Kale potansiyel olarak çok potansiyelli onda hiçbir şüphem yok, ama TF35000 deyince benim aklıma hep TRMotor konsorsiyumu üst yapısında Rolls Royce & TEİ & KALE geliyor.
7-8 yıl öncesine gelirsek zamanında hadi TF35000 çok iddialı idi olmadı. O zaman biz Hürjet için 5. nesil teknolojilere sahip EJ200 çapında bir motor başlatsaydık Arge ve Ürge maliyetleri bizim karşılayacağımız bir motorumuz olurdu. Şimdi Hürjet'te ne olacak, nasıl olacak demezdik.
Geliştirilen motoru EF uçaklarının Tranche 5 veya 6 uçakları için teklif de edebilirdik. 5.nesil termal verimliliğe sahip, daha yüksek güç üreten, daha verimli bir motor olurdu. TF6000'da deneyeceğimiz teknolojileri bu platformda denerdik.
Onu geçtim 3000 beygirlik helikopter motorunu RR ile Kale ortak geliştirebilirdi. Rolls Royce ile yeni nesil yüksek yakıt verimliliğine sahip sivil platformlarda da kullanılan bir motor. Arge sürecinin bir kısmı bizden karşılanırdı üstüne üstlük RR içinde çok mantıklı bir çözüm olurdu. Aynı zamanda RR içinde Kale uygun maliyetli büyük parça tedarikçisi olurdu. Türbin motorlarının sıcak kısımlarını dahi hem geliştiren, hem üreten 2 tane şirketimiz olurdu.(Arat motoru sayesinde bu kabiliyete kısmen Kale ulaşacak ) Bazı kararlarda çok geç kaldık.