadüf Kore güç gurubu hazır oldu, yerli güç gurubu mümkün olabilecek en hızlı şekilde geliştirildi, ikisi de testlerde, 1-2 seneye net sonuçlar gelecek ama şimdilik gelen haberler olumlu . Yani Altay için enseyi karartmaya gerek yok. Hatta geçen süreçte yaşanan çatışmalara, texcrüblere göre, tank envantere daha girmeden kendisini devamlı yeniliyor. İsteğim drone ve top attack mühimmatlara karşı daha etkin tedbirlerle tankın seri üretime girmesidir.
Şu an asıl endişen Kaanla ilgili ve orada hem siyasi hem teknik sıkıntılarla karşı karşıyayız. Biz doğrudan yerli motor istiyoruz onlar ise hem siyaseten hem de rekabet dolayısıyla engel olma yolundalar.