HOBİLERİNİZ, TASARIM VE DİĞER KONULAR > Genel Konular

Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi

<< < (3/16) > >>

Nutuk:
Baykar ile BMC'nin uzaktan yakindan karsilastirilamaz. Baykar tek bir teknoloji uzerine (IHA) gitti ve uzmanlasti.

BMC, askeri araclarin dizaynini bile disaridan alirken simdi 4 bes dalda profersorluge gidebilir mi?

Ben bu isin sonunu iyi gormuyorum. Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi

Barbatos:

--- Alıntı yapılan: Nutuk - 31 Mayıs 2018, 11:36:36 ---Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi
--- Alıntı sonu ---
TFX'in motor işinde BMC yer alacak söylentileri dolanıyor zaten ortalıkta Sayın Nutuk. Bu gidişle TRT vergisi gibi BMC vergisi getirirlerse şaşırmam artık.

SKYWOLF:

--- Alıntı yapılan: Nutuk - 31 Mayıs 2018, 11:36:36 ---Baykar ile BMC'nin uzaktan yakindan karsilastirilamaz. Baykar tek bir teknoloji uzerine (IHA) gitti ve uzmanlasti.

BMC, askeri araclarin dizaynini bile disaridan alirken simdi 4 bes dalda profersorluge gidebilir mi?

Ben bu isin sonunu iyi gormuyorum. Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi

--- Alıntı sonu ---

Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

Nutuk:

--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Mayıs 2018, 12:09:46 ---
Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

--- Alıntı sonu ---

Elbette biryerden baslanacak ve baskalarinin tasarimi ile baslamak bir suc degil. Konumuz da bu degil ki, konu daha kendi aracinin dizaynini yapamayan bir sirkete 4 tane dev gibi proje verilmesi ve hicbirinde uzmanligi yok.

Sen makine muhendisi degilmisin? Okuldan cikar cikmaz hic dizayn yapmamisin, sadece baskalarinin dizaynini uygulamisin. Simdi sana 4 tane benim diyen babayigitin zorlanacagi, o isler ile uzaktan yakindan tanisikligin olmadigi bir birikiminin olmadigi mega projeyi onune koyayim. Ne olur sence?

Tekel'e ben de karsiyim, ama sacmaliga daha cok karsiyim.

SKYWOLF:

--- Alıntı yapılan: Nutuk - 31 Mayıs 2018, 12:26:10 ---
--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Mayıs 2018, 12:09:46 ---
Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

--- Alıntı sonu ---

Elbette biryerden baslanacak ve baskalarinin tasarimi ile baslamak bir suc degil. Konumuz da bu degil ki, konu daha kendi aracinin dizaynini yapamayan bir sirkete 4 tane dev gibi proje verilmesi ve hicbirinde uzmanligi yok.

Sen makine muhendisi degilmisin? Okuldan cikar cikmaz hic dizayn yapmamisin, sadece baskalarinin dizaynini uygulamisin. Simdi sana 4 tane benim diyen babayigitin zorlanacagi, o isler ile uzaktan yakindan tanisikligin olmadigi bir birikiminin olmadigi mega projeyi onune koyayim. Ne olur sence?

Tekel'e ben de karsiyim, ama sacmaliga daha cok karsiyim.



--- Alıntı sonu ---

Bilgi birikimi işi kolay. Paran varsa istediğin bilgiyi, istediğin deneyimi satın alabilirsin. Hatta benzer bir sistemi bile satın alabilirsin! Ve hatta o sistemi üreten şirketi bile...

Tekerleği yeniden icat etmeyecekler sonuçta. Var olanı geliştirecekler. Ancak ne kadar başarı olabilecekler ben onu merak ediyorum. Bu motorsuz Altay işine dönmez umarım.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git