Anladım. Bu sadece mutabakat imzası. Kongre süreci var daha
Bu pilav çok su kaldırır. O nedenle, gemilerin güç paketleri mevzusu, Altay'ın Güç Paketi mevzusuna dönmeden, sanki hiç GE türbin motorları gelmeyecekmiş gibi tedbir almak gerekiyor.
Konuyla ilgisi yok ancak Altay'daki gecikme bir yerde hayırlı bile oldu denilebilir. Önceki iş planında Altay'da pek çok yabancı ürün olacaktı. En başta güç paketi, optikler ve zırh paketi olmak üzere. Şimdi - eğer hizmete girebilirse - neredeyse tamamı yerli sistemler olacak.
+1
GE , TEi’nin bu işi tek başına kotarabilecek kapasitede olduğunun farkında. Zaman alacak olsa da bu motorları sonunda tek başına yapacak Türkiye. GE, bu pastadan payını almak istiyorsa hem teknik yardımda bulunacak hemde motorları beraber yapmak isteyecek. LM2500 gibi gemi gaz türbinlerinin TEİ’de yapımında ABD hükümetinin ne kadar sözü geçer araştırmak lazım. Parçaların ithal edilecek olanlarının tamamı ABD dışındaki GE tesislerinden geliyor ise, ABD nasıl bu işe taş koyacak?
Ukrayna, Pakistan, Bangladeş derken daha çok ülke var bizden hazır gemi almak isteyecek. Kendi donanmamıza da çok yeni gemi lazım. ABD’nin kısıtlama gücünün dışında bu işi yapmak GE’nin de işine gelir.
TFX’e gelince, bu uçağın ihracatsız kendi ihtiyacımız olacak motor sayısı 450+ adet. İyi mama var bu işte.
Aslında sınırlı özelliklerle yarı stealth olarak, bu uçak F110GE132 benzeri motorlarla da çok rahat iş görür. Hatta GE raporlarında, bu motor için 35-36000lbf’e kadar itki alınabilecek yapıda olduğu yazılmış. Bu güç seviyesi ile tam stealth bir uçak yapılabilir.