Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1038009 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2798
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6030 : 26 Şubat 2024, 15:45:38 »
Bir uçağın aerodinamik ve yapısal tasarımı, sistem tasarımı, mühendislik detayları, malzeme seçimi, üretim süreçleri ve testler gibi pek çok karmaşık ve tek bir yerde toplanmayan bilginin tamamını kopyalamak veya doğru bir şekilde yeniden oluşturmak sadece birkaç "sır" ele geçirerek yapılabiliyor muymuş ? Yani ne bileyim dedikodunun da mantıklısı olur. G^t yanığı neler yaptırıyor insana.

+1. ;D ;D

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6031 : 26 Şubat 2024, 16:02:48 »
bu uçak hakında bir yabancı medya yazar ve yayıncıların yorumlarına bakıyorum birde kendini türk olarak lanse eden medya yazar ve yayıncıların yorumlarına bakıyorum ve şaşırıyorum bunların hangisi TÜRK?

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 462
  • 30
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6032 : 26 Şubat 2024, 16:05:10 »
59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 753
  • 111
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6033 : 26 Şubat 2024, 17:04:51 »
en sıkıntılı süreç 1 mach üstü hızlarda bomba kapaklarını açıp füze atışı testleri olacak gibime geliyor. bunu başarırsak eğer mekaniksel tasrımda dünyada yapamayacağımız iş yok derim artık

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2798
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6034 : 26 Şubat 2024, 17:14:36 »
en sıkıntılı süreç 1 mach üstü hızlarda bomba kapaklarını açıp füze atışı testleri olacak gibime geliyor. bunu başarırsak eğer mekaniksel tasrımda dünyada yapamayacağımız iş yok derim artık

Amma ettin hocam.  :) F-35'in orta gövdesini ürettik, o'nun bomba kapakları uçağın kıçında değildi, ortasındaydı! İlla ki kapmışızdır bir şeyler. Ha şu olur, neden öyle tasarlandıklarını çok daha iyi anlarız.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 479
  • 50
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6035 : 26 Şubat 2024, 17:19:41 »
59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim.





Bu mu?

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 753
  • 111
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6036 : 26 Şubat 2024, 17:37:14 »
söylediğim şey ses üstü hızlarda bombayı bırakacak mekanizmaydı ,kapak açma mekanizması değil

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • 78
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6037 : 26 Şubat 2024, 17:48:06 »
59.sayfada KAAN ın kavramsal ilk tasarımında motor nozulları yf23 gibi tasarlanmış. Aslında benimde aklımdaki nozul tasarımı böyleydi. Resim yükleyemedim.





Bu mu?



Uçak tasarımında "kavramsal tasarım" aşaması nedir ve neleri içerir? (yani bu gördüğümüz şekil neye dayanarak hazırlanır?) Bugün uçan nihai ürün ile kavramsal tasarımın bu kadar farklı olması normal midir? Bilen uçak mühendisi arkadaşlar açıklarsa memnun olurum.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2798
  • 266
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6038 : 26 Şubat 2024, 17:54:07 »
söylediğim şey ses üstü hızlarda bombayı bırakacak mekanizmaydı ,kapak açma mekanizması değil

Kapağı düzgün açmak ve düzgün kapatmak, o hızda çok daha zor. Hallederiz.

Aslında bu projede zor olmayan bir şey yok. Tüm sanayimizi tepeden tırnağa disipline edecektir. En kalıcı faydası da bu olacak bence.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 753
  • 111
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #6039 : 26 Şubat 2024, 18:06:22 »
uçak mühendisi değilim ama mimarım.tasarım 2 yöntemle oluşturulur
1:tümdengelim
2:tümevarım.
uçak gemi tank araba gibi yapılar çoğunlukla tümdengelim yöntemiyle tasarlanırlar.
önce dış kabuk sonra iskelet daha sonra da ekipman yuvaları tasarlanır. uçaklarda tümdengelim tasarım zounluluğu vardır. yaklaşık ölçülere göre oluşturacağınız dış kabuk çizimi kütleye dökülüp rüzgar testlerine sokulur.tabiki ölçekli formu ile. daha sonra akışkanlar mekaniğine göre elde edilen verilere bağlı olarak tasarımda değişikliğe gidilebilir. bu değişiklikler  küçük yada büyük olabilir.taa ki istenen değer aralığında bir test sonucu elde edilene kadar. daha sonra bu şekil tam boy grafiksel hale dönüştütülüp dıştan içe iskelet bağlantı KAYNAK NOKTALarı boru kablo geçişleri gibi sırayla merkeze doğru detaylandırılarak çizilir.malzeme dayanımına göre et kalınlıkları malzeme türleri gibi parametrelere bağlı olarak çizim sürekli güncellenir. taaa ki demir kuşta mekanik dayanım testlerine girene kadar. daha sonra üst kaplamalar ve perçin delikleri çizilip lazer kesimler ile halledildikten sonra daha önce hazırlanmış uçağın dış tasarımına göre oluşturulmuş kalıplarda bu malzemeler preslenerek şekillendirilir. ve uçağın gövdesinde nereye montajı yapılacaksa orada kullanılır.
yani kabaca böyle bir süreç  tam deli işi. tasarımcısı mühendisi bu süreçte kafayı yerler genelde. halüsünasyonlar dan tutunda rüyalara kadar her şey başlarına gelir. beynin en çok zorlandığı kısım burasıdır. bir mühendise yada mimara neden bu kadar para  vermeliyizin cevabı işte bu süreçte yatar.