1- 29000lb gücündeki GE-110 motorunu Hürjet 'e taksak , gücü sınırlandırıcı yazılımlar yüklense bir problem olur mu?
2- Tai , Hürjet için kataloglarında önce 17000lb, sonra ilginç bir güç seçeneği olan 19200lb ( Biraz araştırdım , bu değer Rus RD-93 motorunun itiş güç değeri afterburnerlı 19200lbf ve Pakistan jf-17 leri de bu motoru kullanıyor) motor kullanılacak diyor. Ama tai ve bizim forum da yazılan hürjet için rekabet ettiği söylenen F404 ve EJ-200 itiş değerleri 19200lb değil ki bu nasıl iş?
Rd-93 mevzusu bizimkilerin s-400 ile ciddi düşündükleri ve avrupa-abd'nin bize projelerde yamuk yapmaya başladığı zamanlarda bakın böylede bir ihtimal var gibi bir sopa göstermek gibiydi.
Zaten sonrasında ej ile birbirimize yükselip antlaşma imzaladık. Bence ej olur gibi şirketin profili İngiliz, italyan, ispanyol ve Alman ortaklı. Almanların şirket payı %33 ikna olurlar en kötü oy birliği ile motorları alırız gibi.
Açıkcası bu aviyonik kapsamda ve bu motorla bir uçak üretip muharip 4. nesil versiyonunu yapmamak aptallık olur.
Ben açıkcası Ej-2000'in tek motorlu 20200 ibf modeline bile razıyım. Ciddi bir kaldırma kuvvetine sahip olur.
Ben şu özelliklere ek ;
+ Jft kabiliyeti , Aesa radar (büyük ihtimal olacak keşke özgür'deki aesa uyumlu olur çap olarak), +1 sensör podu lançeri (gövde altındaki yakıt tankı için kullanılabilir. ) Ve yerli silah ailesi + meteor füzesi
Ve son olarakta hürjete bir dorsal spine ekleyip (resimdeki gibi) buraya dahili ed-et podu ekleyip bu sayede uçağı tam anlamıyla fakir adamın 4.5'ncu nesil jetine low/cost olarak sağlayabiliriz.
Zaten kokpiti bayağı 4.5'ncu nesil kıvamda.
Burada ana nokta Jf-17 fiyat aralığında üstteki kıvamda bir uçak sağlamak. Biz farkında değiliz ancak bir çok ufak ülke alpha jet, bae hawk, albatros gibi uçakları muharip olarak kullanıyor. Fa-50 ve Jf-17 gibi uçaklarda çok ciddi ilgi gördü.
Kısaca bu tarz ülkeler için Hürjet gövde altı ve jft ekstra yakıt tankları ve ej-200 motoruyla çok iyi bir hız ve menzile (en az mach 1.6+ hız bence ) , pod kabiliyeti ve akıllı silahlarlarla çok iyi bir hava yer kabiliyeti , aesa radar + uzun menzilli aa füzeleriyle diğer yandanda kasktan nişangah + geniş açılı aim-9x + bozdoğanla bırakın bu ülkeleri bizim için bile çok ciddi bir kabiliyet ve güç çarpanına sahiptir.
F-4 lerin yokluğunda saldırı ve taşıma kabiliyeti olarak F-16'lar yerlerini kapatırmı evet , peki bu uçaklar F-16'ların yerini doldurur mu tabikide bize para kazandırırmı ? Kesinlikle.