son açıklamalarla birlikte TF35000'in TF10000'in büyütülmüş hali olmayabileceği ve başka bir motor olabileceğine dair tahminlerim iyice güçlendi.
bence bu başarılı tahminler için bana ödeme yapılması düşünülebilir.
🤣
keşke foruma hediye sistemi gelse.
Olabilir. 1.08:1 By-pass oranı ile 35k itki yakalamak güç. Daha düşük by-pass oranı gerekir gibi duruyor.
Sn Merzifonlu,
Düşük bypass motorun avantajı, türbojet motora daha yakın performans vererek çok yüksek irtifalarda daha randımanlı uçuş sağlamasıdır. F4 Phantom, türbojet motorlarıyla, 90000+ ft irtifalara kadar çıkabilen bir uçaktır. Oysa yeni nesil ticari uçakların yüksek bypass oranlı motorları, 45000ft irtifaya kadar uçuşta, çok daha randımanlı çalışarak çok daha yüksek itki değerleri verirler.
Savaş uçaklarında kullanılan motorlarda, kullanım şartlarına uygun olarak yapılan optimizasyon ile, hem yüksek hem de düşük irtifada randımanlı çalışacak motorlar kullanılır. Buna uygun olarak ta bypass oranları geniş bir yelpaze aralığına uydurulur. 1.08:1 bypass oranı, esas olarak, düşük bir bypass oranıdır. Yüksek kuru itki değerlerini yakalamakta 0.34:1 gibi düşük bypass’lı bir f404’e göre daha hazır ve randımanlı çalışır.
Bypass oranı, toplam itki değerlerini düşündüğünüz şekilde etkilemez. İtkinin bir kısmını motor içinden geçen hava ile bir kısmını da motor etrafından geçen hava ile alırsınız.
Çok yüksek irtifalarda görev yapacak uçaklarda çok düşük bypass daha iyi randıman verir. Ama görevinin büyük bölümünü orta irtifalarda yapacak uçaklarda bypass oranını yükseltmek daha verimli motor çalışması demektir.
CFM Leap motoru 11.1 bypass değerine sahiptir, 35000lbf kuru itki üretir ve boing 737max’i 40000ft’te uçurur.
Yani, 1.08:1 bypass değerli bir motordan 24-26000lbf kuru itki almak mümkündür. KAAN’da da bizim için önemli olan kuru itkidir. Zaten 24-26000lbf kuru itkili bir motoru art yakıcı ile kullanırsanız 35000lbf yaş itkiyi de elde edersiniz.