Sn DoganTuran,
Çok güzel bir açıklama olmuş.
Yalnız
Resim 4 BMC Batu 1500hp+Transmisyon Temsili Dizayn, Altay AMT
http://pbs.twimg.com/media/EOQnfziWsAAuA-X.jpg
Buradaki resimdeki motor 8 silindir Utku değilmi?
Selamlar,
O yüzden temsili olarak verdim. Batu motor 2x6 silindir V.
2-3 sayfadır biz motor konusunda zayıfız G.Kore'den destek alacağız ; G.Kore transmisyonda zayıf , yaşanan metalurjiden kaynaklı sorunları da biz çözeceğiz...
Şimdi ; TEİ/MAM metalurjide G.Kore'den ileri mi ki biz G.Kore'nin yaşadığı sorunları çözeceğiz... Ben mi yanlış anladım meseleyi acaba?
Doğru anlamışsınız,
Bu işin zirvesi jet motor yanma odası segmanlarının alışım ve dökümü ki GE bu parçaları reçetesiz TEİ'den, bazı kritik niş parçalarıda TEİ aracılığıyla MAM'dan alıyor..RR'da bazı kritik segmanları TAİ üzerinden TEİ'den almakta.. Tübitak MAM ise bu alanda kendini kanıtlamış çok değerli bir kurum. Sadece Ts1400 segmanları olarak düşünmeyelim, çok farklı alanlarda alışım ve dökümde iyiyiz..
Öyle konularda çok iyi hatta kamoya yansıyan ve yanlış yorumlanan alanlarda Dünyadan 5 yıl önde olduğumuz konular var..
Mesela, Elon Musk gelip görüştüğünde, Türkiye'nin iş birliği vs. istediği sanıldı. Oysa Uzay teknolojilerinde çığır açacak bir teknolojiyi Türkiye geliştirdiği içindi.... Görüşme talebi ısrarla Elon Musk'tan geldi (kendi adına değildi tabi.). Tıp kı 2 ay önce tekrar görüşme talebinde bulunduğu gibi..
Daha nice sürprizler olacak..